hotelarze.pl   hotel.pl
  Turystyka   Hotelarstwo    Gastronomia Dzisiaj:  English  
HOTELARSTWO
Hotel
Marketing i sprzedaż
 
GASTRONOMIA
Gastronomia
Kelnerstwo
Kuchnia
Urządzenia gastronomiczne
 
TURYSTYKA
Turystyka
 
KSIĘGARNIA
Zapraszamy do księgarni
 
Pomoce naukowe-hotelarstwo
Hotelarz online - testy dla hotelarzy
Zadania praktyczne dla hotelarzy
Zadania i testy egzaminacyjne
DLA NAUCZYCIELI
Praktyki, Staże

Pomoce naukowe-gastronomia
Hotelarz online -testy z gastronomii
 
Pomoce naukowe-turystyka
Hotelarz online - testy z turystyki
Zadania praktyczne
Zadania i testy egzaminacyjne  
PRZEPISY PRAWNE
dot. obiektów hotelarskich
dot. ochrony przeciwpożarowej
prawo żywnościowe
 
KONFERENCJE, KONKURSY
Konferencje, szkolenia ...
Relacje z konkursów
 
TARGI
Targi turystyczne
Relacje z targów
 
ORGANIZACJE BRANŻOWE
Organizacje turystyczne
Organizacje kucharzy
 
EKSPERCI
Hotelarstwo
Gastronomia
ARCHIWUM WIADOMOŚCI
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
 

Jeśli pragniesz otrzymywać informacje o nowościach na stronie - podaj swój

 adres e-mail



Zapisz się
Wypisz się


Jeden z zaledwie czterech 7-gwiazdkowych hoteli na świecie The Beijing 7-star Morgan Plaza został oddany gościom tuż przed otwarciem Olimpiady w Pekinie. Goście zatrzymujący się w tym 48-piętrowym hotelu mają do dyspozycji teren o powierzchni prawie 10 ha, gdzie mogą znaleźć centra handlowe, modne apartamenty, najlepszą na świecie restaurację japońską, a nawet świątynię.

Liniowiec marzeń Queen Victoria - powstała w 2007 r., ale zanim to się stało, zbierano opinie osób podróżujących Queen Elizabeth i Queen Mary. To dwie siostry Viktorii - wszystkie należą do eleganckiej linii Cunard. Na statku o długości 294 metrów, szerokości 32 metrów i wysokości 55 metrów, znajduje się m.in.: okazałe lobby z dziełami sztuki, 8 restauracji i barów, kluby nocne, sale klubowe, teatr, kino, kasyno. Jest też SPA, fitness center, baseny i jacuzzi. Wszystko w pięknych, stylowych wnętrzach, które mają zapewnić jak najwyższą jakość wypoczynku. Na wycieczkowcu są atrakcje niespotykane na innych liniowcach, m.in. prywatne loże w trzypiętrowym Royal Court Theatre, pierwsze na świecie pływające muzeum, dwupiętrowa biblioteka z drewnianą boazerią, sześcioma tysiącami wolumenów z całego świata oraz pięknymi spiralnymi schodami, konserwatorium w stylu kolonialnym z fontanną tonącą w zieleni i ruchomym szklanym dachem, trasa do joggingu czy sekretna wiktoriańska alkowa. Na pokład liniowiec zabiera 2 tys. pasażerów. Oddaje im do dyspozycji ponad 1000 kabin. O ich komfort dba załoga licząca 900 osób. Najtańszy bilet na rejs kosztuje niecałe 1000 euro, najdroższy, np. dookoła świata, kosztuje ok. 8 tys. euro.

Podstawowym wskaźnikiem w hotelarstwie są zrealizowane, dzienne obroty każdego wybudowanego pokoju. RevPar jest otrzymywany z iloczynu współczynnika wynajmu pokoi (frekwencja = liczba sprzedanych pokojonocy / liczba pokoi x 100 %) i średniej ceny za pokój (ADR).
uwaga: RevPAR nie bierze pod uwagę dochodów z innych usług hotelu, takich jak restauracje, spa, przystanie, kasyna itp. Przykład:

- średnia frekwencja : 50,76%
- średnia cena w złotych za dobę
  hotelową: 237,83 zł,
- wskaźnik REVPAR wynosi: 120,73zł
 

Punkt rentowności działalności hotelarskiej (Lmin) - jest to minimalna liczba miejsc noclegowych lub pokoi jaką należy sprzedać, aby zapewnić pokrycie kosztów
Lmin = Ks/(c-kz)
Ks-całkowite koszty stałe; c-cena pokoju lub miejsca noclegowego; kz -jednostkowe koszty zmienne przypadające na jedno miejsce noclegowe lub pokój

