hotelarze.pl   hotel.pl
  Turystyka   Hotelarstwo    Gastronomia Dzisiaj:  English  
HOTELARSTWO
Hotel
Marketing i sprzedaż
 
GASTRONOMIA
Gastronomia
Kelnerstwo
Kuchnia
Urządzenia gastronomiczne
 
TURYSTYKA
Turystyka
 
KSIĘGARNIA
Zapraszamy do księgarni
 
Pomoce naukowe-hotelarstwo
Hotelarz online - testy dla hotelarzy
Zadania praktyczne dla hotelarzy
Zadania i testy egzaminacyjne
DLA NAUCZYCIELI
Praktyki, Staże

Pomoce naukowe-gastronomia
Hotelarz online -testy z gastronomii
 
Pomoce naukowe-turystyka
Hotelarz online - testy z turystyki
Zadania praktyczne
Zadania i testy egzaminacyjne  
PRZEPISY PRAWNE
dot. obiektów hotelarskich
dot. ochrony przeciwpożarowej
prawo żywnościowe
 
KONFERENCJE, KONKURSY
Konferencje, szkolenia ...
Relacje z konkursów
 
TARGI
Targi turystyczne
Relacje z targów
 
ORGANIZACJE BRANŻOWE
Organizacje turystyczne
Organizacje kucharzy
 
EKSPERCI
Hotelarstwo
Gastronomia
ARCHIWUM WIADOMOŚCI
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
 

Jeśli pragniesz otrzymywać informacje o nowościach na stronie - podaj swój

 adres e-mail



Zapisz się
Wypisz się


Jeden z zaledwie czterech 7-gwiazdkowych hoteli na świecie The Beijing 7-star Morgan Plaza został oddany gościom tuż przed otwarciem Olimpiady w Pekinie. Goście zatrzymujący się w tym 48-piętrowym hotelu mają do dyspozycji teren o powierzchni prawie 10 ha, gdzie mogą znaleźć centra handlowe, modne apartamenty, najlepszą na świecie restaurację japońską, a nawet świątynię.

Liniowiec marzeń Queen Victoria - powstała w 2007 r., ale zanim to się stało, zbierano opinie osób podróżujących Queen Elizabeth i Queen Mary. To dwie siostry Viktorii - wszystkie należą do eleganckiej linii Cunard. Na statku o długości 294 metrów, szerokości 32 metrów i wysokości 55 metrów, znajduje się m.in.: okazałe lobby z dziełami sztuki, 8 restauracji i barów, kluby nocne, sale klubowe, teatr, kino, kasyno. Jest też SPA, fitness center, baseny i jacuzzi. Wszystko w pięknych, stylowych wnętrzach, które mają zapewnić jak najwyższą jakość wypoczynku. Na wycieczkowcu są atrakcje niespotykane na innych liniowcach, m.in. prywatne loże w trzypiętrowym Royal Court Theatre, pierwsze na świecie pływające muzeum, dwupiętrowa biblioteka z drewnianą boazerią, sześcioma tysiącami wolumenów z całego świata oraz pięknymi spiralnymi schodami, konserwatorium w stylu kolonialnym z fontanną tonącą w zieleni i ruchomym szklanym dachem, trasa do joggingu czy sekretna wiktoriańska alkowa. Na pokład liniowiec zabiera 2 tys. pasażerów. Oddaje im do dyspozycji ponad 1000 kabin. O ich komfort dba załoga licząca 900 osób. Najtańszy bilet na rejs kosztuje niecałe 1000 euro, najdroższy, np. dookoła świata, kosztuje ok. 8 tys. euro.

