Jeśli pragniesz otrzymywać informacje o nowościach na stronie - podaj swój |
|
Jeden z zaledwie czterech 7-gwiazdkowych hoteli na świecie The Beijing 7-star Morgan Plaza został oddany
gościom tuż przed otwarciem Olimpiady w Pekinie.
Goście zatrzymujący się w tym 48-piętrowym hotelu mają do dyspozycji teren o powierzchni prawie 10 ha, gdzie mogą znaleźć centra handlowe, modne apartamenty, najlepszą na świecie restaurację japońską, a nawet świątynię.
Liniowiec marzeń
Queen Victoria - powstała w 2007 r., ale zanim to się stało, zbierano opinie osób podróżujących Queen Elizabeth i Queen Mary. To dwie siostry Viktorii - wszystkie należą do eleganckiej linii Cunard.
Na statku o długości 294 metrów, szerokości 32 metrów i wysokości 55 metrów, znajduje się m.in.: okazałe lobby z dziełami sztuki, 8 restauracji i barów, kluby nocne, sale klubowe, teatr, kino, kasyno. Jest też SPA, fitness center, baseny i jacuzzi. Wszystko w pięknych, stylowych wnętrzach, które mają zapewnić jak najwyższą jakość wypoczynku.
Na wycieczkowcu są atrakcje niespotykane na innych liniowcach, m.in. prywatne loże w trzypiętrowym Royal Court Theatre, pierwsze na świecie pływające muzeum, dwupiętrowa biblioteka z drewnianą boazerią, sześcioma tysiącami wolumenów z całego świata oraz pięknymi spiralnymi schodami, konserwatorium w stylu kolonialnym z fontanną tonącą w zieleni i ruchomym szklanym dachem, trasa do joggingu czy sekretna wiktoriańska alkowa.
Na pokład liniowiec zabiera 2 tys. pasażerów. Oddaje im do dyspozycji ponad 1000 kabin. O ich komfort dba załoga licząca 900 osób.
Najtańszy bilet na rejs kosztuje niecałe 1000 euro, najdroższy, np. dookoła świata, kosztuje ok. 8 tys. euro.
Podstawowym
wskaźnikiem w hotelarstwie są zrealizowane, dzienne obroty każdego wybudowanego
pokoju. RevPar jest otrzymywany z iloczynu współczynnika wynajmu pokoi
(frekwencja = liczba sprzedanych pokojonocy / liczba pokoi x 100 %)
i średniej ceny za pokój (ADR).
uwaga: RevPAR nie bierze pod uwagę dochodów z innych usług hotelu, takich jak
restauracje, spa, przystanie, kasyna itp. Przykład:
- średnia frekwencja : 50,76%
- średnia cena w złotych za dobę hotelową: 237,83 zł,
- wskaźnik REVPAR wynosi: 120,73zł
Punkt
rentowności działalności hotelarskiej (Lmin) - jest to minimalna liczba miejsc noclegowych lub pokoi jaką należy sprzedać, aby zapewnić pokrycie kosztów Lmin = Ks/(c-kz)
Ks-całkowite koszty stałe; c-cena pokoju lub miejsca noclegowego; kz -jednostkowe koszty zmienne przypadające na jedno miejsce noclegowe lub pokój
Hotspot - to
otwarty i dostępny publicznie punkt dostępu, umożliwiający dostęp do Internetu
za pomocą sieci bezprzewodowej (WiFi). Hotspoty najczęściej instalowane są
hotelach, restauracjach, centrach handlowych, na lotniskach, dworcach,
szpitalach i uczelniach. Dzięki nim posiadacze przenośnych komputerów
wyposażonych w kartę sieciową standardu 802.11 mogą podłączyć się do Internetu.
Czasami usługa taka jest bezpłatna.
Marketing -
najważniejszy cel: dotarcie z właściwym komunikatem do właściwych osób za
najniższą cenę.
M-Marketing
(mobile marketing) - są to wszystkie formy realizacji strategii komunikacyjnych,
wynikających z planu marketingowego, przy pomocy telefonu komórkowego i z
wykorzystaniem jego możliwości. Do narzędzi M-Marketingu należą SMS-y, MMS-y i
EMS-y - wiadomość głosowa, przetworzona elektronicznie. Usługi te zrobiły
błyskotliwą karierę i są obecnie najchętniej wykorzystywane, głównie ze względu
na swą prostotę i niskie koszty. M-Marketing można zastosować w serwisach
informacyjnych, w konkursach konsumenckich czy w głosowaniu w konkursach.
Event -
wydarzenie, spotkanie (towarzyskie, mecz), zawody.
Event - rozumiemy jako każdą formę wydarzenia typu handlowego albo promocyjnego
o charakterze bardziej masowym, jak np. koncert.
