Jeśli pragniesz otrzymywać informacje o nowościach na stronie - podaj swój
Jeden z zaledwie czterech 7-gwiazdkowych hoteli na świecie The Beijing 7-star Morgan Plaza został oddany
gościom tuż przed otwarciem Olimpiady w Pekinie.
Goście zatrzymujący się w tym 48-piętrowym hotelu mają do dyspozycji teren o powierzchni prawie 10 ha, gdzie mogą znaleźć centra handlowe, modne apartamenty, najlepszą na świecie restaurację japońską, a nawet świątynię.
Liniowiec marzeń
Queen Victoria - powstała w 2007 r., ale zanim to się stało, zbierano opinie osób podróżujących Queen Elizabeth i Queen Mary. To dwie siostry Viktorii - wszystkie należą do eleganckiej linii Cunard.
Na statku o długości 294 metrów, szerokości 32 metrów i wysokości 55 metrów, znajduje się m.in.: okazałe lobby z dziełami sztuki, 8 restauracji i barów, kluby nocne, sale klubowe, teatr, kino, kasyno. Jest też SPA, fitness center, baseny i jacuzzi. Wszystko w pięknych, stylowych wnętrzach, które mają zapewnić jak najwyższą jakość wypoczynku.
Na wycieczkowcu są atrakcje niespotykane na innych liniowcach, m.in. prywatne loże w trzypiętrowym Royal Court Theatre, pierwsze na świecie pływające muzeum, dwupiętrowa biblioteka z drewnianą boazerią, sześcioma tysiącami wolumenów z całego świata oraz pięknymi spiralnymi schodami, konserwatorium w stylu kolonialnym z fontanną tonącą w zieleni i ruchomym szklanym dachem, trasa do joggingu czy sekretna wiktoriańska alkowa.
Na pokład liniowiec zabiera 2 tys. pasażerów. Oddaje im do dyspozycji ponad 1000 kabin. O ich komfort dba załoga licząca 900 osób.
Najtańszy bilet na rejs kosztuje niecałe 1000 euro, najdroższy, np. dookoła świata, kosztuje ok. 8 tys. euro.
Podstawowym
wskaźnikiem w hotelarstwie są zrealizowane, dzienne obroty każdego wybudowanego
pokoju. RevPar jest otrzymywany z iloczynu współczynnika wynajmu pokoi
(frekwencja = liczba sprzedanych pokojonocy / liczba pokoi x 100 %)
i średniej ceny za pokój (ADR).
uwaga: RevPAR nie bierze pod uwagę dochodów z innych usług hotelu, takich jak
restauracje, spa, przystanie, kasyna itp. Przykład:
- średnia frekwencja : 50,76%
- średnia cena w złotych za dobę hotelową: 237,83 zł,
- wskaźnik REVPAR wynosi: 120,73zł
Punkt
rentowności działalności hotelarskiej (Lmin) - jest to minimalna liczba miejsc noclegowych lub pokoi jaką należy sprzedać, aby zapewnić pokrycie kosztów Lmin = Ks/(c-kz)
Ks-całkowite koszty stałe; c-cena pokoju lub miejsca noclegowego; kz -jednostkowe koszty zmienne przypadające na jedno miejsce noclegowe lub pokój
Hotspot - to
otwarty i dostępny publicznie punkt dostępu, umożliwiający dostęp do Internetu
za pomocą sieci bezprzewodowej (WiFi). Hotspoty najczęściej instalowane są
hotelach, restauracjach, centrach handlowych, na lotniskach, dworcach,
szpitalach i uczelniach. Dzięki nim posiadacze przenośnych komputerów
wyposażonych w kartę sieciową standardu 802.11 mogą podłączyć się do Internetu.
Czasami usługa taka jest bezpłatna.
Marketing -
najważniejszy cel: dotarcie z właściwym komunikatem do właściwych osób za
najniższą cenę.
M-Marketing
(mobile marketing) - są to wszystkie formy realizacji strategii komunikacyjnych,
wynikających z planu marketingowego, przy pomocy telefonu komórkowego i z
wykorzystaniem jego możliwości. Do narzędzi M-Marketingu należą SMS-y, MMS-y i
EMS-y - wiadomość głosowa, przetworzona elektronicznie. Usługi te zrobiły
błyskotliwą karierę i są obecnie najchętniej wykorzystywane, głównie ze względu
na swą prostotę i niskie koszty. M-Marketing można zastosować w serwisach
informacyjnych, w konkursach konsumenckich czy w głosowaniu w konkursach.