Hotspot - to otwarty i dostępny publicznie punkt dostępu, umożliwiający dostęp do Internetu za pomocą sieci bezprzewodowej (WiFi). Hotspoty najczęściej instalowane są hotelach, restauracjach, centrach handlowych, na lotniskach, dworcach, szpitalach i uczelniach. Dzięki nim posiadacze przenośnych komputerów wyposażonych w kartę sieciową standardu 802.11 mogą podłączyć się do Internetu. Czasami usługa taka jest bezpłatna.

Marketing - najważniejszy cel:  dotarcie z właściwym komunikatem do właściwych osób za najniższą cenę.

M-Marketing (mobile marketing) - są to wszystkie formy realizacji strategii komunikacyjnych, wynikających z planu marketingowego, przy pomocy telefonu komórkowego i z wykorzystaniem jego możliwości. Do narzędzi M-Marketingu należą SMS-y, MMS-y i EMS-y - wiadomość głosowa, przetworzona elektronicznie. Usługi te zrobiły błyskotliwą karierę i są obecnie najchętniej wykorzystywane, głównie ze względu na swą prostotę i niskie koszty. M-Marketing można zastosować w serwisach informacyjnych, w konkursach konsumenckich czy w głosowaniu w konkursach.

Event - wydarzenie,  spotkanie (towarzyskie, mecz), zawody.
Event - rozumiemy jako każdą formę wydarzenia typu handlowego albo promocyjnego  o charakterze bardziej masowym, jak np. koncert.
Najważniejsze elementy dobrego eventu to: oryginalność, odwaga pomysłu i spójność projektu z komunikacją marki.

non-event - fiasko

Przepisy dot. obiektów hotelarskich

WYMAGANIA CO DO WYPOSAŻENIA, KWALIFIKACJI PERSONELU
ORAZ ZAKRESU ŚWIADCZONYCH USŁUG, W TYM USŁUG GASTRONOMICZNYCH

DLA PENSJONATÓW

Załącznik Nr 2 do rozporządzenia
Ministra Gospodarki i Pracy
z dnia 19 sierpnia 2004 r.
 Dz.U. Nr 188, poz.1945

 

zwroty nieobowiązujące - są przekreślone
zmiany wynikające z rozp. z dn. 08.08.2002 r. - są wyróżnione kolorem czerwonym
zmiany wynikające z rozporządzenia z dnia 19.08.2004 r. są wyróżnione kolorem zielonym


  1. Zewnętrzne elementy zagospodarowania i urządzenia
  2. Instalacje i urządzenia techniczne
  3. Podstawowe elementy dotyczące funkcji, programu obsługowego i użytkowości obiektu
  4. Część mieszkalna
  5. Oferta usług podstawowych i uzupełniających
  6. Kwalifikacje zawodowe personelu Inne
  7. Zał. nr 8 - Minimalne wymagania w zakresie dostosowania obiektów, do potrzeb osób niepełnosprawnych

IV. Część mieszkalna

Lp.

WYMAGANIA

***** **** *** ** *
IV. Część mieszkalna
18. Powierzchnia mieszkalna pokoju w m2 (nie obejmuje wyodrębnionych w.h.s., przedpokojów, aneksów barowych, logii itp.): O O O O O
  1) pokój 1-osobowy 14 12 10 9 8
  2) pokój 2-osobowy 18 16 14 12 10
  3) pokój 3-osobowy     16 15 14
  4) pokój 4-osobowy       18 16
  5) pokój większy niż 4-osobowy - powierzchnia 4-osobowego plus dodatkowo na każdą następną osobę.

Dopuszcza się odstępstwa powierzchni pokoju nieprzekraczające 10 %, jeżeli są zrekompensowane odpowiednio większą powierzchnią pozostałych części j.m. i funkcjonalnością umeblowania.

