VI Ogólnopolski Konkurs Wiedzy o Hotelarstwie im. Leonarda Wellmanna
pod patronatem Ministerstwa Gospodarki, Pracy
i Polityki Społecznej
Finał - 21-23 kwietnia 2004 r. P.T. "Czarny Potok" S.A. Krynica Zdrój
W VI Ogólnopolskim Konkursie Wiedzy o Hotelarstwie im.
Leonarda Wellmana
I miejsce i tytuł Mistrza Wiedzy Hotelarskiej zdobyła
Agnieszka Misiura
Regulamin
VI Ogólnopolskiego Konkursu Wiedzy o Hotelarstwie
im. Leonarda Wellmanna
§ 1.
-
Konkurs stanowi formę szkolenia i doskonalenia zawodowego
uczniów i nauczycieli szkół hotelarskich
-
Celem Konkursu jest:
-
Rozwijanie wśród młodzieży zainteresowań hotelarstwem i
turystyką oraz podnoszenie poziomu umiejętności zawodowych ujętych w
podstawie programowej kształcenia w zawodzie technik hotelarstwa, ustalonej
przez Ministra Edukacji Narodowej i Sportu.
Kształtowanie wzorców wychowawczych i pobudzanie ambicji
doskonalenia zawodowego uczniów klas hotelarskich.
Podnoszenie umiejętności dydaktycznych nauczycieli
przedmiotów zawodowych w szkołach hotelarskich.
Lepsze przygotowanie uczniów do podejmowania dalszego
kształcenia na kierunkach hotelarsko-turystycznych szkół wyższych.
Kształtowanie umiejętności samodzielnego zdobywania wiedzy.
Zapoznanie młodzieży z rozwiązaniami organizacyjnymi i
standardem technicznym obiektów hotelarskich w kraju.
Stworzenie dla młodzieży możliwości szlachetnego
współzawodnictwa w rozwijaniu swoich uzdolnień.
Prowadzenie współzawodnictwa między szkołami.
Stworzenie rankingu szkół hotelarskich.
§ 2.
Uczestnikami Konkursu mogą być słuchacze średnich szkół
hotelarskich oraz słuchacze policealnych studium zawodowych, prowadzących
kształcenie w zawodzie technik hotelarstwa.
§ 3.
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy o Hotelarstwie organizuje
Polskie Zrzeszenie Hoteli pod patronatem Ministerstwa Gospodarki, Pracy i
Polityki Społecznej oraz przy akceptacji Ministerstwa Edukacji Narodowej i
Sportu, w terminie grudzień 2003 – kwiecień 2004 r.
§ 4.
Za poziom merytoryczny i organizację konkursu
odpowiedzialna jest Rada Programowa w składzie:
Przedstawiciele Polskiego Zrzeszenia Hoteli
- Marek Stopczyk - Przewodniczący Rady Programowej
- Jacek Pustoła – przewodniczący Komisji Szkolenia i Doskonalenia
Zawodowego
Przedstawiciel sponsorów
-
Przedstawiciel Ministerstwa Gospodarki, Pracy i Polityki
Społecznej
Przedstawiciel Ministerstwa Edukacji Narodowej i Sportu
Przedstawiciele szkolnictwa zawodowego
* Barbara Ławicka – Stasiak
* Barbara Garbowska – Cymańska
* Sylwia Oparka
Agnieszka Buczkowska - sekretarz konkursu
-
Rada Programowa jest organem merytorycznym nadzorującym
organizację i przebieg Konkursu.
-
Rada Programowa wyłoni ze swego grona jury. Przy ocenie
części I i II finału Konkursu pracę jury wspomagają eksperci zawodu wg zasad
określonych w § 6 pkt. 4.4. i 4.5 regulaminu oraz zaproszeni hotelarze z
regionu.
Konkurs prowadzi Przewodniczący Rady Programowej Konkursu
Rada Programowa w drodze losowania wyłoni obserwatora z
pośród nauczycieli uczestniczących w Konkursie /bez prawa głosu/.
Nauczyciele wchodzący w skład Rady Programowej Konkursu
nie oceniają swoich uczniów.
Rada zleci opracowanie testu w oparciu o pytania nadesłane ze szkół.
Uczeń, który zdobędzie główne trofeum w postaci indeksu na
wyższą uczelnie nie powinien brać udziału w kolejnych edycjach Konkursu
§ 5.
