hotelarze.pl   hotel.pl
  Turystyka   Hotelarstwo    Gastronomia Dzisiaj:  English  
HOTELARSTWO
Hotel
Marketing i sprzedaż
 
GASTRONOMIA
Gastronomia
Kelnerstwo
Kuchnia
Urządzenia gastronomiczne
 
TURYSTYKA
Turystyka
 
KSIĘGARNIA
Zapraszamy do księgarni
 
Pomoce naukowe-hotelarstwo
Hotelarz online - testy dla hotelarzy
Zadania praktyczne dla hotelarzy
Zadania i testy egzaminacyjne
DLA NAUCZYCIELI
Praktyki, Staże

Pomoce naukowe-gastronomia
Hotelarz online -testy z gastronomii
 
Pomoce naukowe-turystyka
Hotelarz online - testy z turystyki
Zadania praktyczne
Zadania i testy egzaminacyjne  
PRZEPISY PRAWNE
dot. obiektów hotelarskich
dot. ochrony przeciwpożarowej
prawo żywnościowe
 
KONFERENCJE, KONKURSY
Konferencje, szkolenia ...
Relacje z konkursów
 
TARGI
Targi turystyczne
Relacje z targów
 
ORGANIZACJE BRANŻOWE
Organizacje turystyczne
Organizacje kucharzy
 
EKSPERCI
Hotelarstwo
Gastronomia
ARCHIWUM WIADOMOŚCI
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
 

Jeśli pragniesz otrzymywać informacje o nowościach na stronie - podaj swój

 adres e-mail



Zapisz się
Wypisz się


Jeden z zaledwie czterech 7-gwiazdkowych hoteli na świecie The Beijing 7-star Morgan Plaza został oddany gościom tuż przed otwarciem Olimpiady w Pekinie. Goście zatrzymujący się w tym 48-piętrowym hotelu mają do dyspozycji teren o powierzchni prawie 10 ha, gdzie mogą znaleźć centra handlowe, modne apartamenty, najlepszą na świecie restaurację japońską, a nawet świątynię.

Liniowiec marzeń Queen Victoria - powstała w 2007 r., ale zanim to się stało, zbierano opinie osób podróżujących Queen Elizabeth i Queen Mary. To dwie siostry Viktorii - wszystkie należą do eleganckiej linii Cunard. Na statku o długości 294 metrów, szerokości 32 metrów i wysokości 55 metrów, znajduje się m.in.: okazałe lobby z dziełami sztuki, 8 restauracji i barów, kluby nocne, sale klubowe, teatr, kino, kasyno. Jest też SPA, fitness center, baseny i jacuzzi. Wszystko w pięknych, stylowych wnętrzach, które mają zapewnić jak najwyższą jakość wypoczynku. Na wycieczkowcu są atrakcje niespotykane na innych liniowcach, m.in. prywatne loże w trzypiętrowym Royal Court Theatre, pierwsze na świecie pływające muzeum, dwupiętrowa biblioteka z drewnianą boazerią, sześcioma tysiącami wolumenów z całego świata oraz pięknymi spiralnymi schodami, konserwatorium w stylu kolonialnym z fontanną tonącą w zieleni i ruchomym szklanym dachem, trasa do joggingu czy sekretna wiktoriańska alkowa. Na pokład liniowiec zabiera 2 tys. pasażerów. Oddaje im do dyspozycji ponad 1000 kabin. O ich komfort dba załoga licząca 900 osób. Najtańszy bilet na rejs kosztuje niecałe 1000 euro, najdroższy, np. dookoła świata, kosztuje ok. 8 tys. euro.

Podstawowym wskaźnikiem w hotelarstwie są zrealizowane, dzienne obroty każdego wybudowanego pokoju. RevPar jest otrzymywany z iloczynu współczynnika wynajmu pokoi (frekwencja = liczba sprzedanych pokojonocy / liczba pokoi x 100 %) i średniej ceny za pokój (ADR).
uwaga: RevPAR nie bierze pod uwagę dochodów z innych usług hotelu, takich jak restauracje, spa, przystanie, kasyna itp. Przykład:

- średnia frekwencja : 50,76%
- średnia cena w złotych za dobę
  hotelową: 237,83 zł,
- wskaźnik REVPAR wynosi: 120,73zł
 

Punkt rentowności działalności hotelarskiej (Lmin) - jest to minimalna liczba miejsc noclegowych lub pokoi jaką należy sprzedać, aby zapewnić pokrycie kosztów
Lmin = Ks/(c-kz)
Ks-całkowite koszty stałe; c-cena pokoju lub miejsca noclegowego; kz -jednostkowe koszty zmienne przypadające na jedno miejsce noclegowe lub pokój

Hotspot - to otwarty i dostępny publicznie punkt dostępu, umożliwiający dostęp do Internetu za pomocą sieci bezprzewodowej (WiFi). Hotspoty najczęściej instalowane są hotelach, restauracjach, centrach handlowych, na lotniskach, dworcach, szpitalach i uczelniach. Dzięki nim posiadacze przenośnych komputerów wyposażonych w kartę sieciową standardu 802.11 mogą podłączyć się do Internetu. Czasami usługa taka jest bezpłatna.

Marketing - najważniejszy cel:  dotarcie z właściwym komunikatem do właściwych osób za najniższą cenę.

