hotelarze.pl   hotel.pl
  Turystyka   Hotelarstwo    Gastronomia Dzisiaj:  English  
HOTELARSTWO
Hotel
Marketing i sprzedaż
 
GASTRONOMIA
Gastronomia
Kelnerstwo
Kuchnia
Urządzenia gastronomiczne
 
TURYSTYKA
Turystyka
 
KSIĘGARNIA
Zapraszamy do księgarni
 
Pomoce naukowe-hotelarstwo
Hotelarz online - testy dla hotelarzy
Zadania praktyczne dla hotelarzy
Zadania i testy egzaminacyjne
DLA NAUCZYCIELI
Praktyki, Staże

Pomoce naukowe-gastronomia
Hotelarz online -testy z gastronomii
 
Pomoce naukowe-turystyka
Hotelarz online - testy z turystyki
Zadania praktyczne
Zadania i testy egzaminacyjne  
PRZEPISY PRAWNE
dot. obiektów hotelarskich
dot. ochrony przeciwpożarowej
prawo żywnościowe
 
KONFERENCJE, KONKURSY
Konferencje, szkolenia ...
Relacje z konkursów
 
TARGI
Targi turystyczne
Relacje z targów
 
ORGANIZACJE BRANŻOWE
Organizacje turystyczne
Organizacje kucharzy
 
EKSPERCI
Hotelarstwo
Gastronomia
ARCHIWUM WIADOMOŚCI
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
 

Jeśli pragniesz otrzymywać informacje o nowościach na stronie - podaj swój

 adres e-mail



Zapisz się
Wypisz się


Jeden z zaledwie czterech 7-gwiazdkowych hoteli na świecie The Beijing 7-star Morgan Plaza został oddany gościom tuż przed otwarciem Olimpiady w Pekinie. Goście zatrzymujący się w tym 48-piętrowym hotelu mają do dyspozycji teren o powierzchni prawie 10 ha, gdzie mogą znaleźć centra handlowe, modne apartamenty, najlepszą na świecie restaurację japońską, a nawet świątynię.

Liniowiec marzeń Queen Victoria - powstała w 2007 r., ale zanim to się stało, zbierano opinie osób podróżujących Queen Elizabeth i Queen Mary. To dwie siostry Viktorii - wszystkie należą do eleganckiej linii Cunard. Na statku o długości 294 metrów, szerokości 32 metrów i wysokości 55 metrów, znajduje się m.in.: okazałe lobby z dziełami sztuki, 8 restauracji i barów, kluby nocne, sale klubowe, teatr, kino, kasyno. Jest też SPA, fitness center, baseny i jacuzzi. Wszystko w pięknych, stylowych wnętrzach, które mają zapewnić jak najwyższą jakość wypoczynku. Na wycieczkowcu są atrakcje niespotykane na innych liniowcach, m.in. prywatne loże w trzypiętrowym Royal Court Theatre, pierwsze na świecie pływające muzeum, dwupiętrowa biblioteka z drewnianą boazerią, sześcioma tysiącami wolumenów z całego świata oraz pięknymi spiralnymi schodami, konserwatorium w stylu kolonialnym z fontanną tonącą w zieleni i ruchomym szklanym dachem, trasa do joggingu czy sekretna wiktoriańska alkowa. Na pokład liniowiec zabiera 2 tys. pasażerów. Oddaje im do dyspozycji ponad 1000 kabin. O ich komfort dba załoga licząca 900 osób. Najtańszy bilet na rejs kosztuje niecałe 1000 euro, najdroższy, np. dookoła świata, kosztuje ok. 8 tys. euro.