Event -
wydarzenie, spotkanie (towarzyskie, mecz), zawody.
Event - rozumiemy jako każdą formę wydarzenia typu handlowego albo promocyjnego
o charakterze bardziej masowym, jak np. koncert.
Najważniejsze elementy dobrego eventu to: oryginalność, odwaga pomysłu i
spójność projektu z komunikacją marki.
non-event - fiasko
Spa. Partner hotelarza - hotelarze.pl.
HOTELARSTWO
Dochodowe Spa
- czyli jakie zabiegi powinno się oferować
Choroby i dolegliwości to jedno z głównych zagadnień, które zostało zbadane
w tegorocznej edycji sondażu Europe Health 2006. Uzyskane wyniki pokazują, że
Europejczycy najczęściej skarżą się na nadciśnienie tętnicze, problemy ze
wzrokiem oraz nadwagę lub otyłość.
Aż 41% badanych Europejczyków skarży się na nadciśnienie tętnicze, 40%
deklaruje, że ma problemy ze wzrokiem, a 38% nadwagę lub otyłość. Ponad
20% Europejczyków ma problemy ze słuchem lub cierpi na depresję lub obniżenie
nastroju. Najczęściej z powodu stresu cierpią Rumuni. Portugalczycy
najczęściej skarżą się na wysoki poziom cholesterolu (choroba ta dopada niemal
co drugiego z nich). Bezsenność jest głównie przypadłością Finów, którzy
dodatkowo często skarżą się na zaburzenia sprawności seksualnej. Problemy ze
słuchem najczęściej dotykają Czechów (co trzeciego z nich).
W ciągu ostatniego roku większość badanych Europejczyków najczęściej cierpiała
na bóle pleców i mięśni (64% wskazań). Na tę dolegliwość najczęściej
narzekali Francuzi (70%) i Rumuni (70% populacji), a najrzadziej – Rosjanie (51%
populacji). Ponad połowa badanych Europejczyków (59%) cierpiała również na
kaszel, przeziębienie bądź ból gardła; najczęściej na te dolegliwości
narzekali Polacy, ale też stosunkowo często Brytyjczycy, a najrzadziej zaś
Rosjanie. Kolejną najczęściej pojawiającą się dolegliwością, z którą zmagali się
Europejczycy był ból głowy, na który uskarżał się niemal co drugi badany,
głównie Portugalczycy i Brytyjczycy. W ciągu ostatniego roku co trzeci badany
Europejczyk przeszedł chorobę jamy ustnej (przede wszystkim Rumuni) oraz
cierpiał na niestrawność i zgagę (głównie Rumuni i Finowie).
Dwa spośród badanych narodów wydają się częściej chorować od innych. Są to
Rumuni, którzy częściej od innych cierpieli na bóle pleców i mięśni, choroby
jamy ustnej i zębów, niestrawność i zgagę oraz zapalenie stawów, oraz Finowie,
którzy równie licznie jak Rumuni narzekali na niestrawność i zgagę, ale też
częściej niż inni cierpieli z powodu alergii i kataru siennego, problemów
skórnych i chorób układu oddechowego.
Informacje o badaniu
Tegoroczną, drugą już edycją badania Europe Health, objęto 25 000 respondentów z
15 europejskich krajów (Belgia, Czechy, Finlandia, Francja, Niemcy, Węgry,
Holandia, Polska, Portugalia, Rumunia, Rosja, Hiszpania, Szwecja, Szwajcaria,
Wielka Brytania). W Polsce w badaniu uczestniczyło 990 respondentów.
[źródło: 28.11.2006
egospodarka.pl]
Czy pomagamy naszej skórze i włosom?
Jedna czwarta Polaków (26%) przyjmowała w ciągu ostatniego roku preparaty
poprawiające wygląd skóry, włosów i paznokci – wynika z badania OTC TRACK,
przeprowadzonego przez TNS OBOP. Mężczyźni korzystają z nutrikosmetyków pięć
razy rzadziej niż kobiety. Dla mężczyzn najbardziej motywujące do korzystania z
tych preparatów są względy zdrowotne, natomiast dla kobiet istotniejszym
powodem jest uroda.
