hotelarze.pl   hotel.pl
  Turystyka   Hotelarstwo    Gastronomia Dzisiaj:  English  
HOTELARSTWO
Hotel
Marketing i sprzedaż
 
GASTRONOMIA
Gastronomia
Kelnerstwo
Kuchnia
Urządzenia gastronomiczne
 
TURYSTYKA
Turystyka
 
KSIĘGARNIA
Zapraszamy do księgarni
 
Pomoce naukowe-hotelarstwo
Hotelarz online - testy dla hotelarzy
Zadania praktyczne dla hotelarzy
Zadania i testy egzaminacyjne
DLA NAUCZYCIELI
Praktyki, Staże

Pomoce naukowe-gastronomia
Hotelarz online -testy z gastronomii
 
Pomoce naukowe-turystyka
Hotelarz online - testy z turystyki
Zadania praktyczne
Zadania i testy egzaminacyjne  
PRZEPISY PRAWNE
dot. obiektów hotelarskich
dot. ochrony przeciwpożarowej
prawo żywnościowe
 
KONFERENCJE, KONKURSY
Konferencje, szkolenia ...
Relacje z konkursów
 
TARGI
Targi turystyczne
Relacje z targów
 
ORGANIZACJE BRANŻOWE
Organizacje turystyczne
Organizacje kucharzy
 
EKSPERCI
Hotelarstwo
Gastronomia
ARCHIWUM WIADOMOŚCI
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
 

Jeśli pragniesz otrzymywać informacje o nowościach na stronie - podaj swój

 adres e-mail



Zapisz się
Wypisz się


Jeden z zaledwie czterech 7-gwiazdkowych hoteli na świecie The Beijing 7-star Morgan Plaza został oddany gościom tuż przed otwarciem Olimpiady w Pekinie. Goście zatrzymujący się w tym 48-piętrowym hotelu mają do dyspozycji teren o powierzchni prawie 10 ha, gdzie mogą znaleźć centra handlowe, modne apartamenty, najlepszą na świecie restaurację japońską, a nawet świątynię.

Liniowiec marzeń Queen Victoria - powstała w 2007 r., ale zanim to się stało, zbierano opinie osób podróżujących Queen Elizabeth i Queen Mary. To dwie siostry Viktorii - wszystkie należą do eleganckiej linii Cunard. Na statku o długości 294 metrów, szerokości 32 metrów i wysokości 55 metrów, znajduje się m.in.: okazałe lobby z dziełami sztuki, 8 restauracji i barów, kluby nocne, sale klubowe, teatr, kino, kasyno. Jest też SPA, fitness center, baseny i jacuzzi. Wszystko w pięknych, stylowych wnętrzach, które mają zapewnić jak najwyższą jakość wypoczynku. Na wycieczkowcu są atrakcje niespotykane na innych liniowcach, m.in. prywatne loże w trzypiętrowym Royal Court Theatre, pierwsze na świecie pływające muzeum, dwupiętrowa biblioteka z drewnianą boazerią, sześcioma tysiącami wolumenów z całego świata oraz pięknymi spiralnymi schodami, konserwatorium w stylu kolonialnym z fontanną tonącą w zieleni i ruchomym szklanym dachem, trasa do joggingu czy sekretna wiktoriańska alkowa. Na pokład liniowiec zabiera 2 tys. pasażerów. Oddaje im do dyspozycji ponad 1000 kabin. O ich komfort dba załoga licząca 900 osób. Najtańszy bilet na rejs kosztuje niecałe 1000 euro, najdroższy, np. dookoła świata, kosztuje ok. 8 tys. euro.

Podstawowym wskaźnikiem w hotelarstwie są zrealizowane, dzienne obroty każdego wybudowanego pokoju. RevPar jest otrzymywany z iloczynu współczynnika wynajmu pokoi (frekwencja = liczba sprzedanych pokojonocy / liczba pokoi x 100 %) i średniej ceny za pokój (ADR).
uwaga: RevPAR nie bierze pod uwagę dochodów z innych usług hotelu, takich jak restauracje, spa, przystanie, kasyna itp. Przykład:

- średnia frekwencja : 50,76%
- średnia cena w złotych za dobę
  hotelową: 237,83 zł,
- wskaźnik REVPAR wynosi: 120,73zł
 