Każda szkoła, która wyrazi chęć uczestnictwa w Konkursie
zobowiązana jest do:
-
Przekazania do wiadomości wszystkim uczniom informacji o
organizowanym Konkursie.
Przeprowadzenia eliminacji szkolnych oraz pisemnego
zgłoszenia ich zwycięzców a także nauczyciela przedmiotu zawodowego, który
nadzorował przygotowanie młodzieży.
Informację tę należy przesłać do PZH na druku stanowiącym załącznik nr 1
regulaminu do dnia 12 marca 2004 roku.
Opracowania 20 pytań testowych z przedmiotów zawodowych
wraz z zakreśleniem prawidłowej odpowiedzi. Zestaw pytań należy przesłać do
biura Polskiego Zrzeszenia Hoteli nie później niż na 1,5 miesiąca przed
rozpoczęciem II etapu Konkursu, tj. 5 marca 2004 r.
Dokonania wpłaty w wysokości 250 zł brutto od szkoły na
konto Polskiego Zrzeszenia Hoteli PKO BP SA 68 1020 1097 0000 7602 0001 7582.
Wpłata upoważnia do uczestnictwa w Konkursie dwóch uczniów i opiekuna.
§ 6.
Konkurs jest trzyetapowy.
Etap I - eliminacje szkolne przeprowadzają do końca lutego
2004 r. wykładowcy przedmiotów zawodowych w szkołach według wewnętrznych
ustaleń.
Etapy II i III odbędą się do końca kwietnia 2004 r. w
renomowanym hotelu w Polsce przy wykorzystaniu najnowocześniejszych środków
konferencyjno–szkoleniowych obiektu. Uczestnikami II etapu Konkursu są
uczniowie - zwycięzcy I etapu oraz ich opiekunowie – nauczyciele zawodu.
Integralnymi elementami towarzyszącymi konkurencjom konkursowym są zajęcia
dydaktyczne przeznaczone dla uczniów startujących w Konkursie jak i dla
nauczycieli przedmiotów zawodowych. Rada Programowa przygotuje spotkania z
dyrektorami obiektów hotelarskich, zasłużonymi w turystyce osobami oraz
zapozna ze standardem i rozwiązaniami organizacyjnymi wybranych obiektów
hotelarskich regionu, na którym będzie odbywał się konkurs.
Etap II Konkursu składa się z dwóch części:
Część pierwsza obejmuje test pisemny składający się z 60
pytań z zakresu organizacji i techniki pracy, podstaw ekonomicznych i
prawnych, obsługi konsumenta, zasad żywienia z technologią gastronomiczną,
marketingu w hotelarstwie i usług turystycznych, na które należy udzielić
jednoznacznej odpowiedzi. Maksymalna liczba punktów jaką może zdobyć uczeń
wynosi 60; Czas trwania tej części egzaminu wynosi 60 minut od momentu
rozdania ostatniego testu.
Część druga to prezentacja w języku polskim swojej
osoby, zainteresowań, szkoły, regionu. Prezentacja dokonana przez ucznia
nie może przekroczyć 3 minut. Do tej części przystępują wszyscy uczniowie .
W przypadku uczestnictwa powyżej 100 uczniów zostaną powołane 2 grupy jury.
Na tym etapie każda komisja oceni sposób poruszania się /14 pkt./, wygląd
zewnętrzny /16 pkt./, wypowiedź /30 pkt./. Maksymalna liczba punktów jaką
może zdobyć uczeń w tej części wynosi 60.
Jury dokona oceny prezentacji ucznia wg kryterium stanowiącego załącznik nr
2 do regulaminu.
W części II uczestniczą również nauczyciele i uczniowie jako obserwatorzy.
Rada Programowa po dwóch częściach zmagań konkursowych
wytypuje wg zdobytej punktacji 15 najlepszych uczestników i każdego
następnego z tą samą ilością punktów co 15-ty.
5. Etap III Konkursu składa się z dwóch części:
Część pierwsza obejmuje sprawdzenie umiejętności ucznia
w zakresie obsługi gościa w recepcji hotelowej w wybranym języku obcym.
Czas wykonania zadania nie powinien przekroczyć 5 minut. Eksperci zawodu
dokonują oceny wg takich kryteriów jak postawa przy powitaniu, sposób
rozwiązania problemu, umiejętność konwersacji w wybranym języku obcym.
Eksperci zawodu mogą przyznać maksymalnie 40 pkt., natomiast jury 20 pkt.