Podstawowym wskaźnikiem w hotelarstwie są zrealizowane, dzienne obroty każdego wybudowanego pokoju. RevPar jest otrzymywany z iloczynu współczynnika wynajmu pokoi (frekwencja = liczba sprzedanych pokojonocy / liczba pokoi x 100 %) i średniej ceny za pokój (ADR).
uwaga: RevPAR nie bierze pod uwagę dochodów z innych usług hotelu, takich jak restauracje, spa, przystanie, kasyna itp. Przykład:

- średnia frekwencja : 50,76%
- średnia cena w złotych za dobę
  hotelową: 237,83 zł,
- wskaźnik REVPAR wynosi: 120,73zł
 

Punkt rentowności działalności hotelarskiej (Lmin) - jest to minimalna liczba miejsc noclegowych lub pokoi jaką należy sprzedać, aby zapewnić pokrycie kosztów
Lmin = Ks/(c-kz)
Ks-całkowite koszty stałe; c-cena pokoju lub miejsca noclegowego; kz -jednostkowe koszty zmienne przypadające na jedno miejsce noclegowe lub pokój

Hotspot - to otwarty i dostępny publicznie punkt dostępu, umożliwiający dostęp do Internetu za pomocą sieci bezprzewodowej (WiFi). Hotspoty najczęściej instalowane są hotelach, restauracjach, centrach handlowych, na lotniskach, dworcach, szpitalach i uczelniach. Dzięki nim posiadacze przenośnych komputerów wyposażonych w kartę sieciową standardu 802.11 mogą podłączyć się do Internetu. Czasami usługa taka jest bezpłatna.

Marketing - najważniejszy cel:  dotarcie z właściwym komunikatem do właściwych osób za najniższą cenę.

M-Marketing (mobile marketing) - są to wszystkie formy realizacji strategii komunikacyjnych, wynikających z planu marketingowego, przy pomocy telefonu komórkowego i z wykorzystaniem jego możliwości. Do narzędzi M-Marketingu należą SMS-y, MMS-y i EMS-y - wiadomość głosowa, przetworzona elektronicznie. Usługi te zrobiły błyskotliwą karierę i są obecnie najchętniej wykorzystywane, głównie ze względu na swą prostotę i niskie koszty. M-Marketing można zastosować w serwisach informacyjnych, w konkursach konsumenckich czy w głosowaniu w konkursach.

Event - wydarzenie,  spotkanie (towarzyskie, mecz), zawody.
Event - rozumiemy jako każdą formę wydarzenia typu handlowego albo promocyjnego  o charakterze bardziej masowym, jak np. koncert.
Najważniejsze elementy dobrego eventu to: oryginalność, odwaga pomysłu i spójność projektu z komunikacją marki.

non-event - fiasko

Przepisy dot. obiektów hotelarskich

WYMAGANIA CO DO WYPOSAŻENIA, KWALIFIKACJI PERSONELU
ORAZ ZAKRESU ŚWIADCZONYCH USŁUG, W TYM USŁUG GASTRONOMICZNYCH

DLA HOTELI

Załącznik Nr 1 do rozporządzenia
Ministra Gospodarki i Pracy
z dnia 19 sierpnia 2004 r.
(tekst jednolity Dz.U. z 2006 r. Nr 22 poz. 169
zm. Dz.U. z 2011 r. Nr 259 poz. 1553)
 

zwroty nieobowiązujące - są przekreślone
zmiany wynikające z rozp. z dn. 08.08.2002 r. - są wyróżnione kolorem czerwonym
zmiany wynikające z rozporządzenia z dnia 19.08.2004 r. są wyróżnione kolorem zielonym
zmiany wynikające z rozporządzenia z dnia 16.11.2011 r. są wyróżnione kolorem niebieskim


  1. Zewnętrzne elementy zagospodarowania i urządzenia
  2. Instalacje i urządzenia techniczne
  3. Podstawowe elementy dotyczące funkcji, programu obsługowego i użytkowości obiektu
  4. Część mieszkalna
  5. Oferta usług podstawowych i uzupełniających
  6. Kwalifikacje zawodowe personelu Inne
  7. Zał. nr 8 - Minimalne wymagania w zakresie dostosowania obiektów, do potrzeb osób niepełnosprawnych

V. Oferta usług podstawowych i uzupełniających

Lp.

