hotelarze.pl   hotel.pl
  Turystyka   Hotelarstwo    Gastronomia Dzisiaj:  English  
HOTELARSTWO
Hotel
Marketing i sprzedaż
 
GASTRONOMIA
Gastronomia
Kelnerstwo
Kuchnia
Urządzenia gastronomiczne
 
TURYSTYKA
Turystyka
 
KSIĘGARNIA
Zapraszamy do księgarni
 
Pomoce naukowe-hotelarstwo
Hotelarz online - testy dla hotelarzy
Zadania praktyczne dla hotelarzy
Zadania i testy egzaminacyjne
DLA NAUCZYCIELI
Praktyki, Staże

Pomoce naukowe-gastronomia
Hotelarz online -testy z gastronomii
 
Pomoce naukowe-turystyka
Hotelarz online - testy z turystyki
Zadania praktyczne
Zadania i testy egzaminacyjne  
PRZEPISY PRAWNE
dot. obiektów hotelarskich
dot. ochrony przeciwpożarowej
prawo żywnościowe
 
KONFERENCJE, KONKURSY
Konferencje, szkolenia ...
Relacje z konkursów
 
TARGI
Targi turystyczne
Relacje z targów
 
ORGANIZACJE BRANŻOWE
Organizacje turystyczne
Organizacje kucharzy
 
EKSPERCI
Hotelarstwo
Gastronomia
ARCHIWUM WIADOMOŚCI
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
 

Jeśli pragniesz otrzymywać informacje o nowościach na stronie - podaj swój

 adres e-mail



Zapisz się
Wypisz się


Jeden z zaledwie czterech 7-gwiazdkowych hoteli na świecie The Beijing 7-star Morgan Plaza został oddany gościom tuż przed otwarciem Olimpiady w Pekinie. Goście zatrzymujący się w tym 48-piętrowym hotelu mają do dyspozycji teren o powierzchni prawie 10 ha, gdzie mogą znaleźć centra handlowe, modne apartamenty, najlepszą na świecie restaurację japońską, a nawet świątynię.

Liniowiec marzeń Queen Victoria - powstała w 2007 r., ale zanim to się stało, zbierano opinie osób podróżujących Queen Elizabeth i Queen Mary. To dwie siostry Viktorii - wszystkie należą do eleganckiej linii Cunard. Na statku o długości 294 metrów, szerokości 32 metrów i wysokości 55 metrów, znajduje się m.in.: okazałe lobby z dziełami sztuki, 8 restauracji i barów, kluby nocne, sale klubowe, teatr, kino, kasyno. Jest też SPA, fitness center, baseny i jacuzzi. Wszystko w pięknych, stylowych wnętrzach, które mają zapewnić jak najwyższą jakość wypoczynku. Na wycieczkowcu są atrakcje niespotykane na innych liniowcach, m.in. prywatne loże w trzypiętrowym Royal Court Theatre, pierwsze na świecie pływające muzeum, dwupiętrowa biblioteka z drewnianą boazerią, sześcioma tysiącami wolumenów z całego świata oraz pięknymi spiralnymi schodami, konserwatorium w stylu kolonialnym z fontanną tonącą w zieleni i ruchomym szklanym dachem, trasa do joggingu czy sekretna wiktoriańska alkowa. Na pokład liniowiec zabiera 2 tys. pasażerów. Oddaje im do dyspozycji ponad 1000 kabin. O ich komfort dba załoga licząca 900 osób. Najtańszy bilet na rejs kosztuje niecałe 1000 euro, najdroższy, np. dookoła świata, kosztuje ok. 8 tys. euro.

Podstawowym wskaźnikiem w hotelarstwie są zrealizowane, dzienne obroty każdego wybudowanego pokoju. RevPar jest otrzymywany z iloczynu współczynnika wynajmu pokoi (frekwencja = liczba sprzedanych pokojonocy / liczba pokoi x 100 %) i średniej ceny za pokój (ADR).
uwaga: RevPAR nie bierze pod uwagę dochodów z innych usług hotelu, takich jak restauracje, spa, przystanie, kasyna itp. Przykład:

- średnia frekwencja : 50,76%
- średnia cena w złotych za dobę
  hotelową: 237,83 zł,
- wskaźnik REVPAR wynosi: 120,73zł
 

Punkt rentowności działalności hotelarskiej (Lmin) - jest to minimalna liczba miejsc noclegowych lub pokoi jaką należy sprzedać, aby zapewnić pokrycie kosztów
Lmin = Ks/(c-kz)
Ks-całkowite koszty stałe; c-cena pokoju lub miejsca noclegowego; kz -jednostkowe koszty zmienne przypadające na jedno miejsce noclegowe lub pokój

Hotspot - to otwarty i dostępny publicznie punkt dostępu, umożliwiający dostęp do Internetu za pomocą sieci bezprzewodowej (WiFi). Hotspoty najczęściej instalowane są hotelach, restauracjach, centrach handlowych, na lotniskach, dworcach, szpitalach i uczelniach. Dzięki nim posiadacze przenośnych komputerów wyposażonych w kartę sieciową standardu 802.11 mogą podłączyć się do Internetu. Czasami usługa taka jest bezpłatna.