Maksymalna liczba punktów jaką może zdobyć uczeń wynosi 60 pkt.
Część druga obejmuje zadanie praktyczne z obsługi
konsumenta. Czas wykonania zadania nie powinien przekroczyć 20 minut.
Ocenie podlega sposób nakrycia stołu, za który uczestnik może otrzymać max
28 pkt. od eksperta zawodu i 12 pkt. od jury oraz organizacja pracy na
stanowisku 12 pkt. od eksperta i 8 pkt.od jury.
Maksymalna liczba punktów jaką można otrzymać za tę konkurencję wynosi 60.
Punkty zdobyte w etapie II i III Konkursu są sumowane.
Maksymalna suma zdobytych punktów w Konkursie wynosi 240.
Podczas trwania Konkursu wszystkie konkurencje, oprócz
testów, odbywają się w obecności nauczycieli przedmiotów zawodowych i
zaproszonych gości.
Rada Programowa zobowiązuje ekspertów zawodu do
omówienia każdego wykonanego przez ucznia zadania podczas trwania Konkursu.
§ 7.
Zwycięzcami Konkursu zostają osoby, które uzyskają
największą liczbę punktów łącznie ze wszystkich części Konkursu. Tak
wyłonieni zwycięzcy otrzymają tytuły: „Mistrza Wiedzy Hotelarskiej” i dwóch
„Wicemistrzów Wiedzy Hotelarskiej”. Ponadto, jury może wyznaczyć 3 dalsze
wyróżnienia oraz nagrody indywidualne.
Zwycięzca Konkursu otrzyma stypendium na kierunku
turystycznym jednej z wyższych uczelni.
Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej
wyróżni indywidualnych zwycięzców Konkursu.
Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu wyróżni
indywidualnych zwycięzców.
Rada Programowa daje możliwość publiczności wyłonienia
spośród finalistów swojego faworyta.
-
Polskie Zrzeszenie Hoteli wyróżni wszystkich finalistów
nagrodami.
Polskie Zrzeszenie Hoteli może wyróżnić nauczycieli szkół,
które zakwalifikują się do finału.
§ 8.
Niniejszy regulamin stanowi podstawę do organizacji
kolejnych edycji Konkursu.
-
Regulamin otrzymują wszyscy organizatorzy Konkursu do
wiadomości i stosowania. Wątpliwości wynikające z interpretacji regulaminu
rozstrzygać będzie Rada Programowa.
Wszelkie zmiany dokonuje Rada Programowa w uzgodnieniu z
Polskim Zrzeszeniem Hoteli.
Wszelkie pytania i wątpliwości proszę kierować do p.
Agnieszki Buczkowskiej – sekretarza Konkursu
/tel. 022 622 69 92 bądź fax 622 69 91/
Adres organizatora:
Polskie Zrzeszenie Hoteli
00-695 Warszawa
ul. Nowogrodzka 44 lok. 2
tel. (+22) 622 69 92; fax. (+22) 622 69 91
Zatwierdzono dnia 16.01.2004 r.
Załączniki:
- nr 1 – Zgłoszenie uczestnictwa do Konkursu;
- nr 2 – Kryteria brane pod uwagę przez jury przy ocenie sposobu prezentacji
ucznia w j. polskim;
- nr 3 – Kryteria brane pod uwagę przez jury przy ocenie umiejętności obsługi
konsumenta;
- nr 4 – Kryteria brane pod uwagę przez jury przy ocenie umiejętności pracy w
recepcji;
- nr 5 – Program II etapu Konkursu.
GÓRA
Zał.2
Kryteria brane pod uwagę przez jury
przy ocenie sposobu prezentacji ucznia w j. polskim
SPOSÓB PORUSZANIA SIĘ – POSTAWA /14 pkt./
- naturalny sposób poruszania się,
- unikanie sztywnej postawy,
- sylwetka wyprostowana,
- nie należy szurać nogami,
- podczas stania jedna z nóg ugięta a druga wyprostowana,
- ręce trzymane z tyłu,
- wzrok skierowany w kierunku komisji a nie „w podłogę”,
- na twarzy hotelarza powinien gościć uśmiech,
- wyraz twarzy, nie powinien być zbyt smutny, ani zbyt radosny (może oznaczać
brak szacunku dla gościa).