Podstawowym wskaźnikiem w hotelarstwie są zrealizowane, dzienne obroty każdego wybudowanego pokoju. RevPar jest otrzymywany z iloczynu współczynnika wynajmu pokoi (frekwencja = liczba sprzedanych pokojonocy / liczba pokoi x 100 %) i średniej ceny za pokój (ADR).
uwaga: RevPAR nie bierze pod uwagę dochodów z innych usług hotelu, takich jak restauracje, spa, przystanie, kasyna itp. Przykład:

- średnia frekwencja : 50,76%
- średnia cena w złotych za dobę
  hotelową: 237,83 zł,
- wskaźnik REVPAR wynosi: 120,73zł
 

Punkt rentowności działalności hotelarskiej (Lmin) - jest to minimalna liczba miejsc noclegowych lub pokoi jaką należy sprzedać, aby zapewnić pokrycie kosztów
Lmin = Ks/(c-kz)
Ks-całkowite koszty stałe; c-cena pokoju lub miejsca noclegowego; kz -jednostkowe koszty zmienne przypadające na jedno miejsce noclegowe lub pokój

Hotspot - to otwarty i dostępny publicznie punkt dostępu, umożliwiający dostęp do Internetu za pomocą sieci bezprzewodowej (WiFi). Hotspoty najczęściej instalowane są hotelach, restauracjach, centrach handlowych, na lotniskach, dworcach, szpitalach i uczelniach. Dzięki nim posiadacze przenośnych komputerów wyposażonych w kartę sieciową standardu 802.11 mogą podłączyć się do Internetu. Czasami usługa taka jest bezpłatna.

Marketing - najważniejszy cel:  dotarcie z właściwym komunikatem do właściwych osób za najniższą cenę.

M-Marketing (mobile marketing) - są to wszystkie formy realizacji strategii komunikacyjnych, wynikających z planu marketingowego, przy pomocy telefonu komórkowego i z wykorzystaniem jego możliwości. Do narzędzi M-Marketingu należą SMS-y, MMS-y i EMS-y - wiadomość głosowa, przetworzona elektronicznie. Usługi te zrobiły błyskotliwą karierę i są obecnie najchętniej wykorzystywane, głównie ze względu na swą prostotę i niskie koszty. M-Marketing można zastosować w serwisach informacyjnych, w konkursach konsumenckich czy w głosowaniu w konkursach.

Event - wydarzenie,  spotkanie (towarzyskie, mecz), zawody.
Event - rozumiemy jako każdą formę wydarzenia typu handlowego albo promocyjnego  o charakterze bardziej masowym, jak np. koncert.
Najważniejsze elementy dobrego eventu to: oryginalność, odwaga pomysłu i spójność projektu z komunikacją marki.

non-event - fiasko

TURYSTYKA

Piknik turystyczno-hotelarski
9 września 2006 r.
KARCZMA KURPIOWSKA OSTOJA w Ostrołęce

Piknik zorganizowany pod patronatem Marszałka Województwa Mazowieckiego przez Polskie Zrzeszenie Hoteli, Samorząd Województwa Mazowieckiego oraz Kurpiowską Organizację Turystyczną w Ostrołęce.

