hotelarze.pl   hotel.pl
  Turystyka   Hotelarstwo    Gastronomia Dzisiaj:  English  
HOTELARSTWO
Hotel
Marketing i sprzedaż
 
GASTRONOMIA
Gastronomia
Kelnerstwo
Kuchnia
Urządzenia gastronomiczne
 
TURYSTYKA
Turystyka
 
KSIĘGARNIA
Zapraszamy do księgarni
 
Pomoce naukowe-hotelarstwo
Hotelarz online - testy dla hotelarzy
Zadania praktyczne dla hotelarzy
Zadania i testy egzaminacyjne
DLA NAUCZYCIELI
Praktyki, Staże

Pomoce naukowe-gastronomia
Hotelarz online -testy z gastronomii
 
Pomoce naukowe-turystyka
Hotelarz online - testy z turystyki
Zadania praktyczne
Zadania i testy egzaminacyjne  
PRZEPISY PRAWNE
dot. obiektów hotelarskich
dot. ochrony przeciwpożarowej
prawo żywnościowe
 
KONFERENCJE, KONKURSY
Konferencje, szkolenia ...
Relacje z konkursów
 
TARGI
Targi turystyczne
Relacje z targów
 
ORGANIZACJE BRANŻOWE
Organizacje turystyczne
Organizacje kucharzy
 
EKSPERCI
Hotelarstwo
Gastronomia
ARCHIWUM WIADOMOŚCI
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
 

Jeśli pragniesz otrzymywać informacje o nowościach na stronie - podaj swój

 adres e-mail



Zapisz się
Wypisz się


Jeden z zaledwie czterech 7-gwiazdkowych hoteli na świecie The Beijing 7-star Morgan Plaza został oddany gościom tuż przed otwarciem Olimpiady w Pekinie. Goście zatrzymujący się w tym 48-piętrowym hotelu mają do dyspozycji teren o powierzchni prawie 10 ha, gdzie mogą znaleźć centra handlowe, modne apartamenty, najlepszą na świecie restaurację japońską, a nawet świątynię.

Liniowiec marzeń Queen Victoria - powstała w 2007 r., ale zanim to się stało, zbierano opinie osób podróżujących Queen Elizabeth i Queen Mary. To dwie siostry Viktorii - wszystkie należą do eleganckiej linii Cunard. Na statku o długości 294 metrów, szerokości 32 metrów i wysokości 55 metrów, znajduje się m.in.: okazałe lobby z dziełami sztuki, 8 restauracji i barów, kluby nocne, sale klubowe, teatr, kino, kasyno. Jest też SPA, fitness center, baseny i jacuzzi. Wszystko w pięknych, stylowych wnętrzach, które mają zapewnić jak najwyższą jakość wypoczynku. Na wycieczkowcu są atrakcje niespotykane na innych liniowcach, m.in. prywatne loże w trzypiętrowym Royal Court Theatre, pierwsze na świecie pływające muzeum, dwupiętrowa biblioteka z drewnianą boazerią, sześcioma tysiącami wolumenów z całego świata oraz pięknymi spiralnymi schodami, konserwatorium w stylu kolonialnym z fontanną tonącą w zieleni i ruchomym szklanym dachem, trasa do joggingu czy sekretna wiktoriańska alkowa. Na pokład liniowiec zabiera 2 tys. pasażerów. Oddaje im do dyspozycji ponad 1000 kabin. O ich komfort dba załoga licząca 900 osób. Najtańszy bilet na rejs kosztuje niecałe 1000 euro, najdroższy, np. dookoła świata, kosztuje ok. 8 tys. euro.

