hotelarze.pl   hotel.pl
  Turystyka   Hotelarstwo    Gastronomia Dzisiaj:  English  
HOTELARSTWO
Hotel
Marketing i sprzedaż
 
GASTRONOMIA
Gastronomia
Kelnerstwo
Kuchnia
Urządzenia gastronomiczne
 
TURYSTYKA
Turystyka
 
KSIĘGARNIA
Zapraszamy do księgarni
 
Pomoce naukowe-hotelarstwo
Hotelarz online - testy dla hotelarzy
Zadania praktyczne dla hotelarzy
Zadania i testy egzaminacyjne
DLA NAUCZYCIELI
Praktyki, Staże

Pomoce naukowe-gastronomia
Hotelarz online -testy z gastronomii
 
Pomoce naukowe-turystyka
Hotelarz online - testy z turystyki
Zadania praktyczne
Zadania i testy egzaminacyjne  
PRZEPISY PRAWNE
dot. obiektów hotelarskich
dot. ochrony przeciwpożarowej
prawo żywnościowe
 
KONFERENCJE, KONKURSY
Konferencje, szkolenia ...
Relacje z konkursów
 
TARGI
Targi turystyczne
Relacje z targów
 
ORGANIZACJE BRANŻOWE
Organizacje turystyczne
Organizacje kucharzy
 
EKSPERCI
Hotelarstwo
Gastronomia
ARCHIWUM WIADOMOŚCI
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
 

Jeśli pragniesz otrzymywać informacje o nowościach na stronie - podaj swój

 adres e-mail



Zapisz się
Wypisz się


Jeden z zaledwie czterech 7-gwiazdkowych hoteli na świecie The Beijing 7-star Morgan Plaza został oddany gościom tuż przed otwarciem Olimpiady w Pekinie. Goście zatrzymujący się w tym 48-piętrowym hotelu mają do dyspozycji teren o powierzchni prawie 10 ha, gdzie mogą znaleźć centra handlowe, modne apartamenty, najlepszą na świecie restaurację japońską, a nawet świątynię.

Liniowiec marzeń Queen Victoria - powstała w 2007 r., ale zanim to się stało, zbierano opinie osób podróżujących Queen Elizabeth i Queen Mary. To dwie siostry Viktorii - wszystkie należą do eleganckiej linii Cunard. Na statku o długości 294 metrów, szerokości 32 metrów i wysokości 55 metrów, znajduje się m.in.: okazałe lobby z dziełami sztuki, 8 restauracji i barów, kluby nocne, sale klubowe, teatr, kino, kasyno. Jest też SPA, fitness center, baseny i jacuzzi. Wszystko w pięknych, stylowych wnętrzach, które mają zapewnić jak najwyższą jakość wypoczynku. Na wycieczkowcu są atrakcje niespotykane na innych liniowcach, m.in. prywatne loże w trzypiętrowym Royal Court Theatre, pierwsze na świecie pływające muzeum, dwupiętrowa biblioteka z drewnianą boazerią, sześcioma tysiącami wolumenów z całego świata oraz pięknymi spiralnymi schodami, konserwatorium w stylu kolonialnym z fontanną tonącą w zieleni i ruchomym szklanym dachem, trasa do joggingu czy sekretna wiktoriańska alkowa. Na pokład liniowiec zabiera 2 tys. pasażerów. Oddaje im do dyspozycji ponad 1000 kabin. O ich komfort dba załoga licząca 900 osób. Najtańszy bilet na rejs kosztuje niecałe 1000 euro, najdroższy, np. dookoła świata, kosztuje ok. 8 tys. euro.

Podstawowym wskaźnikiem w hotelarstwie są zrealizowane, dzienne obroty każdego wybudowanego pokoju. RevPar jest otrzymywany z iloczynu współczynnika wynajmu pokoi (frekwencja = liczba sprzedanych pokojonocy / liczba pokoi x 100 %) i średniej ceny za pokój (ADR).
uwaga: RevPAR nie bierze pod uwagę dochodów z innych usług hotelu, takich jak restauracje, spa, przystanie, kasyna itp. Przykład:

- średnia frekwencja : 50,76%
- średnia cena w złotych za dobę
  hotelową: 237,83 zł,
- wskaźnik REVPAR wynosi: 120,73zł
 

Punkt rentowności działalności hotelarskiej (Lmin) - jest to minimalna liczba miejsc noclegowych lub pokoi jaką należy sprzedać, aby zapewnić pokrycie kosztów
Lmin = Ks/(c-kz)
Ks-całkowite koszty stałe; c-cena pokoju lub miejsca noclegowego; kz -jednostkowe koszty zmienne przypadające na jedno miejsce noclegowe lub pokój

Hotspot - to otwarty i dostępny publicznie punkt dostępu, umożliwiający dostęp do Internetu za pomocą sieci bezprzewodowej (WiFi). Hotspoty najczęściej instalowane są hotelach, restauracjach, centrach handlowych, na lotniskach, dworcach, szpitalach i uczelniach. Dzięki nim posiadacze przenośnych komputerów wyposażonych w kartę sieciową standardu 802.11 mogą podłączyć się do Internetu. Czasami usługa taka jest bezpłatna.

