hotelarze.pl   hotel.pl
  Turystyka   Hotelarstwo    Gastronomia Dzisiaj:  English  
HOTELARSTWO
Hotel
Marketing i sprzedaż
 
GASTRONOMIA
Gastronomia
Kelnerstwo
Kuchnia
Urządzenia gastronomiczne
 
TURYSTYKA
Turystyka
 
KSIĘGARNIA
Zapraszamy do księgarni
 
Pomoce naukowe-hotelarstwo
Hotelarz online - testy dla hotelarzy
Zadania praktyczne dla hotelarzy
Zadania i testy egzaminacyjne
DLA NAUCZYCIELI
Praktyki, Staże

Pomoce naukowe-gastronomia
Hotelarz online -testy z gastronomii
 
Pomoce naukowe-turystyka
Hotelarz online - testy z turystyki
Zadania praktyczne
Zadania i testy egzaminacyjne  
PRZEPISY PRAWNE
dot. obiektów hotelarskich
dot. ochrony przeciwpożarowej
prawo żywnościowe
 
KONFERENCJE, KONKURSY
Konferencje, szkolenia ...
Relacje z konkursów
 
TARGI
Targi turystyczne
Relacje z targów
 
ORGANIZACJE BRANŻOWE
Organizacje turystyczne
Organizacje kucharzy
 
EKSPERCI
Hotelarstwo
Gastronomia
ARCHIWUM WIADOMOŚCI
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
 

Jeśli pragniesz otrzymywać informacje o nowościach na stronie - podaj swój

 adres e-mail



Zapisz się
Wypisz się


Jeden z zaledwie czterech 7-gwiazdkowych hoteli na świecie The Beijing 7-star Morgan Plaza został oddany gościom tuż przed otwarciem Olimpiady w Pekinie. Goście zatrzymujący się w tym 48-piętrowym hotelu mają do dyspozycji teren o powierzchni prawie 10 ha, gdzie mogą znaleźć centra handlowe, modne apartamenty, najlepszą na świecie restaurację japońską, a nawet świątynię.

Liniowiec marzeń Queen Victoria - powstała w 2007 r., ale zanim to się stało, zbierano opinie osób podróżujących Queen Elizabeth i Queen Mary. To dwie siostry Viktorii - wszystkie należą do eleganckiej linii Cunard. Na statku o długości 294 metrów, szerokości 32 metrów i wysokości 55 metrów, znajduje się m.in.: okazałe lobby z dziełami sztuki, 8 restauracji i barów, kluby nocne, sale klubowe, teatr, kino, kasyno. Jest też SPA, fitness center, baseny i jacuzzi. Wszystko w pięknych, stylowych wnętrzach, które mają zapewnić jak najwyższą jakość wypoczynku. Na wycieczkowcu są atrakcje niespotykane na innych liniowcach, m.in. prywatne loże w trzypiętrowym Royal Court Theatre, pierwsze na świecie pływające muzeum, dwupiętrowa biblioteka z drewnianą boazerią, sześcioma tysiącami wolumenów z całego świata oraz pięknymi spiralnymi schodami, konserwatorium w stylu kolonialnym z fontanną tonącą w zieleni i ruchomym szklanym dachem, trasa do joggingu czy sekretna wiktoriańska alkowa. Na pokład liniowiec zabiera 2 tys. pasażerów. Oddaje im do dyspozycji ponad 1000 kabin. O ich komfort dba załoga licząca 900 osób. Najtańszy bilet na rejs kosztuje niecałe 1000 euro, najdroższy, np. dookoła świata, kosztuje ok. 8 tys. euro.

Podstawowym wskaźnikiem w hotelarstwie są zrealizowane, dzienne obroty każdego wybudowanego pokoju. RevPar jest otrzymywany z iloczynu współczynnika wynajmu pokoi (frekwencja = liczba sprzedanych pokojonocy / liczba pokoi x 100 %) i średniej ceny za pokój (ADR).
uwaga: RevPAR nie bierze pod uwagę dochodów z innych usług hotelu, takich jak restauracje, spa, przystanie, kasyna itp. Przykład:

- średnia frekwencja : 50,76%
- średnia cena w złotych za dobę
  hotelową: 237,83 zł,
- wskaźnik REVPAR wynosi: 120,73zł
 

Punkt rentowności działalności hotelarskiej (Lmin) - jest to minimalna liczba miejsc noclegowych lub pokoi jaką należy sprzedać, aby zapewnić pokrycie kosztów
Lmin = Ks/(c-kz)
Ks-całkowite koszty stałe; c-cena pokoju lub miejsca noclegowego; kz -jednostkowe koszty zmienne przypadające na jedno miejsce noclegowe lub pokój

Hotspot - to otwarty i dostępny publicznie punkt dostępu, umożliwiający dostęp do Internetu za pomocą sieci bezprzewodowej (WiFi). Hotspoty najczęściej instalowane są hotelach, restauracjach, centrach handlowych, na lotniskach, dworcach, szpitalach i uczelniach. Dzięki nim posiadacze przenośnych komputerów wyposażonych w kartę sieciową standardu 802.11 mogą podłączyć się do Internetu. Czasami usługa taka jest bezpłatna.

Marketing - najważniejszy cel:  dotarcie z właściwym komunikatem do właściwych osób za najniższą cenę.

M-Marketing (mobile marketing) - są to wszystkie formy realizacji strategii komunikacyjnych, wynikających z planu marketingowego, przy pomocy telefonu komórkowego i z wykorzystaniem jego możliwości. Do narzędzi M-Marketingu należą SMS-y, MMS-y i EMS-y - wiadomość głosowa, przetworzona elektronicznie. Usługi te zrobiły błyskotliwą karierę i są obecnie najchętniej wykorzystywane, głównie ze względu na swą prostotę i niskie koszty. M-Marketing można zastosować w serwisach informacyjnych, w konkursach konsumenckich czy w głosowaniu w konkursach.

Event - wydarzenie,  spotkanie (towarzyskie, mecz), zawody.
Event - rozumiemy jako każdą formę wydarzenia typu handlowego albo promocyjnego  o charakterze bardziej masowym, jak np. koncert.
Najważniejsze elementy dobrego eventu to: oryginalność, odwaga pomysłu i spójność projektu z komunikacją marki.

non-event - fiasko

 

30 września 2015 roku w Bielsku-Białej odbędzie się 3-dniowa Konferencja Dyrektorów Szkół Hotelarsko-Gastronomiczno-Turystycznych.
Motto konferencji:  Na ile gwiazdek można ocenić przygotowanie absolwentów szkół zawodowych do pracy w branży turystycznej?...więcej


 

Z życia hoteli

08.12.2014| Po raz czwarty przyznano nagrody Best Hotel Award 2014
Plebiscyt organizowany przez firmę Global Hotels & Travels - właściciela serwisów rezerwacyjnych: rezerwuje.pl i rezerwuje.com, trwał od 3 lutego do 30 listopada 2014 roku.
W konkursie na najlepsze hotele w Polsce wyszczególnione były 44 kategorie, do których łącznie nominowano blisko 300 obiektów noclegowych i 8 sieci hotelowych.
Pełną listę zwycięzców w poszczególnych kategoriach są opublikowane na stronie: www.besthotelaward.pl.