WYGLĄD ZEWNĘTRZNY HOTELARZA / 16 pkt./
Kobieta
1. Strój
- garsonka (spódnica o długości przed kolana, do kolan, za kolana, nie może to
być mini,
ani maxi, żakiet nie powinien być opięty) ,
- biała bluzka,
- buty zakrywające palce i pięty (czółenka), ich kolor zależy od koloru stroju,
- rajstopy zbliżone do koloru ciała.
2. Włosy, twarz, dłonie:
- Włosy powinny być umyte, uczesane, nie mogą zakrywać twarzy, długie włosy
powinny
być upięte z tyłu,
- Makijaż powinien być dyskretny, delikatny, subtelny,
- Dłonie powinny być czyste, a paznokcie dobrze utrzymane. Kolor lakieru do
paznokci
powinien być subtelny i nie przyciągać uwagi,
- Paznokcie nie powinny być zbyt długie.
3. Biżuteria, ozdoby:
Ozdoby powinny być skromne.
- Kolczyki nie powinny być zbyt duże i ekstrawaganckie,
- Pierścionki - jeśli są - to nie może być ich więcej niż dwa,
- Identyfikator jest najważniejszym elementem i powinien znajdować się w
odpowiednim
miejscu (na odpowiedniej wysokości i po lewej stronie).
Mężczyzna
1. Strój
- garnitur,
- krawat lub muszka o kolorze pasującym do garnituru,
- biała koszula,
- kolor obuwia powinien być dopasowany do koloru stroju,
- buty kryte.
2. Włosy, twarz, dłonie:
- Włosy odpowiednio ostrzyżone, umyte i uczesane,
- Twarz ogolona lub z zadbaną brodą, czy wąsami,
- Dłonie powinny być czyste, a paznokcie dobrze utrzymane.
3. Biżuteria, ozdoby:
Ozdoby powinny być skromne.
- Mężczyźni nie powinni posiadać kolczyków,
- Dopuszcza się skromny łańcuszek i obrączkę,
- Identyfikator jest najważniejszym elementem i powinien znajdować się w
odpowiednim
miejscu (na odpowiedniej wysokości i po lewej stronie).
PREZENTACJA SŁOWNA /30 PKT./
Wypowiedź powinna być swego rodzaju promocją swojej osoby, szkoły i regionu.
Czas jej trwania nie powinien przekraczać 3 minut.
Kryteria oceny brane przez jury to:
- treść,
- poprawność językowa,
- zwięzłość (dostosowanie treści do czasu wypowiedzi),
- poczucie humoru,
- atrakcyjność formy (rozpoczęcia, zakończenia),
- niekonwencjonalność,
- umiejętność przyciągania uwagi audytorium,
- tonacja,
- urok osobisty.
GÓRA
Zał.3
Kryteria brane pod uwagę przez jury przy ocenie
umiejętności obsługi konsumenta
CZAS WYKONANIA ZADANIA: max 20 minut
UMIEJĘTNOŚĆ NAKRYCIA STOŁU /28 PKT. – eksperci zawodu + 12 PKT. – jury/
- dekoracja stołu,
- sprawdzenie zastawy,
- prawidłowość doboru porcelany, szkła, sztućców do wylosowanego menu,
- prawidłowość ustawienia porcelany, szkła, sztućców w zależności od menu.
ORGANIZACJA PRACY NA STANOWISKU /12 PKT. – eksperci zawodu + 8 PKT. – jury/
- rytmiczność pracy,
- sposób i kierunek poruszania się,
- sposób przygotowania i przenoszenia porcelany, szkła, sztućców na stół,
- optymalizacja drogi: stół – pomocnik kelnerski.
GÓRA
Zał.4
Kryteria brane pod uwagę przez jury przy ocenie
umiejętności pracy w recepcji
CZAS TRWANIA ZADANIA: max 5 minut
Scenka problemowa przygotowana przez ekspertów zawodu dotycząca zachowania
recepcjonisty w różnych warunkach pracy. W scence bierze udział ekspert (gość)
i uczeń (recepcjonista). Rozmowa prowadzona jest w języku obcym.
Kryteria ocen:
POSTAWA /10 PKT. – eksperci zawodu + 10 PKT. – jury/
- fachowość,
- uprzejmość,
- asertywność,
- skłonność do pomocy,
- mowa ciała.
SPOSÓB ROZWIĄZANIA PROBLEMU /10 PKT. – eksperci zawodu + 10 PKT. – jury/
- fachowość,
- pomysłowość,
- dbałość o wizerunek hotelu,
- dbałość o interes hotelu,
- dbałość o zadowolenie gości.
