
Jeśli pragniesz otrzymywać informacje o nowościach na stronie - podaj swój |
|

Jeden z zaledwie czterech 7-gwiazdkowych hoteli na świecie The Beijing 7-star Morgan Plaza został oddany
gościom tuż przed otwarciem Olimpiady w Pekinie.
Goście zatrzymujący się w tym 48-piętrowym hotelu mają do dyspozycji teren o powierzchni prawie 10 ha, gdzie mogą znaleźć centra handlowe, modne apartamenty, najlepszą na świecie restaurację japońską, a nawet świątynię.
Liniowiec marzeń
Queen Victoria - powstała w 2007 r., ale zanim to się stało, zbierano opinie osób podróżujących Queen Elizabeth i Queen Mary. To dwie siostry Viktorii - wszystkie należą do eleganckiej linii Cunard.
Na statku o długości 294 metrów, szerokości 32 metrów i wysokości 55 metrów, znajduje się m.in.: okazałe lobby z dziełami sztuki, 8 restauracji i barów, kluby nocne, sale klubowe, teatr, kino, kasyno. Jest też SPA, fitness center, baseny i jacuzzi. Wszystko w pięknych, stylowych wnętrzach, które mają zapewnić jak najwyższą jakość wypoczynku.
Na wycieczkowcu są atrakcje niespotykane na innych liniowcach, m.in. prywatne loże w trzypiętrowym Royal Court Theatre, pierwsze na świecie pływające muzeum, dwupiętrowa biblioteka z drewnianą boazerią, sześcioma tysiącami wolumenów z całego świata oraz pięknymi spiralnymi schodami, konserwatorium w stylu kolonialnym z fontanną tonącą w zieleni i ruchomym szklanym dachem, trasa do joggingu czy sekretna wiktoriańska alkowa.
Na pokład liniowiec zabiera 2 tys. pasażerów. Oddaje im do dyspozycji ponad 1000 kabin. O ich komfort dba załoga licząca 900 osób.
Najtańszy bilet na rejs kosztuje niecałe 1000 euro, najdroższy, np. dookoła świata, kosztuje ok. 8 tys. euro.
Podstawowym
wskaźnikiem w hotelarstwie są zrealizowane, dzienne obroty każdego wybudowanego
pokoju. RevPar jest otrzymywany z iloczynu współczynnika wynajmu pokoi
(frekwencja = liczba sprzedanych pokojonocy / liczba pokoi x 100 %)
i średniej ceny za pokój (ADR).
uwaga: RevPAR nie bierze pod uwagę dochodów z innych usług hotelu, takich jak
restauracje, spa, przystanie, kasyna itp. Przykład:
- średnia frekwencja : 50,76%
- średnia cena w złotych za dobę hotelową: 237,83 zł,
- wskaźnik REVPAR wynosi: 120,73zł
Punkt
rentowności działalności hotelarskiej (Lmin) - jest to minimalna liczba miejsc noclegowych lub pokoi jaką należy sprzedać, aby zapewnić pokrycie kosztów Lmin = Ks/(c-kz)
Ks-całkowite koszty stałe; c-cena pokoju lub miejsca noclegowego; kz -jednostkowe koszty zmienne przypadające na jedno miejsce noclegowe lub pokój
Hotspot - to
otwarty i dostępny publicznie punkt dostępu, umożliwiający dostęp do Internetu
za pomocą sieci bezprzewodowej (WiFi). Hotspoty najczęściej instalowane są
hotelach, restauracjach, centrach handlowych, na lotniskach, dworcach,
szpitalach i uczelniach. Dzięki nim posiadacze przenośnych komputerów
wyposażonych w kartę sieciową standardu 802.11 mogą podłączyć się do Internetu.
Czasami usługa taka jest bezpłatna.
Marketing -
najważniejszy cel: dotarcie z właściwym komunikatem do właściwych osób za
najniższą cenę.
M-Marketing
(mobile marketing) - są to wszystkie formy realizacji strategii komunikacyjnych,
wynikających z planu marketingowego, przy pomocy telefonu komórkowego i z
wykorzystaniem jego możliwości. Do narzędzi M-Marketingu należą SMS-y, MMS-y i
EMS-y - wiadomość głosowa, przetworzona elektronicznie. Usługi te zrobiły
błyskotliwą karierę i są obecnie najchętniej wykorzystywane, głównie ze względu
na swą prostotę i niskie koszty. M-Marketing można zastosować w serwisach
informacyjnych, w konkursach konsumenckich czy w głosowaniu w konkursach.
Event -
wydarzenie, spotkanie (towarzyskie, mecz), zawody.
Event - rozumiemy jako każdą formę wydarzenia typu handlowego albo promocyjnego
o charakterze bardziej masowym, jak np. koncert.