08.12.2014| Orbis sprzedał działkę w Gdańsku i lokale w Zabrzu
W dniu 5 grudnia 2014 r. Orbis sprzedał działkę w Gdańsku przy ul. Jelitkowskiej, naprzeciwko hotelu Novotel Gdańsk Marina. Nabywca - firma „NDI” Apartamenty spółka z o.o. z siedzibą w Sopocie zapłaciła za nieruchomość cenę 10,7 miliona złotych.
W tym samym dniu Spółka sfinalizowała inną transakcję zbycia lokali użytkowych w Zabrzu, przy ulicy Wolności, za 1 milion złotych. [pr]

04.12.2014| Marka Mercure wkracza do Krakowa
Orbis kupił za 18,8 milionów złotych działkę w Krakowie, przy ulicy Pawiej, w sąsiedztwie kompleksu hoteli ekonomicznych ibis i ibis budget Kraków Stare Miasto zbudowanego w 2012 roku.
Powstanie tu w przyszłości 200-pokojowy, czterogwiazdkowy hotel marki Mercure. Hotel zostanie zbudowany zgodnie z wymaganiami certyfikatu BREEAM dla „zielonych budynków”. Koszt inwestycji wyniesie prawie 100 milionów złotych. Otwarcie hotelu zaplanowano na koniec 2016 roku. [pr]

28.11.2014| Orbis krok bliżej do transakcji przejęcia działalności Accoru w Europie Środkowej
27 listopada br. Orbis podpisał z Accor i podmiotami z jego grupy kapitałowej przedwstępną umowę dotyczącą przejęcia sieci 46 hoteli w Europie Środkowej oraz zawarcia Generalnej Umowy Licencyjnej (Master License Agreement). Całkowita cena transakcji wynosi 142,3 mln euro.
Orbis i Accor zobowiązały się sfinalizować transakcję 7 stycznia 2015 r. W tym samym dniu podpisana zostanie Generalna Umowa Licencyjna, która zapewni Grupie Orbis do 2035 r. prawo do prowadzenia działalności hotelowej pod markami należącymi do Accor w 16 krajach: Bośni i Hercegowinie, Bułgarii, Chorwacji, Czarnogórze, Czechach, Estonii, Litwie, Łotwie, Macedonii, Mołdawii, Polsce, Rumunii, Serbii, Słowacji, Słowenii i Węgrzech. Przez 10 lat prawo to będzie przysługiwało Orbisowi na wyłączność. [pr]

25.11.2014| Gwarancja Jakości Mercure
Ponad 80% hoteli Mercure w Polsce zrealizuje światową strategię „Gwarancja Jakości Mercure”. Koncepcja opiera się na 96 punktach kontroli obejmujących m.in. zameldowanie i wymeldowanie, zagwarantowanie jednolitego poziomu standardów usług we wszystkich 53 krajach, w których marka jest obecna. Mercure to pierwsza sieć hoteli kategorii średniej oferująca gościom gwarancję jakości na międzynarodowym poziomie.
System opiera się na trzech zobowiązaniach:
1. Dostępność: czynna całą dobę infolinia (2424), dostępna jest w całej sieci Mercure i umożliwia gościom kontakt z osobą odpowiedzialną za jakość w hotelu, która w razie potrzeby udzieli im pomocy i informacji.
2. Reagowanie na potrzeby gości: zespoły zobowiązują się niezwłocznie znaleźć rozwiązanie odpowiadające oczekiwaniom gości.
3. Dbałość: hotelarze zapewniają, że nieustannie podwyższają standard świadczonych przez nich usług poprzez analizę ponad 10 000 ankiet miesięcznie.
To unikalne podejście oparte jest na 96 punktach kontroli jakości, obejmujących cały pobyt gościa, m.in.:
• Jeżeli w terminie 24 godzin od dokonania rezerwacji za pośrednictwem strony internetowej gość znajdzie porównywalną ofertę tego samego hotelu (te same dni pobytu, rodzaj pokoju, identyczne warunki sprzedaży) po niższej cenie, płaci on tę stawkę z 10% zniżką.
• Osoba odpowiedzialna za jakość po stronie hotelu jest osiągalna przez cały czas. Telefon na infolinię 2424 musi zostać odebrany po nie więcej niż 5 dzwonkach. [pr]

20.11.2014| Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego (IGHP) i HOTREC podpisały porozumienie o współpracy
IGHP, organizacja samorządu gospodarczego branży hotelarskiej w Polsce podpisała 17.11.2014 r. porozumienie o współpracy z HOTREC, europejską organizacją zrzeszającą 44 stowarzyszenia reprezentujące hotele, restauracje, kawiarnie i bary w 27 krajach Europy.
Podpisane porozumienie o współpracy jest konsekwencją decyzji o przyjęciu z dniem 1 stycznia 2015 roku IGHP w poczet członków HOTREC, podjętą na Zgromadzeniu Ogólnym HOTREC w październiku 2014 roku w Rydze.
Misją HOTREC jest promowanie przedsiębiorców i firm hotelowych wobec organów i instytucji Unii Europejskiej. HOTREC stale monitoruje wszystkie działania legislacyjne w Unii, które mają wpływ na branżę hotelarską, prezentując jej punkt widzenia przed podjęciem ważnych decyzji. Celem tych działań jest tworzenie przepisów prawnych, które sprzyjają konkurencyjności branży hotelowej i gastronomicznej, przyczyniając się tym samym do powstawania nowych miejsc pracy i wzrostu gospodarki europejskiej.

10.11.2014| Nowy hotel Hilton Garden Inn w Krakowie
5 listopada 2014 r. - Hilton Garden Inn, nagradzana sieć ekskluzywnych, ale przystępnych cenowo hoteli należąca do grupy Hilton Worldwide, poinformowała o otwarciu hotelu Hilton Garden Inn Kraków Airport, który dołączy do przeszło 600 obiektów działających pod tą marką na całym świecie.
Zgodnie z umową franszyzy, właścicielem i zarządcą nowego hotelu Hilton Garden Inn Kraków Airport będzie Kraków Airport Hotel Sp. z o.o. W dogodnie zlokalizowanym obiekcie znajduje się 155 pięknie urządzonych pokoi i imponujące sale konferencyjne.
W hotelu Hilton Garden Inn można bezpłatnie korzystać z łączności Wi-Fi. W obiekcie działa również całodobowe centrum biznesu i nowoczesny ośrodek fitness. Restauracja Garden Grille oferuje pełne, przygotowywane na zamówienie śniadania i obiady, koktajle oraz wieczorny room service. W całodobowym sklepie Pavilion Pantry® można natomiast nabyć pełny wybór przekąsek, napoi oraz paczkowanych, mrożonych produktów przystosowanych do odgrzewania w kuchence mikrofalowej.
W każdym pokoju, na gości czeka firmowa pościel: białe kołdry i świeżo prasowana bielizna pościelowa. Wyposażenie pokoi obejmuje także duże biurko z ergonomicznym krzesłem oraz minibar, kuchenkę mikrofalową i kawiarkę firmy Keurig. [pr]

23.10.2014| Kevin Roberts, prezes Saatchi & Saatchi: Za trzy lata Facebook przestanie istnieć.
Według Robertsa Facebook w zbyt dużym stopniu stawia na rozwiązania technologiczne, za mało zaś dba o emocje. Tymczasem właśnie tych ostatnich potrzebują młodzi internauci - przekonuje Roberts, który od 1997 roku stoi na czele agencji Saatchi & Saatchi. [źródło: wirtualnemedia.pl]