Wyjazd rozpoczął się niesamowicie atrakcyjnie. Na naszych oczach, w przepięknych limuzynach przejeżdżały główną ulicą Warszawy finalistki Miss World 2006. Bez wahania zatrzymaliśmy się i obejrzeliśmy barwny i zarazem piękny korowód. Oczywiście zdjęcia też zrobiliśmy.
Ruszyliśmy w dalszą drogę. Nasz Kolega nieźle zauroczony wdziękami Pań wyruszył do Ostrołęki drogą na Gdańsk. No cóż, wprawdzie droga nam się wydłużyła, ale najważniejsze, że zreflektowaliśmy się dość wcześnie. Podziwialiśmy widoki dość dawno przez nas odwiedzanych okolic Płońska, Ciechanowa i Różana. Szkoda tylko, że miejscami droga była kiedyś pokryta asfaltem, a teraz nadaje się na rajd po bezdrożach. Zakodowaliśmy informację, że w pobliskich lasach jest duża ilość grzybów, gdyż przy drogach stało sporo samochodów.
Na spotkanie zorganizowane w Karczmie Ostoja w Ostrołęce z racji licznych przygód przybyliśmy w połowie trwania pikniku. Stąd ominęło nas wiele zorganizowanych w tym dniu atrakcji.
Na konferencję zorganizowaną przez MROT, którą prowadził Pan Zbigniew Szumera zdążyliśmy. Poinformowano na niej, że 06 września I Walne Zgromadzenie Mazowieckiej Regionalnej Organizacji Turystycznej wybrało na swojego prezesa wicemarszałka Województwa Mazowieckiego, Janusza Kotowskiego. Wiceprezesami zostali Andrzej Bis oraz Tadeusz Milik, a sekretarzem Iwona Kulesza.
Stowarzyszenie stawia sobie za główny cel promocję i rozwój turystyki na Mazowszu. Organizacja liczy na spory budżet pochodzący ze składek członków - głównie województwa mazowieckiego i wsparcie Polskiej Organizacji Turystycznej. Według założeń MROT będzie aktywnie uczestniczył w realizacji programów unijnych. Do jednych z najważniejszych zadań organizacji należeć będzie koordynacja działań promujących turystykę na poziomie województwa, ale także wsparcie dla najciekawszych inicjatyw lokalnych. Oznacza to dużą szansę na lepszą i skoordynowaną promocję Kurpiowszczyzny.
Niestety, nie odbyła się konferencja nt. nowelizacji ustawy o usługach turystycznych, w której bardzo chcieliśmy uczestniczyć, ale mimo to nie żałowaliśmy wyprawy do Ostrołęki.
Na poszczególnych stoiskach były prezentowane i można było je zakupić produkty regionalne. Nas mieszczuchów przyciągnęły nieosiągalne na naszym rynku produkty. Trudno sobie wyobrazić, aby nie powrócić z takiej wyprawy bez pysznego, nigdzie więcej nie spotykanego chleba. Brzmiące swojsko kuleczki z koziego sera w oleju z czosnkiem i przyprawami też nabyliśmy. Z wielką przyjemnością delektowaliśmy się w niedzielę tak wspaniałym śniadaniem. Zapewne, aby go powtórzyć będziemy zmuszeni odwiedzić tereny Ostrołęki.
A teraz wracamy na piknik w Karczmie Ostoja
Smakowite sałatki, w tym o dźwięcznej nazwie sałatka teściowej albo rewelacyjna kaszanka i karkówka znikały z talerzy uczestników pikniku.
Myśleliśmy, że już wszystkie zaplanowane atrakcje nas ominęły, a tu miła niespodzianka. Na scenie pojawiły się Panie ubrane w stroje ludowe. Klasyczną gwarą zapowiadały kolejne pieśni regionalne. Na dobrą chwilę uczestnicy pikniku zaprzestali rozmów. W rytm melodii niejeden z nas poruszał nogami.
Zrobiło się już nieźle chłodno gdy na scenę wszedł Pan Andrzej Bis i rozpoczęła się loteria. Uczestnikami mogły zostać osoby, które wcześniej złożyły swoje wizytówki i były obecne w trakcie losowania. Każda z nagrodzonych osób z satysfakcją odbierała swoją nagrodę, a ci, co opuścili nas wcześniej niech tego żałują.
Gdy spotkanie dobiegało już końca ze sceny zaczęły rozbrzmiewać szanty. Byliśmy zaskoczeni, że także wśród Kurpiów są miłośnicy piosenki żeglarskiej.
Ze znaną nam piosenką na ustach, już we właściwym kierunku wyruszyliśmy w drogę powrotną.

Nie zapomnieliśmy, że piknik odbywał się na terenach kurpiowszczyzny, poniżej kilka słów.
Kurpie - nazwa ludności wywodzącej się z Mazurów zamieszkujących tereny dwóch puszcz mazowieckich leżących nad Narwią: Puszczy Zielonej zwanej też Puszczą Kurpiowską lub Zagajnicą i Puszczy Białej. Nazwa regionu wywodzi się od noszonych przez miejscową ludność butów (kurpsi) wyrabianych z lipowego łyka i początkowo była przezwiskiem nadanym przez okoliczną ludność, zaś sami Kurpie nazywali się Puszczakami.
Charakterystycznymi elementami kultury kurpiowskiej są gwara, stroje, chaty, zdobienia w drewnie i rzeźba, wycinanki oraz ozdobne palmy na Niedzielę Palmową.

   

[red. hotelarze.pl - 14.09.2006]

Hotelarz online - pierwsze w internecie testy dla każdego hotelarza.

Copyright © 2000-2008 Hotelarze.pl | Dodaj do Ulubionych | Redakcja | e-mail: redakcja@hotelarze.pl