hotelarze.pl   hotel.pl
  Turystyka   Hotelarstwo    Gastronomia Dzisiaj:  English  
HOTELARSTWO
Hotel
Marketing i sprzedaż
 
GASTRONOMIA
Gastronomia
Kelnerstwo
Kuchnia
Urządzenia gastronomiczne
 
TURYSTYKA
Turystyka
 
KSIĘGARNIA
Zapraszamy do księgarni
 
Pomoce naukowe-hotelarstwo
Hotelarz online - testy dla hotelarzy
Zadania praktyczne dla hotelarzy
Zadania i testy egzaminacyjne
DLA NAUCZYCIELI
Praktyki, Staże

Pomoce naukowe-gastronomia
Hotelarz online -testy z gastronomii
 
Pomoce naukowe-turystyka
Hotelarz online - testy z turystyki
Zadania praktyczne
Zadania i testy egzaminacyjne  
PRZEPISY PRAWNE
dot. obiektów hotelarskich
dot. ochrony przeciwpożarowej
prawo żywnościowe
 
KONFERENCJE, KONKURSY
Konferencje, szkolenia ...
Relacje z konkursów
 
TARGI
Targi turystyczne
Relacje z targów
 
ORGANIZACJE BRANŻOWE
Organizacje turystyczne
Organizacje kucharzy
 
EKSPERCI
Hotelarstwo
Gastronomia
ARCHIWUM WIADOMOŚCI
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
 

Jeśli pragniesz otrzymywać informacje o nowościach na stronie - podaj swój

 adres e-mail



Zapisz się
Wypisz się


Jeden z zaledwie czterech 7-gwiazdkowych hoteli na świecie The Beijing 7-star Morgan Plaza został oddany gościom tuż przed otwarciem Olimpiady w Pekinie. Goście zatrzymujący się w tym 48-piętrowym hotelu mają do dyspozycji teren o powierzchni prawie 10 ha, gdzie mogą znaleźć centra handlowe, modne apartamenty, najlepszą na świecie restaurację japońską, a nawet świątynię.

Liniowiec marzeń Queen Victoria - powstała w 2007 r., ale zanim to się stało, zbierano opinie osób podróżujących Queen Elizabeth i Queen Mary. To dwie siostry Viktorii - wszystkie należą do eleganckiej linii Cunard. Na statku o długości 294 metrów, szerokości 32 metrów i wysokości 55 metrów, znajduje się m.in.: okazałe lobby z dziełami sztuki, 8 restauracji i barów, kluby nocne, sale klubowe, teatr, kino, kasyno. Jest też SPA, fitness center, baseny i jacuzzi. Wszystko w pięknych, stylowych wnętrzach, które mają zapewnić jak najwyższą jakość wypoczynku. Na wycieczkowcu są atrakcje niespotykane na innych liniowcach, m.in. prywatne loże w trzypiętrowym Royal Court Theatre, pierwsze na świecie pływające muzeum, dwupiętrowa biblioteka z drewnianą boazerią, sześcioma tysiącami wolumenów z całego świata oraz pięknymi spiralnymi schodami, konserwatorium w stylu kolonialnym z fontanną tonącą w zieleni i ruchomym szklanym dachem, trasa do joggingu czy sekretna wiktoriańska alkowa. Na pokład liniowiec zabiera 2 tys. pasażerów. Oddaje im do dyspozycji ponad 1000 kabin. O ich komfort dba załoga licząca 900 osób. Najtańszy bilet na rejs kosztuje niecałe 1000 euro, najdroższy, np. dookoła świata, kosztuje ok. 8 tys. euro.

Podstawowym wskaźnikiem w hotelarstwie są zrealizowane, dzienne obroty każdego wybudowanego pokoju. RevPar jest otrzymywany z iloczynu współczynnika wynajmu pokoi (frekwencja = liczba sprzedanych pokojonocy / liczba pokoi x 100 %) i średniej ceny za pokój (ADR).
uwaga: RevPAR nie bierze pod uwagę dochodów z innych usług hotelu, takich jak restauracje, spa, przystanie, kasyna itp. Przykład:

- średnia frekwencja : 50,76%
- średnia cena w złotych za dobę
  hotelową: 237,83 zł,
- wskaźnik REVPAR wynosi: 120,73zł
 

Punkt rentowności działalności hotelarskiej (Lmin) - jest to minimalna liczba miejsc noclegowych lub pokoi jaką należy sprzedać, aby zapewnić pokrycie kosztów
Lmin = Ks/(c-kz)
Ks-całkowite koszty stałe; c-cena pokoju lub miejsca noclegowego; kz -jednostkowe koszty zmienne przypadające na jedno miejsce noclegowe lub pokój

Hotspot - to otwarty i dostępny publicznie punkt dostępu, umożliwiający dostęp do Internetu za pomocą sieci bezprzewodowej (WiFi). Hotspoty najczęściej instalowane są hotelach, restauracjach, centrach handlowych, na lotniskach, dworcach, szpitalach i uczelniach. Dzięki nim posiadacze przenośnych komputerów wyposażonych w kartę sieciową standardu 802.11 mogą podłączyć się do Internetu. Czasami usługa taka jest bezpłatna.

Marketing - najważniejszy cel:  dotarcie z właściwym komunikatem do właściwych osób za najniższą cenę.