23.10.2014| Nowe Hotele Diament już na rynku
Spółka Hotele Diament S.A., największa sieć hotelarska z wyłącznie polskim kapitałem, która przejęła we wrześniu tego roku pięć obiektów należących do sieci Stylehotels, rozpoczęła proces zmiany wizerunku nowych lokalizacji.
Przejęte hotele już funkcjonują pod nowymi nazwami: Hotel Diament Arsenal Palace Katowice Chorzów ****, Hotel Diament Bella Notte Katowice Chorzów ***, Hotel Diament Spodek Katowice***, Hotel Diament Vacanza Siemianowice Śląskie *** oraz Hotel Diament Stadion Chorzów **. Łącznie Spółka zarządza 14 hotelami zlokalizowanymi w centrach miast na Górnym i Dolnym Śląsku, a także w bezpośrednim sąsiedztwie głównych szlaków komunikacyjnych oraz miejsc organizacji najważniejszych wydarzeń gospodarczych, konferencji, kongresów i imprez sportowych. Po przejęciu, Hotele Diament oferują ponad 2000 miejsc noclegowych w blisko 1000 pokojach oraz sale konferencyjne i bankietowe o łącznej powierzchni 3000 m². [pr]

22.10.2014| Badanie konkurencyjności cenowej- Lato 2014
Na zlecenie Polskiej Organizacji Turystycznej ukazała się publikacja "Konkurencyjność cenowa polskich produktów turystycznych. Lato 2014 ". Autorką publikacji jest Pani dr Teresa Skalska.
Publikacja składa się między innymi z porównania cen na wybranych rynkach turystycznych, oceny stopnia konkurencji na wybranych rynkach emisyjnych, zróżnicowania cen w bazie noclegowej, analizie cen i zakresu usług dodatkowych, innych zmiennych wpływających na poziom cen, analizie konkurencyjności polskiego produktu turystycznego oraz analizie relacji ceny do użyteczności na przykładzie ofert „city break”.
Link do publikacji

21.10.2014| 25 lat Hotelu Warsaw Marriott
Otwarcie na pokolenie Y – z takimi planami wchodzi Jubilat w kolejne ćwierćwiecze działalności. Czytaj więcej

21.10.2014| Orbis SA otrzymał od Accor SA ofertę dotyczącą przejęcia sieci hoteli działających pod markami Accor w Europie Środkowej.
Zgodnie z ofertą Orbis mógłby przejąć spółki zależne Accor na Węgrzech (spółka zależna zarządzająca także hotelami w Macedonii, Słowacji i Bułgarii), w Czechach, Rumunii i Polsce (Muranowska Sp. z o.o. oraz Hotek Polska Sp. z o.o.). Sieć 46 hoteli składa się z 11 własnych (1.974 pokoje), 17 w dzierżawie (3.573 pokoje), 11 działających na podstawie umowy o zarządzanie (1.685 pokoi) oraz 7 we franczyzie (821 pokoi).
Oferta przewiduje wyłączność na negocjacje Orbisu z Accorem do końca listopada 2014 roku.
Obecnie w strukturze Grupy Orbis funkcjonuje 68 hoteli (w tym 52 własne, 1 w dzierżawie, 3 w zarządzaniu oraz 12 franczyzowych), które zlokalizowane są w 32 dużych miastach i miejscowościach wypoczynkowych w Polsce, na Litwie oraz na Łotwie.[pr]

21.10.2014| Tour Salon po raz dwudziesty piąty
W dniach od 23 do 25 października 2014 roku po raz dwudziesty piąty na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich odbędą się targi branży turystycznej – TOUR SALON.
W tym roku regionem partnerskim Tour Salonu jest wypełniony pozytywną energią i pełne niespodzianek województwo Śląskie, a krajem partnerskim  - Gruzja.
Międzynarodowe Targi Poznańskie również w tym roku staną się miejscem spotkania zarówno izb, organizacji i stowarzyszeń na rzecz rozwoju turystyki, jak i firm świadczących w niej bezpośrednie usługi.
Więcej informacji: tour-salon.pl

16.10.2014| Nowa marka w portfolio grupy Hilton
Hilton Worldwide poinformowało o wprowadzeniu nowej marki hoteli: Canopy by Hilton. Znajdą się w niej obiekty z kategorii „lifestyle”, których koncepcję dostosowano do wymagań osób podróżujących zarówno służbowo, jak i w ramach wolnego czasu.
Canopy by Hilton stanowi przykład nowej koncepcji hotelu, która charakteryzuje się wysokim potencjałem wzrostu, przejrzystą ofertą dla gościa oraz trwałym modelem biznesowym. Zdefiniowana przez Hilton Worldwide grupa docelowa gości takich hoteli jest oparta na preferencjach i potrzebach, a nie tylko na profilu demograficznym. „Wprowadziliśmy markę, która koncentruje się na mentalności podróżujących dziś ludzi i zapewnieniu pozytywnych wrażeń z pobytu”, mówi John T.A. Vanderslice, dyrektor ds. marek luksusowych i lifestyle’owych w Hilton Worldwide. „Canopy to w założeniu nowy hotel o starannie wybranej lokalizacji, który pozwala zregenerować się, zapewnia prostą, adaptowaną do potrzeb gości ofertę, a także komfortowo urządzoną przestrzeń. To miejsce, w którym goście mogą poczuć się lepiej”.
- Potrzeby i preferencje podróżujących dziś osób nieustannie się zmieniają - mówi Jim Holthouser, wiceprezes wykonawczy ds. marek globalnych Hilton Worldwide. — Marka Canopy by Hilton tworzy dla takich osób nową wartość w segmencie „lifestyle”. Wartość ta przejawia się w większych możliwościach wyboru i kontroli, takich jak otwieranie pokoju „kluczem” przesłanym na urządzenie mobilne czy dodatki-niespodzianki podczas każdego pobytu.
Hotele Canopy by Hilton powstaną w nowych i przekształcanych obiektach. Będą zlokalizowane w kluczowych częściach miast na całym świecie. Przewiduje się, że pierwsze otwarcia nastąpią w 2015 roku. [pr]

16.10.2014| Pierwszy Hotel Holiday Inn w województwie śląskim
Komfortowy, funkcjonalny, w dogodnej lokalizacji - to najważniejsze cechy powstającego na terenie starej kopalni "Paryż" pierwszego w województwie śląskim hotelu Holiday Inn Dąbrowa Górnicza.
Powstający w Dąbrowie Górniczej hotel został zaprojektowany przez pracownię architektoniczną „Antemio” według restrykcyjnych i nowoczesnych założeń sieci Holiday Inn. Obiekt wybuduje Przedsiębiorstwo Budowlane „Barzak”. Zakończenie budowy planowane jest na koniec 2015 roku. Pierwsi goście będą mogli zatrzymać się w hotelu już w pierwszym kwartale 2016 roku. Inwestycja kosztować będzie ok. 60 mln zł. [pr]

01.10.2014|  5-7 listopada 2014 - 22. Międzynarodowe Targi Wyposażenia Hoteli i Gastronomii HORECA.
W 2014 roku Targi odbędą się w Międzynarodowym Centrum Targowo-Kongresowym EXPO Kraków. Jest to nowy wielofunkcyjny obiekt targowo-kongresowy.
W ramach Targów odbywają się: Festiwal Kulinarny, Konkurs Na Najlepszy Produkt dla Hotelarstwa i Gastronomii, Konkurs Na Najlepszy Ekspres Do Kawy Dla Gastronomii.