UMIEJĘTNOŚĆ ROZMOWY W WYBRANYM JĘZYKU OBCYM /20 PKT. – eksperci zawodu/
- rozumienie cudzoziemca,
- zasób słów,
- płynność wypowiedzi.
GÓRA
Zał. 5
PROGRAM PÓŁFINAŁU I FINAŁU KONKURSU
20 kwiecień 2004 r. -
WTOREK |
od 14,oo |
Zakwaterowanie
Nocleg |
21 kwiecień 2004 r. -
ŚRODA |
od 7,oo |
Śniadanie |
8,40 |
Uroczyste otwarcie II etapu Konkursu przez mgr Marka
Stopczyka - prezesa Polskiego Zrzeszenia Hoteli oraz przedstawiciela
Ministerstwa Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej |
9,oo |
Część I: Test pisemny z zakresu organizacji i techniki
pracy, blok ekonomiczno-turystyczny i prawnych oraz blok gastronomiczny/ |
9,15 |
Spotkanie opiekunów z przedstawicielem Ministerstwa
Edukacji Narodowej i Sportu |
10,45 |
Spotkanie nauczycieli i opiekunów |
12,oo |
Obiad |
14,oo |
Część II : Prezentacja uczestnika w języku polskim
/informacja max 3 min. o sobie, swoich zainteresowaniach, planach,
szkole, regionie/ |
20,oo |
Kolacja |
22 kwiecień 20024r. - CZWARTEK |
od 7,oo |
Śniadanie |
8,30 |
Ogłoszenie wyników 15 najlepszych uczestników
zakwalifikowanych do zmagań finałowych |
8,45 |
Losowanie kolejności przystąpienia do części I |
9,oo |
Część I: Recepcja i jej tajniki /sprawdzian w języku
obcym z pracy w recepcji / |
12,30 |
Obiad |
14,oo |
Losowanie kolejności przystąpienia do części IV |
14,15 |
Część II: Stół ładnie nakryty /sprawdzenie
umiejętności z obsługa konsumenta / |
20,oo |
Ogłoszenie wyników i uroczysta kolacja |
23 kwiecień 2004 r. -
PIĄTEK |
od 7,oo |
Śniadanie |
8,15 |
Zbiórka przed hotelem |
|
Standardy techniczne i rozwiązania organizacyjne
wybranych obiektów hotelarskich regionu – zajęcia w terenie |
14,oo |
Obiad |
GÓRA
NOTATKA Z KONKURSU przeprowadzonego w
Zespole Szkół Nr 2 w Wadowicach
12 grudnia 2003 roku odbył się w Zespole Szkół Nr 3 im ks.
prof. Józefa Tischnera w Wadowicach finał szkolnego etapu VI Ogólnopolskiego
Konkursu Wiedzy o Hotelarstwie im. Leonarda Wellmanna organizowanego przez PZH.
W konkursie wzięło udział 49 uczniów z klas IV i V Technikum Hotelarskiego.
Konkurs składał się 4 etapów. Pierwszym był pisemny test sprawdzający wiedzę z
przedmiotów zawodowych. Drugi polegał na prezentacji własnej osoby przed klasą
oraz dwuosobowym jury: nauczycielami Elżbietą Paluchowską (turystyka) i
Tomaszem Skowronem (hotelarstwo). Sześć osób zakwalifikowało się do uroczystego
finału szkolnego etapu: Beata Cieśla, Marcelina Kajfasz z klasy V oraz
Magdalena Brożek, Katarzyna Ceremuga, Aneta Kądzioła i Mariusz Błachut z klasy
IV.
Finał składał się z prezentacji w języku polskim oraz problemowej scenki na
recepcji w języku angielskim. W jury konkursu zasiedli: przedstawiciele branży
hotelarskiej pani Beata Tatarska właścicielka hotelu "Merkury Tatarscy" w
Kalwarii Zebrzydowskiej oraz pan ppłk rez. Czesław Serafin komendant Wojskowego
Domu Wypoczynkowego "Podhalanin" w Wadowicach, ekspert językowy - pan Paweł
Potoniec dyrektor szkoły językowej "Prime" z Buska Zdroju, przedstawiciele
dyrekcji szkoły: vice dyrektorzy pani Ewa Boda i pan Marek Górecki oraz
nauczyciel przedmiotów zawodowych hotelarskich (organizator konkursu) Tomasz
Skowron. W organizacji finału pomagała klasa II technikum hotelarskiego dla
której była to równocześnie lekcja hotelarstwa.