Podstawowym wskaźnikiem w hotelarstwie są zrealizowane, dzienne obroty każdego wybudowanego pokoju. RevPar jest otrzymywany z iloczynu współczynnika wynajmu pokoi (frekwencja = liczba sprzedanych pokojonocy / liczba pokoi x 100 %) i średniej ceny za pokój (ADR).
uwaga: RevPAR nie bierze pod uwagę dochodów z innych usług hotelu, takich jak restauracje, spa, przystanie, kasyna itp. Przykład:

- średnia frekwencja : 50,76%
- średnia cena w złotych za dobę
  hotelową: 237,83 zł,
- wskaźnik REVPAR wynosi: 120,73zł
 

Punkt rentowności działalności hotelarskiej (Lmin) - jest to minimalna liczba miejsc noclegowych lub pokoi jaką należy sprzedać, aby zapewnić pokrycie kosztów
Lmin = Ks/(c-kz)
Ks-całkowite koszty stałe; c-cena pokoju lub miejsca noclegowego; kz -jednostkowe koszty zmienne przypadające na jedno miejsce noclegowe lub pokój

Hotspot - to otwarty i dostępny publicznie punkt dostępu, umożliwiający dostęp do Internetu za pomocą sieci bezprzewodowej (WiFi). Hotspoty najczęściej instalowane są hotelach, restauracjach, centrach handlowych, na lotniskach, dworcach, szpitalach i uczelniach. Dzięki nim posiadacze przenośnych komputerów wyposażonych w kartę sieciową standardu 802.11 mogą podłączyć się do Internetu. Czasami usługa taka jest bezpłatna.

Marketing - najważniejszy cel:  dotarcie z właściwym komunikatem do właściwych osób za najniższą cenę.

M-Marketing (mobile marketing) - są to wszystkie formy realizacji strategii komunikacyjnych, wynikających z planu marketingowego, przy pomocy telefonu komórkowego i z wykorzystaniem jego możliwości. Do narzędzi M-Marketingu należą SMS-y, MMS-y i EMS-y - wiadomość głosowa, przetworzona elektronicznie. Usługi te zrobiły błyskotliwą karierę i są obecnie najchętniej wykorzystywane, głównie ze względu na swą prostotę i niskie koszty. M-Marketing można zastosować w serwisach informacyjnych, w konkursach konsumenckich czy w głosowaniu w konkursach.

Event - wydarzenie,  spotkanie (towarzyskie, mecz), zawody.
Event - rozumiemy jako każdą formę wydarzenia typu handlowego albo promocyjnego  o charakterze bardziej masowym, jak np. koncert.
Najważniejsze elementy dobrego eventu to: oryginalność, odwaga pomysłu i spójność projektu z komunikacją marki.

non-event - fiasko

URZĄDZENIA GASTRONOMICZNE

Przyjemny smak chłodu
czyli o kostkarkach do lodu słów kilka

Zbigniew TORŁOP


Jeżeli macie Państwo pytania - proszę o kontakt
kuchnia@hotel.pl. Zawsze chętnie odpowiem.

  

 

Wraz ze zbliżaniem się lata temat podawania chłodnych napojów staje się coraz bardziej na czasie. Sezon letni trwa bardzo krótko, więc przygotowania idą pełną parą. Gorączkowo doprowadza się sprzęty i urządzenia aby zdążyć na czas przed pierwszymi gośćmi. Ale czy nasi właściciele lokali gastronomicznych rzeczywiście pomyśleli o wszystkim?

 

Szanowni Państwo, ileż to razy podróżni ( czyli wasi potencjalni goście) ,czy to podczas jazdy służbowej po kraju czy też w czasie podróży na urlop, lub będąc na wakacjach zatrzymują się przy barze, bistro lub restauracji znużeni upałem oraz okrutnie spragnieni, proszą o napój orzeźwiający w miarę schłodzony i co jest w ofercie?

W większości przypadków proponuje się napój z lodówki, lub ładnej i przeszklonej szafy chłodniczej w postaci ciepłej zupy w ogóle nie nadający się do picia, z napisem: najlepszy schłodzony.