01.10.2014|  Koniec prywatyzacji Uzdrowiska Świeradów-Czerniawa
25 września br. została podpisana umowa sprzedaży 262 udziałów Skarbu Państwa, stanowiących 1,71 proc. w kapitale zakładowym Uzdrowiska Świeradów-Czerniawa – Grupa PGU, na rzecz KGHM I Funduszu Inwestycyjnego Zamkniętych Aktywów Niepublicznych. Wartość transakcji wyniosła 472 854,98 zł.
Sprzedaż udziałów Uzdrowiska Świeradów-Czerniawa nastąpiła w wyniku realizacji postanowień umowy, zawartej 20 września 2011 r., pomiędzy Skarbem Państwa a KGHM I Funduszem Inwestycyjnym Zamkniętych Aktywów Niepublicznych. Zbycie udziałów Skarbu Państwa zakończyło proces prywatyzacji spółki.
Uzdrowisko Świeradów-Czerniawa – Grupa PGU zlokalizowane jest w Świeradowie-Zdroju w województwie dolnośląskim. Spółka dysponuje bogatą infrastrukturą i wykwalifikowanym personelem. W uzdrowisku znajduje się Dom Zdrojowy, Szpital Uzdrowiskowy „Wacław”, Szpital Uzdrowiskowy dla Dzieci, Centrum Rehabilitacji i Reumatologii „Goplana”, a także obiekty stanowiące bazę noclegową, w tym odrestaurowany Hotel Zdrojowy SANUS. Uzdrowisko w Świeradowie od 250 lat oferuje kuracje lecznicze i wypoczynek.
- Uzdrowisko Świeradów-Czerniawa, to przykład tego, jak wiele dobrego wnosi prywatyzacja w polskich uzdrowiskach. Dzięki doinwestowaniu, zmodernizowane zostały obiekty uzdrowiska oraz infrastruktura medyczna i rehabilitacyjna. Powstał również Hotel Zdrojowy SANUS o podwyższonym standardzie, który może konkurować na rynku usług hotelarskich. Co więcej, Uzdrowisko Świeradów-Czerniawa systematycznie buduje swoją pozycję na mapie europejskich uzdrowisk, jako jeden z największych ośrodków kuracji radonowych. – dodaje Wojciech Krasoń, Prezes Zarządu Uzdrowiska Świeradów-Czerniawa. [pr]

24.09.2014| Oświadczenie sieci Hotele De Silva
Grupa DeSilva, mając na względzie dobro gości oraz realne możliwości prowadzenia działalności w Mikołajki Resort by DeSilva w Jorze Wielkiej k. Mikołajek i Mielno Resort by Desilva w Unieściu k. Mielna, podjęła decyzję o zaprzestaniu świadczenia usług obsługi gości tych obiektów z dniem 15 września br.
Spółka Hotele De Silva sp. z o.o. była operatorem ww. obiektów na podstawie umów zawartych z deweloperem i jednocześnie sprzedawcą usług świadczonych w obiektach tj. odpowiednio spółką MR sp. z o.o. oraz spółką Mielno Resort sp. z o.o. – obie spółki są powiązane kapitałowo w strukturach właścicielskich i zarządczych. Rozwiązanie umów nastąpi z winy deweloperów jw. wskutek ich wypowiedzenia przez Spółkę Hotele De Silva złożonego w dniu 16 września br., ze skutkiem na ostatni dzień września br.  [źródło: ttg.com.pl]

06.08.2014 | Kolejne hotele Grupy Orbis z Google Business View
Od 6. sierpnia br. usługa Google Business View dostępna jest w hotelach Novotel Łódź Centrum i Mercure Gdańsk Stare Miasto. To kolejne dwa obiekty Grupy Orbis po Mercure Warszawa Grand oraz Sofitel Warsaw Victoria, które zdecydowały się, udostępnić do publicznego wglądu swoje wnętrza.
Dzięki narzędziu, każdy z gości, może nie wychodząc z domu obejrzeć hotel za pomocą interaktywnej 360-stopniowej wirtualnej wycieczki. W ramach współpracy z firmą Google, każdy z obiektów otrzymał prywatny profil Google+. Klienci mogą na nim zarezerwować swój pobyt, zapoznać się z opiniami innych osób, zobaczyć dodatkowe zdjęcia powierzchni konferencyjnych oraz pokoi, a także otrzymać wskazówki dojazdu do obiektu.
Business Street View:
Novotel Łódź Centrum
Mercure Gdańsk Stare Miasto
Google +:
Novotel Łódź Centrum
Mercure Gdańsk Stare Miasto

06.08.2014| Półmetek Best Hotel Award 2014 już za nami!
W konkursie na najlepsze hotele w Polsce oddano już kilka tysięcy głosów, których rezultaty można śledzić na bieżąco na stronie www.besthotelaward.pl /nominacje2014.
Dla wszystkich głosujących organizator konkursu przygotował atrakcyjne nagrody rzeczowe (bony rabatowe, aparaty cyfrowe, przenośne pamięci USB) i weekendy dla 2 osób w 3-, 4- i 5-gwiazdkowych hotelach w Polsce! Nagrodzone hotele oprócz statuetek czy dyplomów otrzymają nagrody w postaci kampanii reklamowych na portalu rezerwuje.pl.
Podobnie jak poprzednie edycje, również ta odbywa się pod honorowym patronatem Prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej oraz Prezesa Polskiej Izby Turystyki.
Głosowanie trwa do 30 listopada 2014 r.
Ogłoszenie wyników głosowania i przyznanie nagród odbędzie się 5 grudnia 2014 r.
Więcej: www.besthotelaward.pl.

22.07.2014| Grupa Accor podała wyniki pierwszego półrocza
W pierwszej połowie roku Grupa Accor uzyskała korzystne wyniki osiągając przychód w wysokości 2.593 mln €. HotelInvest (właściciel hoteli i inwestor) zanotował wzrost przychodów w ujęciu like-for-like do poziomu 2.286 mln € (1,6%), zaś HotelServices (operator hoteli i franczyzodawca) do 582 mln € (5,7%).
Wyraźna poprawa wyników została odnotowana w obu Amerykach (10,8%), w regionie Morza Śródziemnego, Bliskiego Wschodu i Afryki (10,1%) oraz Europie Wschodniej, Środkowej i Północnej (5,0%).
W pierwszym półroczu Grupa Accor otworzyła 92 hotele (12 284 pokoje), z czego prawie 90% nowych inwestycji zostało zrealizowanych w oparciu o umowy o zarządzanie i franczyzę. [pr]

11.07.2014| Zakupy online głównie na Allegro
Z raportu przygotowanego przez firmę Gemius dla e-Commerce Polska wynika, że absolutnym numerem jeden wśród najbardziej rozpoznawalnych serwisów zakupowych jest w Polsce allegro.pl (76 proc. spontanicznych wskazań). Na drugim miejscu znalazła się tablica.pl (obecna nazwa OLX.pl), a na trzecim  e-Bay. Więcej egospodarka.pl

