hotelarze.pl   hotel.pl
  Turystyka   Hotelarstwo    Gastronomia Dzisiaj:  English  
HOTELARSTWO
Hotel
Marketing i sprzedaż
 
GASTRONOMIA
Gastronomia
Kelnerstwo
Kuchnia
Urządzenia gastronomiczne
 
TURYSTYKA
Turystyka
 
KSIĘGARNIA
Zapraszamy do księgarni
 
Pomoce naukowe-hotelarstwo
Hotelarz online - testy dla hotelarzy
Zadania praktyczne dla hotelarzy
Zadania i testy egzaminacyjne
DLA NAUCZYCIELI
Praktyki, Staże

Pomoce naukowe-gastronomia
Hotelarz online -testy z gastronomii
 
Pomoce naukowe-turystyka
Hotelarz online - testy z turystyki
Zadania praktyczne
Zadania i testy egzaminacyjne  
PRZEPISY PRAWNE
dot. obiektów hotelarskich
dot. ochrony przeciwpożarowej
prawo żywnościowe
 
KONFERENCJE, KONKURSY
Konferencje, szkolenia ...
Relacje z konkursów
 
TARGI
Targi turystyczne
Relacje z targów
 
ORGANIZACJE BRANŻOWE
Organizacje turystyczne
Organizacje kucharzy
 
EKSPERCI
Hotelarstwo
Gastronomia
ARCHIWUM WIADOMOŚCI
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
 

Jeśli pragniesz otrzymywać informacje o nowościach na stronie - podaj swój

 adres e-mail



Zapisz się
Wypisz się


Jeden z zaledwie czterech 7-gwiazdkowych hoteli na świecie The Beijing 7-star Morgan Plaza został oddany gościom tuż przed otwarciem Olimpiady w Pekinie. Goście zatrzymujący się w tym 48-piętrowym hotelu mają do dyspozycji teren o powierzchni prawie 10 ha, gdzie mogą znaleźć centra handlowe, modne apartamenty, najlepszą na świecie restaurację japońską, a nawet świątynię.

Liniowiec marzeń Queen Victoria - powstała w 2007 r., ale zanim to się stało, zbierano opinie osób podróżujących Queen Elizabeth i Queen Mary. To dwie siostry Viktorii - wszystkie należą do eleganckiej linii Cunard. Na statku o długości 294 metrów, szerokości 32 metrów i wysokości 55 metrów, znajduje się m.in.: okazałe lobby z dziełami sztuki, 8 restauracji i barów, kluby nocne, sale klubowe, teatr, kino, kasyno. Jest też SPA, fitness center, baseny i jacuzzi. Wszystko w pięknych, stylowych wnętrzach, które mają zapewnić jak najwyższą jakość wypoczynku. Na wycieczkowcu są atrakcje niespotykane na innych liniowcach, m.in. prywatne loże w trzypiętrowym Royal Court Theatre, pierwsze na świecie pływające muzeum, dwupiętrowa biblioteka z drewnianą boazerią, sześcioma tysiącami wolumenów z całego świata oraz pięknymi spiralnymi schodami, konserwatorium w stylu kolonialnym z fontanną tonącą w zieleni i ruchomym szklanym dachem, trasa do joggingu czy sekretna wiktoriańska alkowa. Na pokład liniowiec zabiera 2 tys. pasażerów. Oddaje im do dyspozycji ponad 1000 kabin. O ich komfort dba załoga licząca 900 osób. Najtańszy bilet na rejs kosztuje niecałe 1000 euro, najdroższy, np. dookoła świata, kosztuje ok. 8 tys. euro.

Podstawowym wskaźnikiem w hotelarstwie są zrealizowane, dzienne obroty każdego wybudowanego pokoju. RevPar jest otrzymywany z iloczynu współczynnika wynajmu pokoi (frekwencja = liczba sprzedanych pokojonocy / liczba pokoi x 100 %) i średniej ceny za pokój (ADR).
uwaga: RevPAR nie bierze pod uwagę dochodów z innych usług hotelu, takich jak restauracje, spa, przystanie, kasyna itp. Przykład:

- średnia frekwencja : 50,76%
- średnia cena w złotych za dobę
  hotelową: 237,83 zł,
- wskaźnik REVPAR wynosi: 120,73zł
 

Punkt rentowności działalności hotelarskiej (Lmin) - jest to minimalna liczba miejsc noclegowych lub pokoi jaką należy sprzedać, aby zapewnić pokrycie kosztów
Lmin = Ks/(c-kz)
Ks-całkowite koszty stałe; c-cena pokoju lub miejsca noclegowego; kz -jednostkowe koszty zmienne przypadające na jedno miejsce noclegowe lub pokój

Hotspot - to otwarty i dostępny publicznie punkt dostępu, umożliwiający dostęp do Internetu za pomocą sieci bezprzewodowej (WiFi). Hotspoty najczęściej instalowane są hotelach, restauracjach, centrach handlowych, na lotniskach, dworcach, szpitalach i uczelniach. Dzięki nim posiadacze przenośnych komputerów wyposażonych w kartę sieciową standardu 802.11 mogą podłączyć się do Internetu. Czasami usługa taka jest bezpłatna.