Marketing - najważniejszy cel:  dotarcie z właściwym komunikatem do właściwych osób za najniższą cenę.

M-Marketing (mobile marketing) - są to wszystkie formy realizacji strategii komunikacyjnych, wynikających z planu marketingowego, przy pomocy telefonu komórkowego i z wykorzystaniem jego możliwości. Do narzędzi M-Marketingu należą SMS-y, MMS-y i EMS-y - wiadomość głosowa, przetworzona elektronicznie. Usługi te zrobiły błyskotliwą karierę i są obecnie najchętniej wykorzystywane, głównie ze względu na swą prostotę i niskie koszty. M-Marketing można zastosować w serwisach informacyjnych, w konkursach konsumenckich czy w głosowaniu w konkursach.

Event - wydarzenie,  spotkanie (towarzyskie, mecz), zawody.
Event - rozumiemy jako każdą formę wydarzenia typu handlowego albo promocyjnego  o charakterze bardziej masowym, jak np. koncert.
Najważniejsze elementy dobrego eventu to: oryginalność, odwaga pomysłu i spójność projektu z komunikacją marki.

non-event - fiasko

GASTRONOMIA

Z trendami za pan brat

Leszek GRYKA

Zapytaj eksperta

Znajomość najnowszych trendów jest najlepszą inwestycją, jakiej dokonać może i powinien kucharz-szef kuchni oraz właściciel.

Jak zdobyć umiejętność dostrzeżenia nowych trendów, która jest pożądana u każdego ambitnego kucharza i szefa kuchni, pragnącego podnosić własna wiarygodność zawodową ?

Na pytanie jak wyłowić trendy związane z jedzeniem oraz napojami, można udzielić następującej odpowiedzi: 

  • Należy nawiązać jak najwięcej kontaktów, również poza sferą związaną z gastronomią, które będą źródłem inspiracji oraz wiedzy o nowych trendach.
     
  • Brać czynny udział w konkursach kulinarnych i pokazach.
     
  • Nieustannie przeglądać to, co proponują media starając się wyśledzić pewne prawidłowości i wynieść nowe pomysły z różnych fragmentów informacji. Jak to zazwyczaj bywa w życiu wszystko sprowadza się do dobrego smaku – wyczucia co jest ważne a co nie.
     
  • Czerpać inspirację z kontaktów z innymi kucharzami oraz profesjonalistami z branży gastronomicznej - najdziwniejsze jest to, że bardzo często możemy nauczyć się więcej dzięki pytaniom, a nie odwrotnie.
     
  • Polegać należy na bezpośrednich obserwacjach posługując się wszystkimi zmysłami. Badania formalne są bardzo ważne, ale również te nieformalne nie powinny być zaniedbywane.
     
  • Najlepszymi miejscami do śledzenia trendów są Centra luksusu, które znaleźć można w każdym regionie kraju. Charakteryzują się one bogactwem modnych sklepów i nowoczesnych restauracji - które służą ludziom w różnym wieku i dają nam obraz przekrojowy całego społeczeństwa.
     
  • Przy identyfikacji punktów obserwacyjnych pomoże wskazówka, że większość ludzi, których się tutaj spotka, włóczyć się będzie odprężona i w bardzo niedbałym stroju. Weekendy, a zwłaszcza soboty przyciągają tutaj najciekawszych konsumentów.

Dostrzeżenie trendów oraz tych którzy je wyznaczają to jeszcze nie wszystko. Należy wiedzieć, co zrobić z informacją, którą się posiada.

Najciekawiej jest patrzeć na trendy zidentyfikowane przez innych które są wprowadzane w życie w dziedzinach związanych z żywieniem.

Są restauracje znane poprzez oryginalne i śmieszne nazwy potraw  oraz znane osoby odwiedzające te lokale lub będące ich właścicielami. Inne restauracje przyciągają gości ze względu na mieszankę azjatyckich kuchni, fantazyjny dobór smaków , regionalność lub ciekawe wnętrza i odkrytą kuchnię .

Uważne przyglądanie się pojedynczym osobom i większym ich skupiskom pozwala znaleźć te elementy które pozwolą zainteresować naszą restauracją wielu nowych klientów.

Każdy na przykład dobrze wie, że to młodzi są zwiastunami nadchodzących zmian a firmy z różnych dziedzin (Moda, Sport itp.) o dużej sile przebicia z wielkich miast światowych, robią interesy nastawiając się na młodego konsumenta i dostosowując swoją ofertę do jego potrzeb.

Publikacje wszelkiego rodzaju mediów podkreślają  jak ważne jest śledzenie nowości z różnych dziedzin. Odbywa się to często na takiej zasadzie, że wynajęci przez specjalne firmy młodzi ludzie chodzą po ulicach, wstępują do fryzjera, sklepu muzycznego oraz innych miejsc, gdzie można wypatrzyć, co w “trawie piszczy”.

[hotelarze.pl - 2003]

Hotelarz online - pierwsze w internecie testy dla każdego hotelarza.

Copyright © 2000-2008 Hotelarze.pl | Dodaj do Ulubionych | Redakcja | e-mail: redakcja@hotelarze.pl