hotelarze.pl   hotel.pl
  Turystyka   Hotelarstwo    Gastronomia Dzisiaj:  English  
HOTELARSTWO
Hotel
Marketing i sprzedaż
 
GASTRONOMIA
Gastronomia
Kelnerstwo
Kuchnia
Urządzenia gastronomiczne
 
TURYSTYKA
Turystyka
 
KSIĘGARNIA
Zapraszamy do księgarni
 
Pomoce naukowe-hotelarstwo
Hotelarz online - testy dla hotelarzy
Zadania praktyczne dla hotelarzy
Zadania i testy egzaminacyjne
DLA NAUCZYCIELI
Praktyki, Staże

Pomoce naukowe-gastronomia
Hotelarz online -testy z gastronomii
 
Pomoce naukowe-turystyka
Hotelarz online - testy z turystyki
Zadania praktyczne
Zadania i testy egzaminacyjne  
PRZEPISY PRAWNE
dot. obiektów hotelarskich
dot. ochrony przeciwpożarowej
prawo żywnościowe
 
KONFERENCJE, KONKURSY
Konferencje, szkolenia ...
Relacje z konkursów
 
TARGI
Targi turystyczne
Relacje z targów
 
ORGANIZACJE BRANŻOWE
Organizacje turystyczne
Organizacje kucharzy
 
EKSPERCI
Hotelarstwo
Gastronomia
ARCHIWUM WIADOMOŚCI
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
 

Jeśli pragniesz otrzymywać informacje o nowościach na stronie - podaj swój

 adres e-mail



Zapisz się
Wypisz się


Jeden z zaledwie czterech 7-gwiazdkowych hoteli na świecie The Beijing 7-star Morgan Plaza został oddany gościom tuż przed otwarciem Olimpiady w Pekinie. Goście zatrzymujący się w tym 48-piętrowym hotelu mają do dyspozycji teren o powierzchni prawie 10 ha, gdzie mogą znaleźć centra handlowe, modne apartamenty, najlepszą na świecie restaurację japońską, a nawet świątynię.

Liniowiec marzeń Queen Victoria - powstała w 2007 r., ale zanim to się stało, zbierano opinie osób podróżujących Queen Elizabeth i Queen Mary. To dwie siostry Viktorii - wszystkie należą do eleganckiej linii Cunard. Na statku o długości 294 metrów, szerokości 32 metrów i wysokości 55 metrów, znajduje się m.in.: okazałe lobby z dziełami sztuki, 8 restauracji i barów, kluby nocne, sale klubowe, teatr, kino, kasyno. Jest też SPA, fitness center, baseny i jacuzzi. Wszystko w pięknych, stylowych wnętrzach, które mają zapewnić jak najwyższą jakość wypoczynku. Na wycieczkowcu są atrakcje niespotykane na innych liniowcach, m.in. prywatne loże w trzypiętrowym Royal Court Theatre, pierwsze na świecie pływające muzeum, dwupiętrowa biblioteka z drewnianą boazerią, sześcioma tysiącami wolumenów z całego świata oraz pięknymi spiralnymi schodami, konserwatorium w stylu kolonialnym z fontanną tonącą w zieleni i ruchomym szklanym dachem, trasa do joggingu czy sekretna wiktoriańska alkowa. Na pokład liniowiec zabiera 2 tys. pasażerów. Oddaje im do dyspozycji ponad 1000 kabin. O ich komfort dba załoga licząca 900 osób. Najtańszy bilet na rejs kosztuje niecałe 1000 euro, najdroższy, np. dookoła świata, kosztuje ok. 8 tys. euro.

Podstawowym wskaźnikiem w hotelarstwie są zrealizowane, dzienne obroty każdego wybudowanego pokoju. RevPar jest otrzymywany z iloczynu współczynnika wynajmu pokoi (frekwencja = liczba sprzedanych pokojonocy / liczba pokoi x 100 %) i średniej ceny za pokój (ADR).
uwaga: RevPAR nie bierze pod uwagę dochodów z innych usług hotelu, takich jak restauracje, spa, przystanie, kasyna itp. Przykład:

- średnia frekwencja : 50,76%
- średnia cena w złotych za dobę
  hotelową: 237,83 zł,
- wskaźnik REVPAR wynosi: 120,73zł
 

Punkt rentowności działalności hotelarskiej (Lmin) - jest to minimalna liczba miejsc noclegowych lub pokoi jaką należy sprzedać, aby zapewnić pokrycie kosztów
Lmin = Ks/(c-kz)
Ks-całkowite koszty stałe; c-cena pokoju lub miejsca noclegowego; kz -jednostkowe koszty zmienne przypadające na jedno miejsce noclegowe lub pokój

Hotspot - to otwarty i dostępny publicznie punkt dostępu, umożliwiający dostęp do Internetu za pomocą sieci bezprzewodowej (WiFi). Hotspoty najczęściej instalowane są hotelach, restauracjach, centrach handlowych, na lotniskach, dworcach, szpitalach i uczelniach. Dzięki nim posiadacze przenośnych komputerów wyposażonych w kartę sieciową standardu 802.11 mogą podłączyć się do Internetu. Czasami usługa taka jest bezpłatna.

Marketing - najważniejszy cel:  dotarcie z właściwym komunikatem do właściwych osób za najniższą cenę.

M-Marketing (mobile marketing) - są to wszystkie formy realizacji strategii komunikacyjnych, wynikających z planu marketingowego, przy pomocy telefonu komórkowego i z wykorzystaniem jego możliwości. Do narzędzi M-Marketingu należą SMS-y, MMS-y i EMS-y - wiadomość głosowa, przetworzona elektronicznie. Usługi te zrobiły błyskotliwą karierę i są obecnie najchętniej wykorzystywane, głównie ze względu na swą prostotę i niskie koszty. M-Marketing można zastosować w serwisach informacyjnych, w konkursach konsumenckich czy w głosowaniu w konkursach.