Marketing - najważniejszy cel:  dotarcie z właściwym komunikatem do właściwych osób za najniższą cenę.

M-Marketing (mobile marketing) - są to wszystkie formy realizacji strategii komunikacyjnych, wynikających z planu marketingowego, przy pomocy telefonu komórkowego i z wykorzystaniem jego możliwości. Do narzędzi M-Marketingu należą SMS-y, MMS-y i EMS-y - wiadomość głosowa, przetworzona elektronicznie. Usługi te zrobiły błyskotliwą karierę i są obecnie najchętniej wykorzystywane, głównie ze względu na swą prostotę i niskie koszty. M-Marketing można zastosować w serwisach informacyjnych, w konkursach konsumenckich czy w głosowaniu w konkursach.

Event - wydarzenie,  spotkanie (towarzyskie, mecz), zawody.
Event - rozumiemy jako każdą formę wydarzenia typu handlowego albo promocyjnego  o charakterze bardziej masowym, jak np. koncert.
Najważniejsze elementy dobrego eventu to: oryginalność, odwaga pomysłu i spójność projektu z komunikacją marki.

non-event - fiasko

Spa. Partner hotelarza - hotelarze.pl.

HOTELARSTWO

Dochodowe Spa
- czyli jakie zabiegi powinno się oferować


Choroby i dolegliwości to jedno z głównych zagadnień, które zostało zbadane w tegorocznej edycji sondażu Europe Health 2006. Uzyskane wyniki pokazują, że Europejczycy najczęściej skarżą się na nadciśnienie tętnicze, problemy ze wzrokiem oraz nadwagę lub otyłość.
Aż 41% badanych Europejczyków skarży się na nadciśnienie tętnicze, 40% deklaruje, że ma problemy ze wzrokiem, a 38% nadwagę lub otyłość. Ponad 20% Europejczyków ma problemy ze słuchem lub cierpi na depresję lub obniżenie nastroju. Najczęściej z powodu stresu cierpią Rumuni. Portugalczycy najczęściej skarżą się na wysoki poziom cholesterolu (choroba ta dopada niemal co drugiego z nich). Bezsenność jest głównie przypadłością Finów, którzy dodatkowo często skarżą się na zaburzenia sprawności seksualnej. Problemy ze słuchem najczęściej dotykają Czechów (co trzeciego z nich).
W ciągu ostatniego roku większość badanych Europejczyków najczęściej cierpiała na bóle pleców i mięśni (64% wskazań). Na tę dolegliwość najczęściej narzekali Francuzi (70%) i Rumuni (70% populacji), a najrzadziej – Rosjanie (51% populacji). Ponad połowa badanych Europejczyków (59%) cierpiała również na kaszel, przeziębienie bądź ból gardła; najczęściej na te dolegliwości narzekali Polacy, ale też stosunkowo często Brytyjczycy, a najrzadziej zaś Rosjanie. Kolejną najczęściej pojawiającą się dolegliwością, z którą zmagali się Europejczycy był ból głowy, na który uskarżał się niemal co drugi badany, głównie Portugalczycy i Brytyjczycy. W ciągu ostatniego roku co trzeci badany Europejczyk przeszedł chorobę jamy ustnej (przede wszystkim Rumuni) oraz cierpiał na niestrawność i zgagę (głównie Rumuni i Finowie).
Dwa spośród badanych narodów wydają się częściej chorować od innych. Są to Rumuni, którzy częściej od innych cierpieli na bóle pleców i mięśni, choroby jamy ustnej i zębów, niestrawność i zgagę oraz zapalenie stawów, oraz Finowie, którzy równie licznie jak Rumuni narzekali na niestrawność i zgagę, ale też częściej niż inni cierpieli z powodu alergii i kataru siennego, problemów skórnych i chorób układu oddechowego.
Informacje o badaniu
Tegoroczną, drugą już edycją badania Europe Health, objęto 25 000 respondentów z 15 europejskich krajów (Belgia, Czechy, Finlandia, Francja, Niemcy, Węgry, Holandia, Polska, Portugalia, Rumunia, Rosja, Hiszpania, Szwecja, Szwajcaria, Wielka Brytania). W Polsce w badaniu uczestniczyło 990 respondentów.  [źródło: 28.11.2006   egospodarka.pl]

Czy pomagamy naszej skórze i włosom?