Punkt rentowności działalności hotelarskiej (Lmin) - jest to minimalna liczba miejsc noclegowych lub pokoi jaką należy sprzedać, aby zapewnić pokrycie kosztów
Lmin = Ks/(c-kz)
Ks-całkowite koszty stałe; c-cena pokoju lub miejsca noclegowego; kz -jednostkowe koszty zmienne przypadające na jedno miejsce noclegowe lub pokój

Hotspot - to otwarty i dostępny publicznie punkt dostępu, umożliwiający dostęp do Internetu za pomocą sieci bezprzewodowej (WiFi). Hotspoty najczęściej instalowane są hotelach, restauracjach, centrach handlowych, na lotniskach, dworcach, szpitalach i uczelniach. Dzięki nim posiadacze przenośnych komputerów wyposażonych w kartę sieciową standardu 802.11 mogą podłączyć się do Internetu. Czasami usługa taka jest bezpłatna.

Marketing - najważniejszy cel:  dotarcie z właściwym komunikatem do właściwych osób za najniższą cenę.

M-Marketing (mobile marketing) - są to wszystkie formy realizacji strategii komunikacyjnych, wynikających z planu marketingowego, przy pomocy telefonu komórkowego i z wykorzystaniem jego możliwości. Do narzędzi M-Marketingu należą SMS-y, MMS-y i EMS-y - wiadomość głosowa, przetworzona elektronicznie. Usługi te zrobiły błyskotliwą karierę i są obecnie najchętniej wykorzystywane, głównie ze względu na swą prostotę i niskie koszty. M-Marketing można zastosować w serwisach informacyjnych, w konkursach konsumenckich czy w głosowaniu w konkursach.

Event - wydarzenie,  spotkanie (towarzyskie, mecz), zawody.
Event - rozumiemy jako każdą formę wydarzenia typu handlowego albo promocyjnego  o charakterze bardziej masowym, jak np. koncert.
Najważniejsze elementy dobrego eventu to: oryginalność, odwaga pomysłu i spójność projektu z komunikacją marki.

non-event - fiasko

Relacje z targów

Piknik Nad Odrą 2006

5 - 7 maja 2006  Szczecin


W dniach 5-7 maja 2006 na nabrzeżu Odry przy Wałach Chrobrego odbył się "Piknik Nad Odrą" - impreza festynowa dla mieszkańców Szczecina, regionu oraz turystów promująca woj. zachodniopomorskie i szeroko rozumianą turystykę oraz sporty wodne.

Przedsięwzięcie to w nowej piknikowej formule, odbyło się po raz drugi, ale jego główny element - Targi Turystyczne Market Tour miały już swoją XV edycję.

Organizatorami Pikniku są Międzynarodowe Targi Szczecińskie, Zachodniopomorska Agencja Rozwoju Turystyki oraz Miasto Szczecin.
Zakres tematyczny tegorocznej imprezy obejmował:

- XV Targi Turystyczne Market Tour
- IV Targi Sportów Wodnych Exponautica
- Żeglarska Parada Bosmanów
- Powiatowy Piknik Turystyczno - Kulturalny
- Festiwal Kuchni Regionalnych
- Wiosenny Festyn Rodzinny

W tym roku po raz pierwszy odbył się Powiatowy Piknik Turystyczno - Kulturalny, jako integralny element imprezy.
W ramach Powiatowego Pikniku odbyły się prezentacje z udziałem polskich oraz niemieckich powiatów z terenu Euroregionu Pomerania, którzy wraz z podmiotami aktywnie działającymi w branży turystycznej prezentowali swój region poprzez oferty turystyczno-kulturalne.
Ponadto zorganizowane zostały Euroregionalne warsztaty branżowe podczas których przeprowadzone zostały dyskusje na tematy związane z turystyką, kulturą i wykorzystaniem potencjału turystycznego.
Przedsięwzięcie realizowane było przy współpracy Euroregionu Pomerania oraz władz regionu Uecker - Randow - bezpośredniego partnera w realizacji tego projektu.


"PIKNIK NAD ODRĄ" dla wszystkich był nie tylko okazją do zabawy. Blisko 70.000 „piknikowiczów”, zachęcanych piękną majową pogodą, mogło zacząć planować wyjazdy wakacyjne poznając oferty biur podróży, przewoźników, pensjonatów, hoteli, campingów i ośrodków wypoczynkowych.