Najważniejsze elementy dobrego eventu to: oryginalność, odwaga pomysłu i
spójność projektu z komunikacją marki.
non-event - fiasko
|
|
HOTELARSTWO
|
Ogrodnik na etacie hotelu czy profesjonalna firma projektująca ogrody?
Sylwia OPARKA
Gustownie utrzymany ogród wokół hotelu, to nie tylko element wizerunku obiektu
ale także propozycja spędzenia wolnego czasu na powietrzu. W zakresie
różnorodności oferowanych w hotelach usług warto pomyśleć o placach zabaw dla
dzieci, grillach, oczkach wodnych, altankach czy też profesjonalnie utrzymanych
ogrodach ze ścieżkami spacerowymi. Hotelarze nie często decydują się na wydanie
kilkudziesięciu tysięcy złotych na projekt i pielęgnację ogrodów wokół hotelu.
Jednakże kwota ta może ulec zmniejszeniu w zależności od potrzeb w tym zakresie,
a następnie doboru właściwych usług.
Na pewno zaprojektowanie i wykonanie ogrodu
będzie się kształtować w kwocie około 8.000 zł, samo zaprojektowanie ogrodu, to
około 1.500, miesięczny abonament na pielęgnację ogrodu (konserwacja terenu,
czyszczenie, napowietrzanie czasami nawadnianie trawników) czy też dbałość o
rośliny doniczkowe to około 500 zł, np. koszt projektu ogrodu w firmie Sunny
Garden waha się w granicach 800–5000 zł. Jeśli właściciel hotelu posiada własny
pomysł na zagospodarowanie ogrodu jego koszty będą mniejsze ale warto aby
skorzystał z fachowego wsparcia osób, które znają się na gatunkach roślin,
typach gleby (dobór gatunków drzew i krzewów zależy od warunków, w jakich
przyjdzie im rosnąć - zanieczyszczenie powietrza, rodzaj podłoża, nawodnienie
oraz kierunku świata) czy wymaganiach budowlanych niektórych urządzeń
rekreacyjnych, np. typu fontanna. Oczywiście profesjonalna firma projektująca
ogrody zaoferuje hotelarzowi kompleksowe usługi czyli nie tylko projekt i
rewitalizacja ale też doradztwo w zakresie prawa budowlanego czy koniecznych
formalności, takich jak np. zezwolenie konserwatora przyrody na wycinkę jeśli
ogród ma znajdować się w strefie ochrony krajobrazu.
Nie zawsze jednak cena będzie tak łatwa do określenia. Związana jest ona ze
zleceniami hotelarza typu prace remontowe, hydrauliczne, pomoc i doradztwo w
zakresie przyłączy elektrycznych czy tez budowlanych oraz z powierzchnią terenu
do zagospodarowania. Często firmy współpracują z brukarzami, murarzami,
elektrykami, stolarzami, ślusarzami, ogrodnikami, instalatorami systemów
nawadniania i są to dodatkowe koszty przy realizacji zamówienia. Dlatego też
dobrze jest wiedzieć w jaki sposób ma być zagospodarowana przestrzeń wokół
hotelu, zanim rozpoczniemy negocjacje. Dzięki dobrym programom do projektowania
ogrodów, możemy zwizualizować wymarzoną kompozycję ogrodową, a następnie
rozpocząć rozmowy. W zależności od kwoty przeznaczonej na teren wokół hotelu
można zakupić kilkudziesięcioletnie drzewa (drogie w zakupie i wymagającej
specjalistycznej pielęgnacji) lub tańsze rośliny, łatwe i niedrogie w
utrzymaniu.. Wykonanie ogrodu to kwestia indywidualnych ambicji hotelarza, warto
jednak zainteresować się programami unijnymi, dzięki którym można zrewitalizować
zieleń w ramach współpracy z beneficjentem lokalnym.
Goście, którzy przyjeżdżają do hotelu będą spędzać swój wolny czas w ogrodzie,
dlatego też dobry projekt ogrodu powinien również znacząco podnosić atrakcyjność
obiektu, jak również wyrażać dobry smak i gust gospodarzy. Osoba, która ma
zaprojektować ogród powinna wiedzieć dużo o roślinach: w jakich warunkach
powinny być uprawiane, jakiej gleby potrzebują itp., zwrócić uwagę na
nasłonecznienie – tam gdzie ono jest zlokalizować strefę wypoczynku,
alternatywne miejsce planując w cieniu, zaplanować media, oświetlenie ogrodu i
ostatecznie połączyć go z otoczeniem, hotelem, gdzie będzie stanowił spójną
kompozycję, w której wszystkie elementy utworzą estetyczny układ.
Ogród jest jak wnętrze, musi posiadać swój styl, swoje ramy, nie jest on jedynie
zielenią. Ogród idealny, to taki, który wraz z hotelem i jego otoczeniem stanowi
dla gościa artystyczną, ale przede wszystkim funkcjonalną, kompozycję.



<
<
<
[dodano: 11.02.2010]
|
|