Ostatecznie zwyciężyła uczennica klasy V Marcelina Kajfasz, która na recepcji
przyjmowała wysokiej rangi policjanta, którego partnerem był ... pies, a hotel
nie akceptował zwierząt. Drugie miejsce zajęła uczennica klasy IV Magdalena
Brożek, która musiała obsłużyć naukowca przewożącego niebezpiecznego wirusa i
poszukującego kontaktu z instytutem naukowym. Obie uczennice będą reprezentować
szkołę w finale krajowym, który odbędzie się w kwietniu 2004 roku w Krynicy.
Trzecią lokatę zajęła Katarzyna Ceremuga z klasy IV. Uczniowie otrzymali
dyplomy oraz nagrody książkowe ufundowane przez Radę Rodziców, natomiast
jurorzy podziękowania w formie dyplomu oraz zaproszenie na kolejny
przyszłoroczny konkurs.
/Tomasz Skowron/
GÓRA
INFORMACJA PRASOWA
W dniach 21-23 kwiecień 2004 r. w Przedsiębiorstwie
Turystycznym „Czarny Potok”
w Krynicy Zdrój odbędą się zmagania
PÓŁFINAŁOWE i FINAŁOWE
VI Ogólnopolskiego Konkursu Wiedzy o Hotelarstwie
im. Leonarda Wellmanna
Już od grudnia 2003 roku trwa VI Ogólnopolski Konkurs Wiedzy
o Hotelarstwie im. Leonarda Wellmanna zorganizowany przez Polskie Zrzeszenie
Hoteli, nad którym wzorem lat ubiegłych patronat objęło Ministerstwo
Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej oraz Ministerstwo Edukacji Narodowej i
Sportu.
Konkurs cieszy się coraz większa popularnością.
W tegorocznej edycji wzięło udział ponad 3 500 uczniów z 68 szkół
kształcących w zawodzie technik hotelarstwa.
Konkurs składa się z 3 etapów.
Pierwszy etap – eliminacje jest organizowany przez szkoły we własnym zakresie.
Szkoły wyłaniały najlepszych uczniów przeprowadzając testy, prezentacje,
sprawdzając umiejętności fachowej obsługi gościa zarówno w części noclegowej
jak i gastronomicznej hotelu oraz umiejętność rozmowy w wybranym języku obcym.
Na podstawie takich eliminacji każda szkoła wyłoniła dwóch uczniów, które będą
reprezentowały szkołę w zmaganiach półfinałowych.
Drugi i trzeci etap organizuje Polskie Zrzeszenie Hoteli w wybranym regionie
kraju. W bieżącym roku Konkurs odbędzie się w Przedsiębiorstwie Turystycznym
„Czarny Potok” w Krynicy Zdrój w dniach 21- 23.04.2004 r.
II etap Konkursu odbędzie się 21 kwietnia br. i składa się z 2 części. Pierwsza
część stanowi test zawierający 60 pytań, podczas którego najlepsi uczniowie
klas hotelarskich mają możliwość wykazania się zdobytymi wiadomościami z
zakresu szeroko pojętego hotelarstwa, turystyki, obsługi konsumenta,
gastronomii. Następnie młodzież w obecności opiekunów oraz koleżanek i kolegów
będzie prezentowała własną osobę, szkołę, region. Wszystkim zmaganiom przygląda
się Jury składające się z przedstawicieli władz Polskiego Zrzeszenia Hoteli,
Ministerstwa Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej, Polskiej Organizacji
Turystycznej, kadry zarządzającej obiektami hotelarskimi oraz przedstawicieli
szkolnictwa zawodowego.
Do II etapu zgłosiło się 136 uczniów. Na podstawie zdobytej punktacji z
przeprowadzonych dwóch konkurencji Jury wyłoni najlepszych uczniów – hotelarzy,
którzy następnego dnia tj. 22 kwietnia br. przystąpią w finale / III etap/ do
kolejnych zmagań o tytuł MISTRZA WIEDZY HOTELARSKIEJ.
Dla 15 najlepszych uczniów Jury wraz z ekspertami przygotowało specjalne
zadania z zakresu pracy w recepcji i obsługi konsumenta.