WYMAGANIA

***** **** *** ** *
V. Oferta usług podstawowych i uzupełniających
33. Zapewnienie sprzedaży gościom Sprzedaż gorących napojów przez całą dobę O O      
34. Zapewnienie gościom sprzedaży Sprzedaż gorących napojów przez całą dobę; dopuszcza się zamiennie sprzedaż z automatów i sprzedaż w recepcji lub dostępność kawy i herbaty w pokojach    

O

O

O

35. Budzenie O O O O O
36. Podawanie posiłków do j.m. - room-service czynny przez co najmniej 18 godz. na dobę O O O    
  1) całą dobę O O      
  2) minimum 12 godzin     O    
37. Obsługa bagażowa przez całą dobę O O O    
38. Przechowywanie bagażu gości, także przed zajęciem i po zwolnieniu pokoju, a także przechowywanie pieniędzy i przedmiotów wartościowych gości - czynne całą dobę O O O O O
39. Kwiaciarnia, stała ekspozycja i dostarczanie kwiatów - w przypadku braku takiej usługi w odległości do 200 m lub możliwość dostarczenia kwiatów O O      
40. Akceptacja kart płatniczych Wymiana walut lub kantor, lub bankomat, lub wypłata gotówki z karty kredytowej, w obiektach*** dopuszcza się kantor lub bankomat w odległości do 50 m od obiektu
Dla hoteli/moteli * i ** obowiązek akceptacji kart płatniczych powstaje w obiektach posiadających powyżej 50 j.m
O O O O O
44. Akceptacja kart kredytowych O O O O O
41. Sprzedaż lub udostępnianie prasy codziennej

O

O

     
42. Sprzedaż kosmetyków, środków higieny osobistej, napojów i pamiątek

O

O

O

   
43. Udzielanie pierwszej pomocy w nagłych wypadkach, możliwość skorzystania z apteczki i przywołania pomocy medycznej; apteczka, personel recepcji przeszkolony w pomocy przedlekarskiej, przywołanie pomocy lekarskiej O O O O O
44. Usługi gastronomiczne:          
  1) restauracja - dopuszcza się w hotelu/motelu kategorii*** brak restauracji, jeżeli w odległości do 500 m max 200 m od obiektu znajduje się restauracja O O O    
  2) aperitif-bar lub bar kawowy O O O O  
  3) podawanie śniadań O O O O O
45. Zespół sal wielofunkcyjnych, dostosowanych do charakteru obiektu - konferencyjnych, klubowych, szkoleniowych itp. O O O    
48. Przechowywanie sprzętu rekreacyjnego w obiektach zlokalizowanych w miejscowościach wypoczynkowo-turystycznych i rejonach niezurbanizowanych o dużych walorach przyrodniczych O O O O  
46. Zespół odnowy biologicznej: basen kąpielowy, sauna, siłownia, solarium, masaże i inne usługi rekreacyjne - co najmniej dwa rodzaje usług O O      
  1) basen kąpielowy

O

       
  2) (basen kąpielowy, sauna, siłownia, solarium, masaże i inne usługi rekreacyjne - minimum dwa rodzaje usług; w obiektach*** wymagane w miejscowościach wypoczynkowych)

O

O

O

   
47. Sala klubowa z telewizorem. Nie dotyczy obiektów, które mają sale wielofunkcyjne     O O O
48. Możliwość oglądania telewizji w miejscu ogólnodostępnym.
Nie dotyczy obiektów posiadających możliwość odbioru programów telewizyjnych we wszystkich j.m.
      O O
52. Usługi motoryzacyjne Obsługa samochodów gości w zakresie OC,OT-1 i mycia          
49. Pranie, prasowanie i czyszczenie bielizny i odzieży gości O O O    
50. Zmiana pościeli i ręczników:          
  1) codziennie lub na życzenie gości O O      
  2) co trzy dni lub na życzenie gości     O O O
51. Sprzątanie j.m. codziennie lub na życzenie gościa O O O O O

[hotelarze.pl - 2011]

Hotelarz online - pierwsze w internecie testy dla każdego hotelarza.

Copyright © 2000-2008 Hotelarze.pl | Dodaj do Ulubionych | Redakcja | e-mail: redakcja@hotelarze.pl