Marketing - najważniejszy cel:  dotarcie z właściwym komunikatem do właściwych osób za najniższą cenę.

M-Marketing (mobile marketing) - są to wszystkie formy realizacji strategii komunikacyjnych, wynikających z planu marketingowego, przy pomocy telefonu komórkowego i z wykorzystaniem jego możliwości. Do narzędzi M-Marketingu należą SMS-y, MMS-y i EMS-y - wiadomość głosowa, przetworzona elektronicznie. Usługi te zrobiły błyskotliwą karierę i są obecnie najchętniej wykorzystywane, głównie ze względu na swą prostotę i niskie koszty. M-Marketing można zastosować w serwisach informacyjnych, w konkursach konsumenckich czy w głosowaniu w konkursach.

Event - wydarzenie,  spotkanie (towarzyskie, mecz), zawody.
Event - rozumiemy jako każdą formę wydarzenia typu handlowego albo promocyjnego  o charakterze bardziej masowym, jak np. koncert.
Najważniejsze elementy dobrego eventu to: oryginalność, odwaga pomysłu i spójność projektu z komunikacją marki.

non-event - fiasko

REDAKCJA  HOTELARZE.PL

 

www. HOTELARZE. PL - Partner Hotelarza.

Jolanta Frydel - Redaktor Naczelny
Redaktor naczelny od momentu powstania serwisu WWW czyli od 2000 r. W listopadzie 2005 r. obchodziliśmy Jubileusz 5-lecia naszej działalności.
Jesteśmy serwisem internetowym  i dlatego nasze artykuły są dostępne wyłącznie pod adresem www.hotelarze.pl. Do marca 2002 r. Doradca Hotelarza i Kucharza był prezentowany pod adresem www.hotelarz.pl.
Bardzo nam przykro, że bez naszej zgody jeden z miesięczników branżowych prezentuje na swoich łamach nasze artykuły. W związku z tym postanowiliśmy zmienić nasz tytuł na PARTNER HOTELARZA.

Zaproszenie do redagowania serwisu hotelarze.pl

Jeżeli wiesz o jakimś wydarzeniu - daj nam znać o tym tutaj.

Jeśli jesteś Hotelarzem lub przyszłym Hotelarzem i czujesz, że jesteś z hotelarstwem związany, lubisz ten zawód i chciałbyś coś dla hotelarstwa zrobić - przyłącz się do nas. Zapraszamy wszystkich chętnych, którzy pomogliby nam rozwijać serwis.

Może chciałbyś pisać krótkie informacje o tym, co się dzieje w hotelarstwie ?
A może interesujesz się hotelarstwem na tyle, że chciałbyś na tych stronach opublikować swoje artykuły?
Być może masz zdjęcia, które pokazują atrakcje turystyczne Polski takie, jakich jeszcze nikt nie widział?
Jeśli chciałbyś współtworzyć witrynę www.hotelarze.pl nie wahaj się i napisz do nas e-mail.
Chcemy by tą witrynę, redagowali hotelarze dla całego środowiska hotelarskiego. Dlatego zapraszamy do współpracy hotelarzy, wszystkie hotelarskie organizacje pozarządowe, stowarzyszenia, fundacje, organizacje studenckie, szkoły, domy kultury, ogniska młodzieżowe i wszystkich, którzy zechcą.
Czekamy na e-maile.
Osoby chętne do współpracy prosimy o kontakt redakcja@hotelarze.pl

GSM 0601 80 69 47
e-mail: redakcja@hotelarze.pl

Jeżeli są Państwo zainteresowani reklamą w naszym serwisie, prosimy o kontakt:

fax  022 853 35 89
e-mail: redakcja@hotelarze.pl

Logo hotelarze.pl

Jeżeli chcesz zamieścić na swojej stronie internetowej link do Hotelarze.pl, zachęcamy do zamieszczania naszego logo.
Przed użyciem logo Hotelarze w innym celu prosimy o kontakt.

 

pik. gif o wymiarach 150 x 50 plik.gif o wymiarach 200 x 60

[hotelarze.pl]

Hotelarz online - pierwsze w internecie testy dla każdego hotelarza.

Copyright © 2000-2008 Hotelarze.pl | Dodaj do Ulubionych | Redakcja | e-mail: redakcja@hotelarze.pl