Przyjmowanie nutrikosmetyków, czyli preparatów służących poprawie wyglądu
skóry, włosów i paznokci jest znacznie częstsze wśród kobiet niż wśród
mężczyzn. Tylko 8% mężczyzn deklaruje przyjmowanie tego typu preparatów, a
motywują ich głównie kwestie zdrowotne, jak na przykład zapobieganie chorobie,
osłabienie organizmu, czy przebyta choroba. Proporcja ta wśród kobiet jest pięć
razy większa (42%), a powody, dla których sięgają po nutrikosmetyki są zupełnie
inne niż u mężczyzn. Dla kobiet istotniejszą motywacją jest po prostu uroda.
Częstość przyjmowania tego typu preparatów jest wysoka: aż 29% badanych
przyjmuje je co najmniej raz dziennie, a 20% - raz bądź kilka razy w tygodniu.
1. Czy przyjmował/a Pan/i w ciągu ostatnich 12 miesięcy preparaty poprawiające
wygląd skóry, włosów, paznokci w kapsułkach lub tabletkach? (N=12250)
Przyjmowalem/lam - 26 %
Nie przyjmowalem/lam - 72 %
Trudno powiezieć - 2 %
2. Jak często przeciętnie w ciągu ostatnich 12 miesięcy przyjmował/a Pan/i
preparaty poprawiające wygląd skóry, włosów, paznokci w kapsułkach lub
tabletkach?
Podstawa: N= 3185 respondentów, którzy użyli w ciągu ostatnich 12 miesięcy
preparaty poprawiające wygląd skóry, włosów, paznokci
Raz lub kilka razy w roku - 37 %
Raz lub kilka razy dziennie - 29 %
Raz lub kilka razy w tygodniu - 20 %
Raz lub kilka razy w miesiącu - 14 %
Preparaty na włosy, skórę i paznokcie najczęściej używane są przez osoby w
wieku 25-34 lata (33%) oraz 35-50 lat (29%). Znacznie rzadziej stosują je osoby
najmłodsze (15-24 lat, 24%) oraz najstarsze (50 i więcej lat, 22%).
Najczęściej wymieniane powody sięgania po nutriskosmetyki to: poprawa wyglądu/
kondycji skóry (25% wskazań), problemy związane z włosami (25%), poprawa
wyglądu/ kondycji włosów (23%). Rzadziej wymieniane są przyczyny takie jak:
problemy z paznokciami bądź chęć poprawienia wyglądu/kondycji paznokci
(odpowiednio, ok. 17% i 16%) oraz problemy związane ze skórą (13%). Stosunkowo
często badani odnoszą się do ogólnego stanu zdrowia: 17% respondentów używa
nutrikosmetyków ze względu na osłabienie organizmu, 16% chce zapobiegać w ten
sposób chorobom, 12% przyjmuje je w okresie jesienno-zimowym z powodu niedoboru
witamin, a 9% z powodu przebytej choroby, przeziębienia.
Rzadko pragniemy w ten sposób zapobiegać starzeniu się skóry (6%) czy wspomóc
działanie kosmetyków/ kremów (4%).
* Badanie ciągłe, dane z okresu wrzesień 2005- sierpień 2006, łączna próba
12.250 respondentów
źródło: TNS OBOP www.tns-global.pl
Moda na piękne ciało staje się w Polsce coraz
bardziej popularna. Jednak tylko niecałe 0,5% konsumentów zapytanych przez
Acxiom potwierdziło, że w ostatnich trzech miesiącach odwiedziło ośrodki SPA
czy tak zwane farmy piękności.
Sauny i salony masażu odwiedziło natomiast odpowiednio 4% i 3% respondentów. Z
popularnych, wydawać by się mogło, klubów fitness oraz siłowni skorzystało
tylko 6% badanych.
Wśród klienteli gabinetów kosmetycznych, aż 78% stanowią kobiety, podobnie jak
solarium – 72%. Panowie natomiast chętniej korzystają z salonów masażu (44%
klientów), sauny (54%), klubów fitness (51%) czy SPA (46%). [źródło: 01.09.2005 Acxiom Polska www.acxiom.com]