Szczególnym zainteresowaniem zwiedzających cieszyły się rowerowe i wodne szlaki turystyczne oraz stoiska oferujące specjalne ceny promocyjne wyjazdów wakacyjnych.
W tegorocznej imprezie odwiedzający mieli okazję zapoznać się z wakacyjną propozycją biur podróży i to nie tylko polskich, ale również czeskich, niemieckich, duńskich i szwedzkich. Touroperatorzy skandynawscy w swojej ofercie oprócz tradycyjnych wyjazdów pobytowych promowali wycieczki jednodniowe i przeprawy promowe do Szwecji i Danii.

Wśród powiatów, miast i gmin z województwa zachodniopomorskiego zaprezentowały się: Szczecin, Police, Kamień Pomorski, Postomino, Czaplinek, Stepnica, Mieszkowice, Lipiany, Trzebiatów, Region Gryficki oraz Stowarzyszenie Gmin Pojezierza Drawskiego. Swoje stoiska przygotowały również gminy i powiaty z innych rejonów Polski. Wśród nich Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna, Polanica Zdrój, Jura Krakowsko - Częstochowska, Region Lubelski. Nie zabrakło także propozycji szkół językowych, uczelni, hoteli, ośrodków wypoczynkowych pałacyków i pensjonatów.

Jedną z atrakcji tegorocznego Pikniku był konkurs kulinarny pn. "Wielkie Grillowanie o Puchar Bosmana" w którym rywalizowali w trzech kategoriach – ryby, drób, wieprzowina - ekipy złożone ze szczecińskich dziennikarzy - przedstawiciele Głosu Szczecińskiego, Polskiego Radia Szczecin i portalu internetowego www.wszczecinie.pl.
Zawodnikom gorąco kibicowali szczecinianie i goście, a ich talenty kulinarne oceniało jurry. Pierwsze miejsce i Puchar Bosmana zdobyła ekipa Polskiego Radia Szczecin, na drugim miejscu uplasowali się exeqo: Głos Szczeciński i portal www.wszczecinie.pl.

Na wodach Odry odbywały się liczne pokazy , m.in. ratownictwa WOPR oraz narciarstwa wodnego.

W niedzielę na nabrzeżu Żeglugi Szczecińskiej miała miejsce Inauguracja Sezonu Żeglarskiego, której towarzyszyły prezentacje artystyczne szczecińskich instytucji, prezentacje laureatów Szczecińskiego Programu Edukacji Wodnej i Żeglarskiej - "Z wiatrem w żaglach", obecne były również kluby i szkółki żeglarskie.

Przez szczecińskie ulice przeszła Żeglarska Parada Bosmanów kończąc swą trasę na nabrzeżu Odry. Przy dźwiękach orkiestry dętej Bosmani, Żeglarze, mieszkańcy Szczecina przemaszerowali z Jasnych Błoni w kierunku Wałów Chrobrego, by tam otworzyć sezon żeglarski i wziąść udział w Pikniku nad Odrą.

Przez cały czas pikniku trwał festyn rodzinny, pełen kolorowych stoisk z zabawkami, pamiątkami i wyrobami artystycznymi. Stoiska oferujące wyroby rzemieślnicze były doskonałą okazją do nabycia niecodziennych, często jedynych w swoim rodzaju pięknych przedmiotów.

Nie zabrakło też atrakcji dla najmłodszych, oferowanych przez wesołe miasteczko, stoiska z barwnymi balonami, zabawkami i słodkimi przysmakami.
Na scenie zlokalizowanej tuż pod Wałami Chrobrego można było zobaczyć m.in. pokazy tańca, występy folklorystyczne oraz posłuchać muzyki szanty i wziąć udział w licznych konkursach o tematyce morskiej.

 

 
 
Konkurs kulinarny.

 

Wśród licznych uczestników pikniku znalazł się tylko jeden śmiałek, który odważył zmierzyć się z nartami wodnymi.

[hotelarze.pl - 15.05.2006]

Hotelarz online - pierwsze w internecie testy dla każdego hotelarza.

Copyright © 2000-2008 Hotelarze.pl | Dodaj do Ulubionych | Redakcja | e-mail: redakcja@hotelarze.pl