04.06.2014| KGHM I FIZAN poszukuje inwestora dla hotelu INTERFERIE Medical SPA
Główny udziałowiec spółki Interferie Medical SPA, KGHM I FIZAN, zarządzany przez KGHM TFI S.A., podjął działania zmierzające do znalezienia inwestora zainteresowanego nabyciem udziałów w spółce Interferie Medical SPA Sp. z o.o., właściciela czterogwiazdkowego hotelu w Świnoujściu – Interferie Medical SPA. Podpisana umowa pomiędzy KGHM I FIZAN, a Bankiem Zachodnim WBK S.A. obejmuje wsparcie transakcyjne i doradztwo w związku z potencjalną transakcją.
Interferie Medical SPA to inwestycja zrealizowana w listopadzie 2011 r.Jej koszt wyniósł 115 mln złotych. [pr]

28.05.2014| Mobilna aplikacja Novotel
Marka Novotel wprowadziła do sieci bezpłatną aplikację na smartphony działającą w systemie Android. Dzięki Novotel app, można w prosty i szybki sposób zarezerwować swój pobyt w jednym z 430 hoteli Novotel i Suite Novotel na świecie z gwarancją najlepszej ceny. Goście otrzymują dostęp do bieżących, przeszłych i anulowanych rezerwacji hotelowych a także bezpośredni wgląd do osobistych informacji i konta Le Club Accorhotels. Silnik aplikacji został wyposażony w mapy i wskazówki, aby w łatwy sposób gość mógł odnaleźć drogę do hotelu. W razie problemów wystarczy jedno kliknięcie, aby skontaktować się telefonicznie lub wysłać e-mail do wybranego obiektu. Zaletą aplikacji jest również wysyłany automatycznie SMS lub wiadomość elektroniczna z potwierdzeniem rezerwacji. [pr]

08.04.2014 | Dni otwarte na Ptasiej Wyspie
Już w najbliższą sobotę i niedzielę w Hotelu Mikołajki na Ptasiej Wyspie odbędą się dni otwarte. Wyszukane jachty, samochody BMW, a także możliwość obejrzenia wyjątkowych wnętrz hotelu czy koncert szantowy to tylko część z atrakcji, które będą czekały na gości w ten weekend.
- Zorganizowaliśmy dni otwarte po to, by przybliżyć wszystkim chętnym nowe miejsce w Mikołajkach, jeszcze przed naszym pierwszym sezonem – tłumaczy Ireneusz Czerski, dyrektor Hotelu Mikołajki. - Ciekawa historia tego miejsca, a także możliwości, które stwarza to główne wyznaczniki atrakcji dla naszych gości w tym czasie – dodaje.
Dni otwarte w Hotelu Mikołajki rozpoczną się w sobotę około godziny 12:00. To wtedy goście będą mogli obejrzeć jachty Dalphia Yachts, samochody BMW, a także sam hotel. Następnie wystąpi pierwszy z zaproszonych gości – Wojciech Kuczkowski, autor książek o Wielkich Jeziorach Mazurskich, który opowie historię Ptasiej Wyspy i okolic. Dokładnie o godzinie 17:00 oficjalnie otwarta zostanie przystań i Akademia Żeglarska przy hotelu. Wieczorem natomiast odbywał się będzie koncert szantowy, w trakcie którego wystąpi Marta Śliwa. Z kolei w niedzielne przedpołudnie chętni będą mogli skorzystać z luksusowych jachtów i samochodów BMW.
Dni otwarte umożliwią także poznanie oferty hotelu, jak również rozmowę z osobami odpowiedzialnymi za organizację imprez i spotkań. Obiekt został otwarty we wrześniu ubiegłego roku, co sprawia, że ciągle wzbudza zainteresowanie i ciekawość zarówno mieszkańców, jak i turystów. [pr]

24.01.2014 | Hotel InterContinental inwestuje w mobile
Jeden z najwyższych budynków i hoteli w stolicy, pięciogwiazdkowy, prestiżowy InterContinental Warszawa wybrał agencję interaktywną Migomedia.pl, która zajmie się stworzeniem jego nowej strony WWW.
Głównym zadaniem agencji będzie stworzenie nowoczesnej i przejrzystej strony, która wzmocni pozytywny wizerunek hotelu. Zakres prac obejmuje zaprojektowanie użyteczności całego serwisu, kreacji, przygotowanie wersji mobilnej serwisu oraz jego wdrożenie wraz z systemem CMS, który umożliwi łatwe zarządzanie treściami i ofertą znajdującą się na stronie internetowej hotelu.
„Należy pamiętać, że dla hotelu serwis WWW w obecnych czasach jest kluczowy. Ważnym elementem prac będzie przygotowanie funkcjonalnej wersji mobilnej tj. na tablety i smartfony. Badania pokazują, że współczynnik odsłon stron WWW dokonanych z urządzeń mobilnych wyniósł już aż 7,2% i cały czas rośnie. [pr]

 

 

TURYSTYKA

20.11.2014 | Główne ulice handlowe na świecie
Według najnowszego raportu przygotowanego przez firmę doradczą Cushman & Wakefield, Piąta Aleja w Nowym Jorku (29 822 EUR/mkw./rocznie), została najdroższą lokalizacją handlową świata.  Dzielnica Causeway Bay w Hongkongu (23 307 EUR/mkw./rocznie), zwyciężczyni w poprzednich dwóch latach, spadła na drugą pozycję. Najwyższe czynsze za lokal handlowy w Europie notuje się niezmiennie na Polach Elizejskich w Paryżu (13.255 EUR/mkw./rocznie).
Polskie ulice handlowe
Zgodnie z najnowszymi danymi czynsz na Nowym Świecie w Warszawie, najdroższej ulicy w Polsce, wynosi 1020 EUR za mkw. rocznie. Plasuje to tę ulicę na 44 pozycji w rankingu globalnym. W tym zestawieniu Nowy Świat wyprzedził takich rywali z regionu, jak ulice z Bratysławy, Bukaresztu, czy Sofii, ale przegrał m.in. z Pragą i Budapesztem.
Oprócz zestawienia globalnego firma Cushman & Wakefield przygotowała również ranking 12 najdroższych lokalizacji w Polsce. Tuż za Nowym Światem ponownie znalazła się w nim ulica Floriańska w Krakowie z czynszem na poziomie 900 EUR za mkw. rocznie. Kolejne miejsce należy do warszawskiej ul. Chmielnej (840 EUR/mkw./rocznie). [pr]