Po prostu chłodziarki nie nadążają z chłodzeniem takiej ilości napojów. Poza tym częste otwieranie drzwi chłodziarki powoduje również napływ ciepłego powietrza co wydatnie wydłuża czas chłodzenia.

Spotykając się z takimi przypadkami bardzo często dlatego też chcę przybliżyć Państwu urządzenie które samo w sobie należy do jednych z najszybciej zwracanych inwestycji oraz ku zadowoleniu spragnionego gościa.

Mam na myśli kostkarki gastronomiczne do produkcji lodu.

Bardzo ważnym czynnikiem przed zakupem kostkarki jest określenie przewidywalnej liczby gości. Właściciele lokali gastronomicznych zwykle zakładają minimalny wydatek przy maksymalnym wykorzystaniu urządzenia. Bardzo często takie nastawienie i nadmierna oszczędność mści się w postaci awarii urządzenia które pracuje bez przerwy, ponieważ brak czasu na konserwację czy też higienę urządzenia, pogarsza się jakość, zwiększa się niezadowolenie konsumenta a wynik jest zawsze taki sam, mniejszy zysk.

Aby temu zapobiec omówię kilka ważnych spraw dotyczących kostkarek i ich rodzajów. Jedne z najbardziej znanych na rynku polskim kostkarek są Icematic, Fagor, Scotsmann i inne.

Kostkarki dzielą się na dwa rodzaje: chłodzone wodą lub powietrzem.

Poza tym różnią się wielkością tzn. mocą przerobową liczoną w kilogramach kostek lodu / 24 h. I tak możemy sobie wybrać urządzenie od wydajności 16 kg/ 24 h do urządzeń o wydajności kilkaset kilogramów / 24 h.

Kostkarka Fagor o wyd. 30 kg/24h Przekrój kostkarki Icematic Zasada działania kostkarki

A oto kilka przykazań dotyczących poprawnej pracy i higieny urządzenia do produkcji kostek lodu:

  1. Podłączamy kostkarkę do uzdatnionej do picia wody. Nie uzdatniona woda użyta do produkcji kostek zawiera osady mineralne. Koska lodu rozpuszczona w napoju powoduje opadanie osadu na dno szklanki. Jest to widok odpychający konsumenta.
  2. Automat do kostek lodu przeznaczony jest wyłącznie do produkcji kostek lodu. Nie używajmy więc urządzenia w celu przechowywania lub chłodzenia żywności, ponieważ może to spowodować zablokowanie systemu odpływu wody i wycieku na zewnątrz.
  3. Najlepsze działanie kostkarki otrzymuje się przy temperaturze otoczenia 20oC i temperaturze wody dostarczanej 10oC. Tolerancja temperatury pomieszczenia wynosi od 10 do 35oC i zasilania wody od 3 do 25oC.
  4. Nie instalować kostkarki w pobliżu źródeł ciepła jak grzejniki, piece, czy zmywarki do naczyń.
  5. Podczas przerw pracy kostkarki szczególnie w lokalach sezonowych należy pamiętać o opróżnieniu wody z korpusu pompy.
  6. Przy kostkarkach chłodzonych powietrzem pamiętać należy o utrzymywaniu w czystości żeberkowego kondensatora.
  7. Mycie i dezynfekcja urządzenia pozwala na bezpieczne serwowanie krystalicznie czystych kostek lodu do naszych napojów.

Są to typowe czynności chociaż w nawale pracy często pomijane.

Słoneczna i bezdeszczowa pogoda gwarantuje najlepsze wsparcie sprzedaży napojów orzeźwiających a do tego kilka kostek lodu z waszej kostkarki zapewni wdzięczność spragnionych konsumentów. I o to chodzi. A lato tuż, tuż.

[hotelarze.pl - 2004]

Hotelarz online - pierwsze w internecie testy dla każdego hotelarza.

Copyright © 2000-2008 Hotelarze.pl | Dodaj do Ulubionych | Redakcja | e-mail: redakcja@hotelarze.pl