Jedna czwarta Polaków (26%) przyjmowała w ciągu ostatniego roku preparaty poprawiające wygląd skóry, włosów i paznokci – wynika z badania OTC TRACK, przeprowadzonego przez TNS OBOP. Mężczyźni korzystają z nutrikosmetyków pięć razy rzadziej niż kobiety. Dla mężczyzn najbardziej motywujące do korzystania z tych preparatów są względy zdrowotne, natomiast dla kobiet istotniejszym powodem jest uroda.

Przyjmowanie nutrikosmetyków, czyli preparatów służących poprawie wyglądu skóry, włosów i paznokci jest znacznie częstsze wśród kobiet niż wśród mężczyzn. Tylko 8% mężczyzn deklaruje przyjmowanie tego typu preparatów, a motywują ich głównie kwestie zdrowotne, jak na przykład zapobieganie chorobie, osłabienie organizmu, czy przebyta choroba. Proporcja ta wśród kobiet jest pięć razy większa (42%), a powody, dla których sięgają po nutrikosmetyki są zupełnie inne niż u mężczyzn. Dla kobiet istotniejszą motywacją jest po prostu uroda. Częstość przyjmowania tego typu preparatów jest wysoka: aż 29% badanych przyjmuje je co najmniej raz dziennie, a 20% - raz bądź kilka razy w tygodniu.

1. Czy przyjmował/a Pan/i w ciągu ostatnich 12 miesięcy preparaty poprawiające wygląd skóry, włosów, paznokci w kapsułkach lub tabletkach? (N=12250)
Przyjmowalem/lam - 26 %
Nie przyjmowalem/lam - 72 %
Trudno powiezieć - 2 %

2. Jak często przeciętnie w ciągu ostatnich 12 miesięcy przyjmował/a Pan/i preparaty poprawiające wygląd skóry, włosów, paznokci w kapsułkach lub tabletkach?
Podstawa: N= 3185 respondentów, którzy użyli w ciągu ostatnich 12 miesięcy preparaty poprawiające wygląd skóry, włosów, paznokci
Raz lub kilka razy w roku - 37 %
Raz lub kilka razy dziennie - 29 %
Raz lub kilka razy w tygodniu - 20 %
Raz lub kilka razy w miesiącu - 14 %

Preparaty na włosy, skórę i paznokcie najczęściej używane są przez osoby w wieku 25-34 lata (33%) oraz 35-50 lat (29%). Znacznie rzadziej stosują je osoby najmłodsze (15-24 lat, 24%) oraz najstarsze (50 i więcej lat, 22%).
Najczęściej wymieniane powody sięgania po nutriskosmetyki to: poprawa wyglądu/ kondycji skóry (25% wskazań), problemy związane z włosami (25%), poprawa wyglądu/ kondycji włosów (23%). Rzadziej wymieniane są przyczyny takie jak: problemy z paznokciami bądź chęć poprawienia wyglądu/kondycji paznokci (odpowiednio, ok. 17% i 16%) oraz problemy związane ze skórą (13%). Stosunkowo często badani odnoszą się do ogólnego stanu zdrowia: 17% respondentów używa nutrikosmetyków ze względu na osłabienie organizmu, 16% chce zapobiegać w ten sposób chorobom, 12% przyjmuje je w okresie jesienno-zimowym z powodu niedoboru witamin, a 9% z powodu przebytej choroby, przeziębienia.
Rzadko pragniemy w ten sposób zapobiegać starzeniu się skóry (6%) czy wspomóc działanie kosmetyków/ kremów (4%).

* Badanie ciągłe, dane z okresu wrzesień 2005- sierpień 2006, łączna próba 12.250 respondentów

źródło: TNS OBOP www.tns-global.pl

Moda na piękne ciało staje się w Polsce coraz bardziej popularna. Jednak tylko niecałe 0,5% konsumentów zapytanych przez Acxiom potwierdziło, że w ostatnich trzech miesiącach odwiedziło ośrodki SPA czy tak zwane farmy piękności.
Sauny i salony masażu odwiedziło natomiast odpowiednio 4% i 3% respondentów. Z popularnych, wydawać by się mogło, klubów fitness oraz siłowni skorzystało tylko 6% badanych.
Wśród klienteli gabinetów kosmetycznych, aż 78% stanowią kobiety, podobnie jak solarium – 72%. Panowie natomiast chętniej korzystają z salonów masażu (44% klientów), sauny (54%), klubów fitness (51%) czy SPA (46%). [źródło: 01.09.2005 Acxiom Polska www.acxiom.com]

 

[red. hotelarze.pl - 22.07.2006]

Hotelarz online - pierwsze w internecie testy dla każdego hotelarza.

Copyright © 2000-2008 Hotelarze.pl | Dodaj do Ulubionych | Redakcja | e-mail: redakcja@hotelarze.pl