      4 4
19. Jednostka apartamentowa kilkupokojowa:  obejmująca co najmniej: salon o powierzchni minimum 30 25 m2, sypialnię z łazienką, część wejściową pomocnicza z wydzielonym dodatkowo w.h.s., aneks barowy, połączeniem z sąsiadującą j.m. O        
  1. Wyposażenie jednostki mieszkalnej w meble i elementy uzupełniające
20. Zestaw wyposażenia meblowego - w kategorii ***-***** wymagane są jednolite komplety mebli:          
  1) łóżko jednoosobowe o wymiarach 90x200 O O O O O
  2) łóżko dwuosobowe o wymiarach 140x200 O O O O O
  3) nocny stolik lub półka przy każdym łóżku miejscu do spania O O O O O
  4) szafa garderobiana lub zabudowana wnęka, minimum 5 wieszaków na osobę O O O O O
  5) biurko lub stół O O O O O
  6) bagażnik O O O O O
  7a) krzesło jedno na pokój O O      
  7b) krzesło lub inny mebel do siedzenia (1 miejsce na osobę, lecz nie mniej niż 2 na pokój) O O O O O
  8) stolik okolicznościowy O O      
  9) fotele wypoczynkowe min. 2 lub kanapa (jeden fotel w pokojach jednoosobowych O O      
  10) lustro O O O O O
  11) wieszak ścienny na wierzchnią odzież O O O O O
21. Oświetlenie:          
  1) lampka nocna przy każdym łóżku miejscu do spania umożliwiająca czytanie w pozycji leżącej O O O O O
  2) lampa do pracy przy stole lub biurku O O O O  
  3) oświetlenie ogólne

O

O

O

O

O

22. Wyposażenie uzupełniające dla każdej j.m.:          
  1) telefon O O     
  2) telewizor O O O    
  3) możliwość odbioru programów radiowych O O O O O
  4) dywan lub wykładzina dywanowa O O O    
  5) co najmniej dywanik przy łóżku       O O
  6) firany lub żaluzje lub rolety przepuszczające światło2) O O O O O
  7) zasłony lub rolety lub żaluzje okienne zaciemniające2) O O O O O
  8) elementy dekoracyjne O O O O  
  9) informacje dotyczące usług i bezpieczeństwa gości O O O    
  10) popielniczka w pokojach dla palących O O O O O
  11) zestaw do czyszczenia odzieży, obuwia oraz igielnik O O O    
  12) torba na bieliznę gościa zleconą do prania O        
  13) kosz niepalny na śmieci w j.m. bez w.h.s.     O O O
  2. Urządzenia i wyposażenie węzłów higieniczno-sanitarnych przy jednostkach mieszkalnych
23. Wyposażenie podstawowe:          
  1) wanna z baterią i natryskiem lub kabina natryskowa z zabezpieczeniem antypoślizgowym O O O O O
  2) umywalka z blatem lub półką O O O O O
  3) WC ze zbiornikiem cicho płuczącym O O O O O
24. Wyposażenie uzupełniające:          
  1) osłona wanny lub natrysku O O O O  
  2) dywanik przy wannie (kabinie natryskowej) O O O    
  3) mydelniczka,papiernica,haczyki,wieszaki na ręczniki, uchwyty przy wannie i natrysku O O O O O
  4) lustro z górnym lub bocznym oświetleniem O O O O O
  5) uniwersalne gniazdko elektryczne z osłoną O O O O O
  6) suszarka do włosów O O      
  7) waga osobowa O        
  8) pojemnik na śmieci niepalny lub trudno palny O O O O O
  9) zestaw minimum dla jednej osoby:          
  a) mydełko toaletowe lub dozownik mydła O O O O O
  b) ręcznik O O O O O
  c) ręcznik kąpielowy O O O    
  d) płaszcz kąpielowy O        
  e) szklanka O O O O O
  f) torba higieniczna O O O O O
25. Procent pokoi z pełnym węzłem higieniczno-sanitarnym 100 100 50 25 0
26. Urządzenia higieniczno-sanitarne ogólne w części pobytowej - liczba miejsc noclegowych w pokojach bez w.h.s. na jedno urządzenie:          
  1) umywalka z blatem lub półką     5 5 5
  2) wanna z baterią i natryskiem lub kabina natryskowa     10 10 15
  3) WC z umywalkami (minimum jeden osobny dla kobiet i jeden osobny dla mężczyzn)     10 15 20
27. Wyposażenie dodatkowe:          
  1) lustro z oświetleniem górnym lub bocznym     O O O
  2) dozownik do płynnego mydła     O O O
  3) suszarka do rąk lub ręczniki jednorazowego użytku     O O O
  4) pojemnik na papier i odpady     O O O
  5) wieszaki ścienne     O O O

[hotelarze.pl - 2005]

Hotelarz online - pierwsze w internecie testy dla każdego hotelarza.

Copyright © 2000-2008 Hotelarze.pl | Dodaj do Ulubionych | Redakcja | e-mail: redakcja@hotelarze.pl