M-Marketing (mobile marketing) - są to wszystkie formy realizacji strategii komunikacyjnych, wynikających z planu marketingowego, przy pomocy telefonu komórkowego i z wykorzystaniem jego możliwości. Do narzędzi M-Marketingu należą SMS-y, MMS-y i EMS-y - wiadomość głosowa, przetworzona elektronicznie. Usługi te zrobiły błyskotliwą karierę i są obecnie najchętniej wykorzystywane, głównie ze względu na swą prostotę i niskie koszty. M-Marketing można zastosować w serwisach informacyjnych, w konkursach konsumenckich czy w głosowaniu w konkursach.

Event - wydarzenie,  spotkanie (towarzyskie, mecz), zawody.
Event - rozumiemy jako każdą formę wydarzenia typu handlowego albo promocyjnego  o charakterze bardziej masowym, jak np. koncert.
Najważniejsze elementy dobrego eventu to: oryginalność, odwaga pomysłu i spójność projektu z komunikacją marki.

non-event - fiasko

KELNERSTWO

Outsoursing w HoReCa

Rafał PASENIK


Jeżeli macie Państwo pytania - proszę o kontakt
R.Pasenik@wp.pl

Kelner w leasingu? Wady i zalety korzystania z zewnętrznych, wyspecjalizowanych agencji zajmujących się wypożyczaniem pracowników restauracji. Kiedy hotel może, a kiedy powinien z takiej formy korzystać.

Outsoursing w HoReCa

Pojęcie outsoursingu ma swoje źródło w języku angielskim, wywodzi się z połączenia dwóch słów: out – zewnętrzny, na zewnątrz i source – zasoby, środki, możliwości.
Ta koncepcja zarządzania opiera się na współpracy z firmami zewnętrznymi oferującymi potrzebną nam usługę lub produkt.
Dynamiczny rozwój branży HoReCa i stale rosnące wymagania Gości, wymuszają na właścicielach hoteli i restauracji określone działania. Rosnące tempo i zwiększające się koszty związane z zatrudnieniem pracowników stwarzają potrzebę wprowadzania outsourcingu na nasz grunt.

Z uwagi na moje dotychczasowe doświadczenia wyniesione z miejsc, w których pracowałem, jak również biorąc pod uwagę zakres działalności mojej firmy, chciałbym skoncentrować się na branży gastronomicznej i firmach oferujących usługę czasowego wynajmu kelnerów, kucharzy, barmanów i hostess.
Przedstawię zalety i wady korzystania z agencji kelnerskich. Wspólnie przyjrzymy się także warunkom, jakie należy wziąć pod uwagę decydując się na współpracę z firmą outsoursingową.

Główne zalety i wady współpracy z firmą zewnętrzną

ZALETY

1. Możliwość płynnego dostosowania się do
    wahań sezonowych (np. popyt)

2. Niskie koszty zatrudnienia:
  - brak kosztów urlopu
  - brak kosztów zwolnień lekarskich
  - obniżane koszty księgowo-administracyjne
    (umowy, Sanepid, rozliczenia roczne)
  - brak kosztów okresu wypowiedzenia

3. Oszczędność czasu i pieniędzy w
    poszukiwaniu nowych pracowników

4. Możliwość wymiany personelu bez
    ponoszenia kosztów dodatkowych.

5. Doświadczony i zarazem młody personel
    (doświadczenie w wielu miejscach pracy)

6. Oszczędność czasu i pieniędzy
    związanych z procedurami zatrudnienia
    przy rozpoczęciu działalności.

7. Na koniec miesiąca jedna faktura.

WADY

1. Brak wytworzenia więzi utożsamiającej
    pracownika z firmą

2. Dodatkowe szkolenia dla Pracowników
    agencji (orientacja w obiekcie, BHP,
    standardy obsługi obowiązującej w hotelu)

3. Brak możliwości zatrudnienia kelnera
    bezpośrednio bez zgody agencji.


Dodatkową zaletą korzystania z agencji kelnerskiej jest prawo do wymiany personelu tak często, jak tego potrzebujemy, aż do czasu, kiedy jego kompetencje będą nas w pełni satysfakcjonowały.
Zaletą pracowników agencji kelnerskich jest duże doświadczenie, zdobyte dzięki częstej zmianie miejsca pracy. Kelner dobrej agencji, poradzi sobie zarówno z obsługą rodzinnego przyjęcia, jak i z serwisem według protokołu dyplomatycznego.

Jak wybrać profesjonalną agencję kelnerską?

Przed rozpoczęciem współpracy z firmą zewnętrzną pamiętajmy, że wybrana przez nas agencja, będzie odpowiedzialna za bardzo ważną część działalności hotelu – gastronomiczną obsługę Gości. Dzięki profesjonalnej obsłudze możemy zyskać zaufanie wielu nowych Gości.
Dlatego też przedstawię Państwu kilka ważnych pytań do przyszłej firmy współpracującej.

  1. Jaki jest rodowód firmy (najlepsze są agencje prowadzone przez praktyków, dlatego warto wiedzieć kto jest właścicielem danej firmy) ?

  2. W którym momencie hotel ma prawo zatrudnić pracownika agencji na stałe?

  3. Jaki jest zakres szkolenia pracowników agencji?

  4. Czy agencja może przedstawić referencje innych Klientów?

Działalność firm outsourcing’owych to nowa jakość na polskim rynku hotelarsko-gastronomicznym. Jest to nowoczesna forma zarządzania, która pomaga osiągnąć zauważalne korzyści zarówno dla właścicieli obiektów jak i ich Gości.

[hotelarze.pl - 03.09.2004]

Hotelarz online - pierwsze w internecie testy dla każdego hotelarza.

Copyright © 2000-2008 Hotelarze.pl | Dodaj do Ulubionych | Redakcja | e-mail: redakcja@hotelarze.pl