W specjalnie przygotowanej sali w godz. 900 – 1230 odbędzie się zadanie pod
nazwą „Recepcja i jej tajniki”, podczas którego finaliści będą musieli wykazać
się znajomością zasad obsługi gości w hotelowej recepcji, w jednym z czterech
języków: angielskim, niemieckim, francuskim lub rosyjskim. Drugie finałowe
zadanie pod nazwą „Stół ładnie nakryty” będzie się odbywało w godz. 1430 -
1700. Zadanie będzie polegało na wykazaniu się uczestników znajomością zasad
savoir-vivre’u przy nakrywaniu stołu dla hotelowych gości pod wylosowane menu.
W dniu 22 kwietnia br. o godz. 2000 w Przedsiębiorstwie Turystycznym „Czarny
Potok” w Krynicy Zdrój odbędzie się uroczyste ogłoszenie wyników oraz wręczenie
nagród tegorocznym laureatom Konkursu.
Zdobywca głównego trofeum – I miejsce – otrzyma 3-letnie stypendium ufundowane
przez Wyższą Szkołę Ekonomiczną w Warszawie /studia dzienne/, II miejsce –
3-letnie stypendium ufundowane przez Wyższą Pomorską Szkołę Turystyki i
Hotelarstwa w Bydgoszczy /studia dzienne/, natomiast III miejsce - 3-letnie
stypendium ufundowane przez Wyższą Szkołę Turystyki i Hotelarstwa w Warszawie
/studia wieczorowe/, dla pozostałych laureatów przewidziane są inne cenne
nagrody m.in. w postaci staży zawodowych, weekendów w hotelach. Wśród laureatów
zostanie wyłoniony HOTELARZ PUBLICZNOŚCI.
W dniu 23 kwietnia uczniowie i nauczyciele będą mieli możliwość zapoznania się
ze standardem technicznym i rozwiązaniami organizacyjnymi obiektów hotelarskich
regionu. Podczas trwania zmagań półfinałowych i finałowych uczniowie technikum
hotelarskiego w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Krynicy Zdrój pod nadzorem
p. mgr inż. Doroty Pacut będą pomagali przy sprawnym przebiegu konkursu.
Konkurs, jako forma współdziałania PZH i resortów ze środowiskiem szkolnictwa
zawodowego przyczynia się do większej integracji praktyków hotelarstwa z
uczniami szkół hotelarskich oraz pomaga w przygotowaniu ich do roli
pełnowartościowych pracowników hoteli, sprawdza zdobyte w szkole umiejętności.
Jako organizacja reprezentująca interesy środowiska hotelarskiego zabiegamy o
wysoki poziom zarówno nauczania zawodu, jak również jego wykonywania.
Konkurs odbył się przy dofinansowaniu Ministerstwa Gospodarki, Pracy i Polityki
Społecznej
Serdecznie zapraszamy!
GÓRA
Patronat medialny:
- www.hotelarze.pl
- redakcja miesięcznika "Hotelarz"
- Redakcja miesięcznika "Przegląd Gastronomiczny"
- www.polskainfo.pl
GÓRA
Lista sponsorów:
- Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Warszawie
- Wyższa Pomorska Szkoła Turystyki i Hotelarstwa w Bydgoszczy
- Wyższa Szkoła Turystyki i Hotelarstwa w Warszawie
- Wyższa Szkoła Społeczno – Przyrodnicza w Lublinie
- Polska Organizacja Turystyczna – Warszawa
- Orbis S.A. - Warszawa
- Przedsiębiorstwo Usług Hotelarskich i Turystycznych – Warszawa
- CKKU PZU S.A. – Polanica Zdrój
- Biuro Podróży TRIP – Zakopane
- Hotel „Jan III Sobieski” – Warszawa
- Hotel Orbis S.A. „Europejski” – Warszawa
- Hotel Orbis S.A. „Grand” – Sopot
- Hotel Orbis S.A. “Posejdon” - Gdańsk
- Instytut Zarządzania - Warszawa
- Hotel „Lord” - Warszawa
- Hotel „Europa” - Lublin
- Hotel „Huzar” - Lublin
- Hotel „Magda” - Licheń Stary
- Hotel „Gołębiewski” - Mikołajki
- Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne – Warszawa
- Polskainfo.pl
- Redakcja HOTELARZ – Warszawa
- Redakcja Przegląd Gastronomiczny – Warszawa
[hotelarze.pl -
2004] |