20.10.2014 | Papierowe karty pokładowe czy aplikacje mobilne - co wolą europejscy turyści?
Już od kilku lat nowe technologie coraz śmielej wkraczają nie tylko na pokłady samolotów, ale również do portów lotniczych. Czy już na dobre turyści pożegnali się z papierowymi kartami pokładowymi oraz potwierdzeniami rezerwacji hotelowych?
Właśnie o to zapytała swoich użytkowników najbardziej kompleksowa na świecie porównywarka ofert turystycznych KAYAK. W badaniu przeprowadzonym na kilku europejskich rynkach udział wzięło ponad 3300 jej użytkowników*.
Jednym z bardzo widocznych w ostatnim czasie trendów jest zastępowanie papierowych kart pokładowych tymi zapisanymi na smartfonie lub tablecie. Jedynym drukowanym dokumentem, który musi mieć ze sobą podróżny jest zatem dowód osobisty. Okazuje się, że rozwiązanie to coraz bardziej zyskuje na popularności. Prawie połowa, bo aż 47,6% zapytanych przez KAYAK użytkowników porównywarki, miała już okazję skorzystać z tej możliwości. Z papierowymi kartami pokładowymi najchętniej pożegnali się Szwajcarzy (61,1%). Największym tradycjonalistami okazali się Hiszpanie - zaledwie 32,5% z nich skorzystało kiedykolwiek z elektronicznej wersji kart pokładowych.
Wyniki ankiety przeprowadzanej przez KAYAK wśród swoich użytkowników pokazały, że w przypadku potwierdzeń rezerwacji hotelowych więcej osób woli wydrukowane dokumenty. 46,6% z zapytanych Europejczyków korzystało z ich cyfrowych wersji. Z tego trendu wyłamują się jednak Szwajcarzy – prawie 57% z nich zdarzyło się zameldować przy pomocy aplikacji mobilnej lub pokazując emaila na smartfonie. Rozwiązanie to najmniej przypadło do gustu (ponownie) Hiszpanom - 65,6% używa drukowanych potwierdzeń rezerwacji. Warto jednak dodać, że 70% użytkowników KAYAK-a spośród tych, którzy wzięli udział w badaniu, nie miałoby nic przeciwko, gdyby hotele oferowały wyłącznie „wirtualny” check-in.
* W badaniu wzięło udział 3320 użytkowników porównywarki KAYAK w Europie w dniach 18 września-3 października 2014 roku.

17.10.2014 | PKP Intercity odebrało pierwsze Pendolino
17 października pierwsze pociągi Pendolino przeszły restrykcyjny proces odbiorów weryfikujący zgodność pojazdów z zamówieniem, dokumentacją oraz sprawdzający je w ruchu.
Od 14 grudnia będą kursować z pasażerami pomiędzy Warszawą a Trójmiastem, Krakowem, Katowicami i Wrocławiem.
15 listopada ruszy przedsprzedaż biletów, których ceny zaczynają się od 49 zł. [pr]

14.10.2014 | City break: gdzie wypoczniemy najtaniej?
City breaki, czyli wyjazdy weekendowe, stają się wśród Polaków coraz popularniejsze. Nic dziwnego, biorąc pod uwagę, że bilet do Sztokholmu czy Oslo można było nabyć już za 19 PLN. Jednak to nie kraje skandynawskie są najczęstszym kierunkiem takich podróży. eSKY.pl zestawiło ceny biletów i koszty pobytu w chętnie wybieranych przez Polaków europejskich miastach.
Najtańsze bilety lotnicze do Włoch, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii zostały kupione za pośrednictwem serwisu eSKY.pl w następujących cenach (w jedną stronę) : Londyn – 64 PLN, Bolonia – 69 PLN, Mediolan – 69 PLN, Rzym – 80 PLN, Barcelona – 112 PLN.
Za dwuosobowy pokój w hotelu w Mediolanie zapłacimy od 167 PLN, w Rzymie od 165 PLN, w Bolonii od 122 PLN, w Londynie od 168 PLN, w Barcelonie natomiast – od 155 PLN.
Więcej: egospodarka.pl

22.09.2014 | 10 lat światowej klasy sieci poczekalni Emirates
Ponad 22 miliony klientów skorzystało już z luksusów oferowanych przez Emirates Lounges od chwili otwarcia pierwszej międzynarodowej poczekalni przewoźnika poza lotniskiem w Dubaju.
W roku obrotowym zakończonym w marcu 2014 r. z 36 poczekalni linii Emirates skorzystało ponad cztery miliony klientów na całym świecie. Luksusowe obiekty obsługiwane są przez załogę liczącą 1400 osób mówiących w 25 językach.
Emirates otworzyły swój pierwszy międzynarodowy lounge w Brisbane w 2004 r., oferując ten sam wysoki standard obsługi i jakość produktów, których klienci klas premium mogą oczekiwać na pokładzie samolotu. Od tego czasu przewoźnik zainwestował w sieć poczekalni ponad 320 milionów dolarów, otwierając nowe obiekty i udoskonalając już istniejące.
Łącznie Emirates Lounges zajmują powierzchnię 69565 metrów kwadratowych i oferują klientom jednocześnie 11526 miejsc, co odzwierciedla popyt na usługi tego typu oraz nieustanny rozwój przewoźnika.
Poczyniliśmy znaczne inwestycje w rozwój naszej sieci poczekalni w ciągu ostatniej dekady i zamierzamy robić to dalej, ponieważ postrzegamy ją jako integralną część oferty dla naszych klientów - powiedział Mohammed H. Mattar, Divisional Senior Vice President, Emirates Airport Services. [pr]

26.06.2014 | Raport Rynek spotkań w Gdańsku i województwie pomorskim
Ukazał się raport podsumowujący rynek turystyki biznesowej w Gdańsku i Regionie w 2013 roku przygotowany przez Gdańsk Convention Bureau GOT oraz Ambasadora Kongresów Polskich z Pomorza dr Annę Kalinowską - Żeleźnik z Uniwersytetu Gdańskiego.
Gdańsk Convention Bureau GOT we współpracy z lokalną branżą prowadzi badania rynku turystyki biznesowej w Gdańsku i Regionie od 2009 roku. Co roku zebrane dane są opracowywane i publikowane w formie raportu statystycznego będącego ważnym źródłem informacji o lokalnym przemyśle spotkań. W tegorocznej, jubileuszowej edycji raportu znalazły się dodatkowo informacje podsumowujące rozwój turystyki biznesowej w Gdańsku i Regionie na przestrzeni ostatnich 5 lat.
W tegorocznym badaniu udział wzięło 61 obiektów konferencyjnych z Gdańska (40), Gdyni (7), Sopotu (5) i pozostałej części województwa (9). Na podstawie nadesłanych ankiet zebrano informacje o 7 183 wydarzeniach biznesowych w Gdańsku i Regionie, w których uczestniczyło 632 252 delegatów. W samym Gdańsku odbyło się ponad 4 000 kongresów, wydarzeń targowych i innych, co stawia Gdańsk w czołówce polskich destynacji konferencyjnych .
W raporcie znalazły się również informacje dotyczące kategorii, tematyki i sezonowości spotkań, kategorii uczestników, ale też ogólne informacje dot. infrastruktury konferencyjnej Gdańska i Regionu i działań GCB/GOT w 2013 roku.
Link do rapotu.