M-Marketing (mobile marketing) - są to wszystkie formy realizacji strategii komunikacyjnych, wynikających z planu marketingowego, przy pomocy telefonu komórkowego i z wykorzystaniem jego możliwości. Do narzędzi M-Marketingu należą SMS-y, MMS-y i EMS-y - wiadomość głosowa, przetworzona elektronicznie. Usługi te zrobiły błyskotliwą karierę i są obecnie najchętniej wykorzystywane, głównie ze względu na swą prostotę i niskie koszty. M-Marketing można zastosować w serwisach informacyjnych, w konkursach konsumenckich czy w głosowaniu w konkursach.

Event - wydarzenie,  spotkanie (towarzyskie, mecz), zawody.
Event - rozumiemy jako każdą formę wydarzenia typu handlowego albo promocyjnego  o charakterze bardziej masowym, jak np. koncert.
Najważniejsze elementy dobrego eventu to: oryginalność, odwaga pomysłu i spójność projektu z komunikacją marki.

non-event - fiasko

KONKURSY

VII  Olimpiada Młodych Barmanów

Finał  - 7 marca 2008 r. Warszawa

W dniu 7 marca 2008 r. w hotelu Jan III Sobieski w Warszawie odbył się finał VII Olimpiady Młodych Barmanów.

Organizator i główny sponsor:

Bacardi-Martini Polska Sp. z o.o.

 

Tradycyjnie Olimpiadę rozpoczął test pisemny. Druga część Olimpiady była testem praktycznym. Ocenie podlegały: umiejętność sprawnego przyrządzania napojów; znajomość receptury drinków obowiązkowych, które pochodziły z wcześniej rozesłanej do uczestników listy oraz napój własnej kompozycji. Na liście obowiązkowej znalazły się takie drinki jak klasyczny MARTINI COCKTAIL, PRESIDENTE czy MARTINI CODE. Przyrządzanie drinków obowiązkowych i własnych odbywało się bez posługiwania się recepturą przez zawodnika - wszystkie napoje wykonywane były z pamięci.

O godzinie 21.00, podczas uroczystej kolacji nastąpiło oficjalne ogłoszenie wyników. Spośród 46 uczestników startujących w konkursie jury wyłoniło najlepszą trójkę.

Zwycięzcą został 19-letni Mateusz Fornal,
uczeń Zespołu Szkół Gastronomicznych w Pile i to on weźmie udział w 44. Międzynarodowym Grand Prix Barmanów w kategorii Junior-Paissa, organizowanym przez firmę Bacardi-Martini. Zwycięzca przygotowywał się do turnieju pod opieką Wiktorii Klechy, której uczniowie od siedmiu lat biorą udział w Olimpiadzie Młodych Barmanów. Warto wspomnieć, że młody barman otrzymuje stypendium naukowe Prezesa Rady Ministrów za doskonałe wyniki w nauce. Drugie miejsce zajęła Agnieszka Rut z Zespołu Szkół Gospodarczych w Rzeszowie. Trzecie miejsce zajęła  Katarzyna Kudrewicz z Zespołu Szkół Gastronomicznych w Białymstoku.

Uczestników Olimpiady oceniały komisje sędziowskie - techniczna i degustacyjna. W składzie jury technicznego znaleźli się: Dariusz Ciborowski, Piotr Czyż, Arkadiusz Krawczyk, Andrzej Milczarek oraz Patryk Le Nart - barmani z długoletnią praktyką i wieloma certyfikatami świadczącymi o ich profesjonalizmie. Jury techniczne oceniało młodych adeptów sztuki barmańskiej pod kątem poprawności przygotowywania drinków. Ocenie technicznej podlegały elementy takie jak: prawidłowa kolejność dodawania składników, sprawność wykonywanych czynności, równomierne napełnienie szkła porcjami drinka zgodnie z recepturą, a także estetyka pracy za barem. Zawodnicy musieli zmieścić się w limicie czasu 7 minut dla long drinka oraz 5 minut na short drinka. Dodatkowo podczas wykonywania napoi młodzi barmani zobowiązani byli komentować wszystkie czynności w języku angielskim. Kolejnym elementem wpływającym na ostateczną ocenę było jury degustacyjne. W skład tej komisji wchodzili przedstawiciele gastronomii i prasy. Jury degustacyjne oceniało wygląd przyrządzonego drinka, jego smak oraz aromat.

 

zaczekaj ... ładuje się plik

 

Bacardi-Martini Polska Sp. z o. o.
Grupa Bacardi-Martini zajmuje czołową pozycję w corocznym rankingu największych producentów i dystrybutorów alkoholi na świecie. Są to przede wszystkim rumy Bacardi, wermuty Martini, wina musujące, w szczególności Martini Asti, koniaki, likiery, whisky, gin, tequila, wódki oraz porto. Grupa Bacardi-Martini, powstała w 1993 roku z połączenia dwóch firm, z których każda już wcześniej samodzielnie osiągnęła światową renomę – Bacardi and Company Ltd. oraz Martini & Rossi.

Bacardi-Martini Grand Prix
Idea konkursu narodziła się w 1966 roku. Konkurs miał upamiętnić postać Pierluigiego Paissy, pracownika Bacardi-Martini, który interesował się sytuacją młodych barmanów, a także angażował w podnoszenie ich kwalifikacji. Na początku konkurs ograniczał się do członków włoskiego stowarzyszenia barmanów, a od 1970 roku dedykowany jest wszystkim młodym barmanom z całego świata. Obecnie konkurs Bacardi-Martini Grand Prix jest najważniejszym wydarzeniem, o charakterze szkoleniowym, dla młodych barmanów.

[hotelarze.pl - 19.03.2008]

Hotelarz online - pierwsze w internecie testy dla każdego hotelarza.

Copyright © 2000-2008 Hotelarze.pl | Dodaj do Ulubionych | Redakcja | e-mail: redakcja@hotelarze.pl