Event - wydarzenie,  spotkanie (towarzyskie, mecz), zawody.
Event - rozumiemy jako każdą formę wydarzenia typu handlowego albo promocyjnego  o charakterze bardziej masowym, jak np. koncert.
Najważniejsze elementy dobrego eventu to: oryginalność, odwaga pomysłu i spójność projektu z komunikacją marki.

non-event - fiasko

 PROJEKT LEONARDO DA VINCI

Z myślą o przyszłej pracy - projekt dla uczniów Technikum Gastronomiczno-Hotelarskiego
 

Dobra praktyka - lepszy start w przyszłość - to nazwa projektu realizowanego w Technikum nr 3 Gastronomiczno - Hotelarskim wchodzącym w skład Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Sosnowcu w roku szkolnym 2013/2014 oraz 2014/2015.

Na staże do Hiszpanii (Walencja) i Anglii (Portsmouth) wyjechały łącznie cztery grupy uczniów. W programie uczestniczyła młodzież przygotowująca się do pracy w czterech zawodach: technik hotelarstwa, kelner, technik obsługi turystycznej oraz technik żywienia i usług gastronomicznych. W chwili wyjazdu uczestnicy (łącznie 50 osób) byli uczniami klas trzecich. Pobyt każdej z grup trwał cztery tygodnie.

Dla potrzeb projektu powołano komisję rekrutacyjną oraz stworzono szczegółowy regulamin rekrutacji. Uczniowie klas drugich oraz trzecich byli bardzo żywo zainteresowani uczestnictwem w praktykach, podjęli zdrową rywalizację.
W szkole realizowano bogaty program przygotowawczy dla przyszłych uczestników staży. Były to zajęcia z przygotowania kulturowego, przygotowania pedagogiczno-psychologicznego oraz kursy językowe - doskonalący z angielskiego i podstawowy - z hiszpańskiego.

Jednym z działań mających na celu dostosowanie praktyk do indywidualnych potrzeb uczestników było wypełnianie przez młodzież aplikacji dotyczących zainteresowań, preferowanych miejsc pracy i zajęć, ambicji zawodowych. Aplikacje stanowiły pomoc w procesie kierowania praktykantów do konkretnych pracodawców.

Zanim do ustalonych hoteli i pozostałych firm udała się młodzież, Koordynatorki projektu odbyły wizyty przygotowawcze. Miały one na celu zweryfikowanie informacji na temat warunków pracy i mieszkania uczniów.

Na miejscu uczniowie znaleźli się pod opieką pracowników firmy Esmovia (Hiszpania) oraz Training Vision - współorganizatorów wyjazdów. Podczas wszystkich cztero-tygodniowych pobytów młodzież miała wsparcie w osobach opiekunów - pracowników szkoły.

W czasie stażu jego uczestnicy prowadzili dzienniki, w których mieli obowiązek notowania odbywanych zajęć, nabywanych umiejętności, własnych obserwacji, przemyśleń i wniosków. Oprócz pracy, młodzież miała zapewnione wycieczki krajoznawcze, które pomogły lepiej wczuć się w mentalność ludzi zamieszkujących kraje praktyk.

Po powrocie uczniowie zdawali relacje z praktyk w różnej formie. Grupy przyszłych techników żywienia i usług gastronomicznych zorganizowały pokazy i degustacje dań kuchni narodowych krajów przeznaczenia. Wszyscy uczestnicy przygotowali prezentacje multimedialne, ze szczegółami, niekiedy w zabawny sposób, przedstawiające przebieg ich działań zagranicą.

Udział w programie przyniósł jego uczestnikom liczne korzyści. Wszyscy stażyści po powrocie odebrali certyfikaty Europass Mobility poświadczające nabyte kwalifikacje zawodowe. Wśród wymiernych i namacalnych pożytków z uczestnictwa w praktykach znalazły się również certyfikaty ECVET - European Credit System for Vocational Education and Training. Te ostatnie dokumenty stworzono z myślą o powstaniu narzędzia, które umożliwia dokonywanie porównań kompetencji zawodowych w różnych krajach wchodzących w skład Unii Europejskiej.

Stażyści wzbogacili zasób swoich wiadomości i doświadczeń zawodowych. Przykładowo, uczniowie klas hotelarskich zapoznali się z rzadko stosowanymi w naszym kraju procedurami obowiązującymi w obiektach hotelowych. Młodzież z klas kształcących w zawodzie technika żywienia 'przywiozła' ze sobą umiejętności dotyczące obróbki produktów spożywczych i przygotowania dań, np. owoców morza. Natomiast młodzież klas o profilu turystycznym wzbogaciła wiedzę w zakresie technik sprzedażowych produktu turystycznego.

Stażyści chętniej i z mniejszymi oporami posługują się językami obcymi. Przez pozostałych uczniów i przez samych siebie są postrzegani jako osoby, które sprawdziły się w trudnej sytuacji i odniosły sukces.


Koordynatorzy projektu:
Halina Mieszczanin,
Barbara Kubziakowska,
Agnieszka Kotucha,
Jolanta Jurkowska.  


[hotelarze.pl - 06.11.2014]

Hotelarz online - pierwsze w internecie testy dla każdego hotelarza.

Copyright © 2000-2008 Hotelarze.pl | Dodaj do Ulubionych | Redakcja | e-mail: redakcja@hotelarze.pl