04.06.2014| SPA i Uzdrowiska na Forum Turystyczno - Gospodarczym w Brukseli
Polski Ośrodek Informacji Turystycznej (POIT) wraz z Wydziałem Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP zorganizował drugą już edycję forum dla polskich i belgijskich przedsiębiorców i touroperatorów. POIT, zgodnie ze strategia na br. postawił na promocję turystyki uzdrowiskowej. [pr]

23.10.2012 | Do 2013 roku wartość polskiego rynku usług turystycznych sprzedawanych online sięgnie 1,7 mld USD.
W 2011 roku 29 proc. usług turystycznych zostało kupionych przez Internet, co stanowi 34 proc. wzrost w stosunku do roku 2010. Sprzedaż usług poprzez kanał online osiągnęła wartość 1 mld USD i wciąż rośnie – oto wnioski z raportu firmy badawczej PhoCusWright zatytułowanego "Turystyka online na rynkach Europy Wschodniej” („PhoCusWright’s Eastern Europe Online Travel Overview”). Jednym ze sponsorów publikacji jest firma Amadeus, wiodący partner technologiczny i dostawca usług przetwarzania danych dla światowej branży turystycznej.
Autorzy raportu przewidują, że w 2013 roku sprzedaż usług turystycznych w Polsce wzrośnie do 4,6 mld USD, a usługi zakupione przez Internet będą stanowić 36 proc. Ich wartość sięgnie 1,7 mld USD.
Autorzy raportu zauważają też, że w przypadku kanału online większość usług turystycznych kupowana jest za pośrednictwem internetowych biur podróży (57 proc.), nie zaś bezpośrednio przez witrynę dostawcy. Wśród internetowych biur podróży najbardziej popularne są cztery firmy - eSKY, Lataj.pl, Fru.pl oraz Travelplanet.
w Polsce – w 2011 roku dostęp do sieci miało 22,5 mln użytkowników, co stanowi 58,4 proc. populacji. W 2011 roku usługi turystyczne stanowiły 16 proc. rynku e-commerce. Duże znaczenie dla tego zjawiska ma także wzrastająca liczba urządzeń mobilnych używanych przez Polaków. Aż 31 proc. wyszukiwań usług turystycznych dokonano za pomocą urządzeń przenośnych, takich jak np. smartfony. Wprawdzie rezerwacje zrealizowane za ich pośrednictwem stanowią dziś tylko 3 proc., jednak przewiduje się, że tendencja ta będzie rosła o 95 proc. rocznie. [pr]

 

GASTRONOMIA

26.11.2014 | Westin zachęca do zdrowego odżywiania i uruchamia globalną kampanię pod hasłem „Jedz Dobrze”
Ponad połowa podróżnych ankietowanych przez markę Westin oświadczyła, że podczas wyjazdów chce spożywać zdrowe posiłki, a 41% badanych obawia się przybrania na wadze podczas podróży. Z pomocą przychodzą hotele Westin, które właśnie uruchomiły kampanię pod hasłem „Jedz Dobrze”, mającą na celu inspirowanie gości do spożywania zdrowych i zbilansowanych posiłków.
Restauracja Fusion w hotelu The Westin Warsaw dołącza do projektu zapraszając gości do nowych inspirujących wnętrz zaprojektowanych przez londyńską projektantkę Anitę Rosato oraz prezentując menu, w którym dominują dania z wykorzystaniem produktów SuperFoods.
Goście restauracji korzystając z aplikacji Digimarc® Discover będą mogli zeskanować zdjęcie w menu, aby dowiedzieć się więcej na temat wyselekcjonowanych dań SuperFoods, a dokładnie zdobyć wiedzę o produktach wykorzystanych w potrawie, wartościach odżywczych oraz liczbie kalorii. Wszystko to ma pomóc gościom restauracji Fusion podejmować świadome wybory żywieniowe i monitorować liczbę spożywanych kalorii.  [pr]

24.10.2014 | Raport Money.pl o obowiązkowych kasach fiskalnych.
Od 1 stycznia 2015 roku kosztowne zmiany czekają około 70 tysięcy Polaków.
Ministerstwo Finansów przedstawiło już projekt zmian dotyczących zasad stosowania kas fiskalnych w latach 2015-2016 oraz listę podmiotów ustawowo zobowiązanych do stosowania kas fiskalnych niezależnie od osiągniętego obrotu.
Po wejściu w życie rozporządzenia przygotowanego przez resort finansów, prawo do zwolnienia z obowiązku posiadania kas fiskalnych stracą między innymi firmy świadczące usługi gastronomiczne, lekarze, prawnicy, właściciele warsztatów samochodowych, fryzjerzy, kosmetyczki.
Rząd obiecuje zwrot pieniędzy za kupione kasy, ale tylko do 700 złotych. Resztę - średnio drugie tyle - trzeba wyłożyć z własnej kieszeni. Ostatecznie - jak przewiduje portal Money.pl, wyższe rachunki zapłacą pacjenci i klienci.
Z projektu wynika, że zostanie utrzymany limit obrotu - 20 tys. zł rocznie - powyżej którego przedsiębiorca jest zobowiązany do stosowania kasy fiskalnej oraz sposób jego proporcjonalnego obliczania. Niestety znacznie obcięta została lista usług, które są zwolnione z tego obowiązku.
Od 1 stycznia 2015 kasa fiskalna musi być obowiązkowym wyposażeniem firm świadczących usługi gastronomiczne (niezależnie od osiągniętego obrotu). [ źródło: Andrzej Zwoliński, Money.pl]

13.08.2014 | Sheraton Poznan Hotel Partnerem VIII Ogólnopolskiego Festiwalu Dobrego Smaku.
W dniach 14-17 sierpnia 2014 roku odbędzie się w Poznaniu VIII Ogólnopolski Festiwal Dobrego Smaku. Trzeci rok z rzędu oficjalnym partnerem hotelowym wydarzenia będzie Sheraton Poznan Hotel.
Festiwal Dobrego Smaku to znakomita okazja, żeby zaprezentować tradycję w nowoczesnym wydaniu również szerszej publiczności, odwiedzającej w tych dniach poznański Stary Rynek i przekonać ich do szukania inspiracji w naszych rodzimych smakach – powiedział Krystian Szopka, szef kuchni Sheraton Poznan Hotel.
Tegoroczne propozycje szefa kuchni zostały przygotowane z wykorzystaniem produktów z listy 3 Znaków Smaku, czyli europejskich oznaczeń wyrobów regionalnych i tradycyjnych. W plenerowej restauracji poznańskiego hotelu Sheraton będzie można spróbować między innymi wieprzowiny złotnickiej marynowanej w miodzie drahimskim i trawie żubrowej, podanej z sosem pieprzowym i suską sechlońską, czyli podsuszaną i podwędzaną śliwką, a także golonki z indyka marynowanej w czwórniaku i tymianku. O tajnikach swojej kuchni i fascynacji regionalnym dziedzictwem kulinarnym, kucharze poznańskiego Sheratona opowiedzą też podczas pokazów na festiwalowej scenie na Starym Rynku. [pr]

15.05.2014 | Dariusz Pazikowski nowym szefem kuchni w hotelu Courtyard by Marriott Warsaw Airport
W branży od 38 lat, przeszedł wszystkie szczeble zawodowe w kuchniach hotelowych, aż po stanowisko głównego szefa kuchni w kilku z nich. Szlify kulinarne zdobywał w 8 hotelach, rozpoczynając od hotelu Europejski w Warszawie, otwierał stołeczny Holiday Inn, uczestniczył w przekształcaniu hotelu Forum na Novotel Warszaw Centrum, następnie jako szef kuchni pomagał w rozwoju pierwszego w Polsce hotelu z konceptem SPA-Hotel Mrongovia. Wrócił na trzy lata do warszawskiego hotelu Grand, po czym zawodowe losy rzuciły go do hotelu Neptun w Szczecinie.
Jako szef kuchni odniósł wiele sukcesów. Był jednym z głównym organizatorów imprez okolicznościowych w ambasadzie RP w Rzymie. Dzięki temu miał możliwość promowania polskiej kuchni poza granicami kraju, w tym także w tak odległych zakątkach świata jak Emiraty Arabskie (Dubaj, Abu Dhabi) i Oman. Podczas mistrzostw Polski w przygotowywaniu potraw z ziemniaka w Poznaniu, zdobył tytuł wicemistrza Polski. Dariusz Pazikowski został także odznaczony medalem za promowanie kuchni staropolskiej „Chef de la Cusine”.
Zasiadał w składzie jury w wielu konkursach kulinarnych, m.in. „Zielona Czapka Bonduelle”. Uzyskał uprawnienia trenerskie dla szefów kuchni, co pozwoliło mu wyszkolić kilka pokoleń młodych mistrzów kuchni.
W grudniu 2013 roku został odznaczony przez Ministra Sportu i Turystyki resortową odznaką honorową za zasługi dla turystyki.
Od trzech lat pracuje w hotelu Courtyard by Marriott Warsaw Airport, a od 1 maja 2014 pełni funkcję szefa kuchni. Jest pasjonatem gotowania i tę pasję chce podawać na stół gościom hotelu. Specjalizuje się w daniach z lasu i wody, a jego ulubionym przysmakiem są krewetki i przegrzebki w różnych odsłonach.
###
COURTYARD BY MARRIOTT WARSAW AIRPORT jest hotelem czterogwiazdkowym, położonym bezpośrednio przy Lotnisku Chopina w Warszawie. 236 klimatyzowanych pokoi, każdy wyposażony w linię telefoniczną z pocztą głosową, bezpłatny Internet Wi-Fi, sejf, TV-Sat i Pay-TV, mini bar i zestaw do parzenia kawy/herbaty. Hotel oferuje swoim gościom restaurację Brasserie, Lobby Bar, Cyber Cafe, fitness club, sklep The Market, parking. Bezpłatny internet Wi-Fi dostępny jest w całym hotelu. W lobby znajdują się monitory informujące o aktualnych lotach samolotów. Najnowszym udogodnieniem jest interaktywny ekran dotykowy GoBoard, dzięki któremu goście mogą śledzić bieżące informacje o pogodzie, indeksach giełdowych, atrakcjach turystycznych stolicy oraz rozkłady jazdy komunikacji miejskiej, w tym także bezpośredniej kolejki łączącej lotnisko z centrum miasta.
Hotel oddaje do dyspozycji firm 15 sal wielofunkcyjnych o łącznej powierzchni 950 m kw., w tym salę balową na 450 osób, oraz sale konferencyjne typu VIP boardroom.
Courtyard by Marriott Warsaw Airport zarządzany jest przez polską firmę Port – Hotel Sp. z o.o., która jest jednocześnie właścicielem obiektu.

14.01.2014 | L’ART DE LA CUISINE MARTELL 2014 w Hotelu ZAMEK RYN****
W dn. 28 lutego – 02 marca 2014 r. w Hotelu Zamek Ryn, należącym do Grupy Polish Prestige Hotels & Resorts, odbędzie się XII Ogólnopolski Konkurs Młodych Talentów Sztuki Kulinarnej L’ART DE LA CUISINE MARTELL 2014. Przygotowania do organizacji tego wyjątkowego wydarzenia rozpoczęły: firma PERNOD-RICARD POLSKA wraz z marką MARTELL oraz GRUPĄ ANDERS. [pr]

 

Sondy przeprowadzone wśród internautów

1. Czy Twoim zdaniem, wymagania kwalifikacji zawodowych hotelarzy powinny być regulowane ustawą ? ... więcej

2. Jak podają oficjalne źródła - o 29% wzrosła liczba turystów w 2004 r. - czy odczuli Państwo ten fakt w swoim obiekcie ? ... więcej

3. Hotelarzu, który z tytułów branżowych czytasz najczęściej ... więcej

 
 
Partnerzy
WYMAGANIA
kategoryzacyjne:
- hotele - motele -
pensjonaty - schroniska
KSIĄŻKI
Technik hotelarstwa. Organizacja pracy w hotelarstwie. Skrypt do nauki zawodu
Usługi dodatkowe. Sniadania
Ćwiczenia do zajęć praktycznych. Usługi dodatkowe. Śniadania. Sylwia Oparka Teresa Nowicka Maria Bazylewicz-Radio.

W pierwszym półroczu 2012 r.  z usług obiektów noclegowych skorzystało 10,2 mln turystów, w tym 21,5% turystów zagranicznych.

W I kwartale 2012 roku do Polski przyjechało 3 mln turystów, o 12 proc. więcej w porównaniu do I kw. roku poprzedniego - podał Instytut Turystyki.
 

W 2011 roku przyjechało do Polski, według oszacowań Instytutu Turystyki, około 13,35 mln turystów (wzrost o 7%).
 

Wg danych GUS (stan w dniu 31.07.2010 r.) było zarejestrowanych 7.206 obiektów zbiorowego zakwaterowania, na które składało się 3.223 obiektów hotelowych i 3.983 pozostałych obiektów.
Najliczniejszą grupę wśród obiektów hotelowych stanowią hotele -1796,inne obiekty hotelowe - 1.1011  i pensjonaty - 293.

W 2010 r. w obiektach hotelowych wynajęto 16,6 mln pokoi, z czego 5,2 mln turystom zagranicznym. Wykorzystanie pokoi w hotelach,motelach,pensjonatach i innych obiektach hotelowych wyniosło 39,1%

Wg danych GUS (stan na dzień 31.07.2009 r.) baza noclegowa w 2009 r. liczy 6.992 obiektów - z 606,5 tys. miejsc noclegowych - , w tym  1.634  to hotele z 165,6 tys. miejsc.
W 2009 r. średnio w Polsce na 100 km2 przypadało 2,2 obiektu noclegowego.

2009 r.  - hotele - 1. 634
(2008 - 1.488):

***** - 35 (2008 - 27)

****   - 141 (2008 - 114)

***      - 676 (2008 - 609)

**       - 487 (2008 - 459)

*         - 175 (2008 - 170)

w trakcie kategor. - 120 (2008 - 109)

Wykorzystanie bazy noclegowej w 2009 r. (źródło GUS)
Łącznie w ciągu roku z zakwaterowania skorzystało 19,4 mln turystów, z tej liczby 10,6 mln turystów zatrzymało się w hotelach.

Łącznie w ciągu 2008 r.:
- Z obiektów zakwaterowania zbiorowego skorzystało 15.477 tys. mieszkańców Polski (wzrost o 6,3%) i 4.035 tys. cudzoziemców (o 8% mniej).
- Liczba noclegów Polaków wyniosła 46.387 tys. (wzrost o 5,3%).
- Liczba noclegów cudzoziemców wyniosła 10.146 tys. (spadek o 7,1%).
Źródło: Instytut Turystyki

Wykorzystanie bazy noclegowej w 2007 r. Wykorzystanie pokoi w hotelach, motelach, pensjonatach i innych obiektach hotelowych w 2007 r. wyniosło 44,1%. Największy stopień wykorzystania pokoi w obiektach hotelowych obserwowano w województwie mazowieckim (53,4%) małopolskim (51,4%), i dolnośląskim (47,0%) a najmniejszy w opolskim (30,9%). Najniższe wskaźniki wykorzystania pokoi w obiektach hotelowych zanotowano w styczniu i grudniu (35,0% i 33,5%) a natomiast najwyższe w czerwcu 50,3% i wrześniu 51,5%. Źródło: GUS

 

 

 

Hotelarz online - pierwsze w internecie testy dla każdego hotelarza.

Copyright © 2000-2008 Hotelarze.pl | Dodaj do Ulubionych | Redakcja | e-mail: redakcja@hotelarze.pl