Najważniejsze elementy dobrego eventu to: oryginalność, odwaga pomysłu i
spójność projektu z komunikacją marki.
non-event - fiasko
|
|
Relacje z targów
|
Piknik Nad Odrą 2006
5 - 7 maja 2006 Szczecin
W dniach 5-7 maja 2006 na nabrzeżu Odry przy Wałach Chrobrego odbył się "Piknik
Nad Odrą" - impreza festynowa dla mieszkańców Szczecina, regionu oraz turystów
promująca woj. zachodniopomorskie i szeroko rozumianą turystykę oraz sporty
wodne.
Przedsięwzięcie to w nowej piknikowej formule, odbyło się po raz drugi, ale jego
główny element - Targi Turystyczne Market Tour miały już swoją XV edycję.
Organizatorami Pikniku są Międzynarodowe Targi Szczecińskie, Zachodniopomorska
Agencja Rozwoju Turystyki oraz Miasto Szczecin.
Zakres tematyczny tegorocznej imprezy obejmował:
- XV Targi Turystyczne Market Tour
- IV Targi Sportów Wodnych Exponautica
- Żeglarska Parada Bosmanów
- Powiatowy Piknik Turystyczno - Kulturalny
- Festiwal Kuchni Regionalnych
- Wiosenny Festyn Rodzinny
W tym roku po raz pierwszy odbył się Powiatowy Piknik Turystyczno - Kulturalny,
jako integralny element imprezy.
W ramach Powiatowego Pikniku odbyły się prezentacje z udziałem polskich oraz
niemieckich powiatów z terenu Euroregionu Pomerania, którzy wraz z podmiotami
aktywnie działającymi w branży turystycznej prezentowali swój region poprzez
oferty turystyczno-kulturalne.
Ponadto zorganizowane zostały Euroregionalne warsztaty branżowe podczas których
przeprowadzone zostały dyskusje na tematy związane z turystyką, kulturą i
wykorzystaniem potencjału turystycznego.
Przedsięwzięcie realizowane było przy współpracy Euroregionu Pomerania oraz
władz regionu Uecker - Randow - bezpośredniego partnera w realizacji tego
projektu.
"PIKNIK NAD ODRĄ" dla wszystkich był nie tylko okazją do zabawy. Blisko 70.000 „piknikowiczów”,
zachęcanych piękną majową pogodą, mogło zacząć planować wyjazdy wakacyjne
poznając oferty biur podróży, przewoźników, pensjonatów, hoteli, campingów i
ośrodków wypoczynkowych.
Szczególnym zainteresowaniem zwiedzających cieszyły się rowerowe i wodne szlaki
turystyczne oraz stoiska oferujące specjalne ceny promocyjne wyjazdów
wakacyjnych.
W tegorocznej imprezie odwiedzający mieli okazję zapoznać się z wakacyjną
propozycją biur podróży i to nie tylko polskich, ale również czeskich,
niemieckich, duńskich i szwedzkich. Touroperatorzy skandynawscy w swojej ofercie
oprócz tradycyjnych wyjazdów pobytowych promowali wycieczki jednodniowe i
przeprawy promowe do Szwecji i Danii.
Wśród powiatów, miast i gmin z województwa zachodniopomorskiego zaprezentowały
się: Szczecin, Police, Kamień Pomorski, Postomino, Czaplinek, Stepnica,
Mieszkowice, Lipiany, Trzebiatów, Region Gryficki oraz Stowarzyszenie Gmin
Pojezierza Drawskiego. Swoje stoiska przygotowały również gminy i powiaty z
innych rejonów Polski. Wśród nich Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna,
Polanica Zdrój, Jura Krakowsko - Częstochowska, Region Lubelski. Nie zabrakło
także propozycji szkół językowych, uczelni, hoteli, ośrodków wypoczynkowych
pałacyków i pensjonatów.
Jedną z atrakcji tegorocznego Pikniku był konkurs kulinarny pn. "Wielkie Grillowanie o Puchar Bosmana" w którym rywalizowali w trzech kategoriach – ryby,
drób, wieprzowina - ekipy złożone ze szczecińskich dziennikarzy -
przedstawiciele Głosu Szczecińskiego, Polskiego Radia Szczecin i portalu
internetowego www.wszczecinie.pl. Zawodnikom gorąco kibicowali szczecinianie i
goście, a ich talenty kulinarne oceniało jurry. Pierwsze miejsce i Puchar
Bosmana zdobyła ekipa Polskiego Radia Szczecin, na drugim miejscu uplasowali się
exeqo: Głos Szczeciński i portal www.wszczecinie.pl.
Na wodach Odry odbywały się liczne pokazy , m.in. ratownictwa WOPR oraz
narciarstwa wodnego.
W niedzielę na nabrzeżu Żeglugi Szczecińskiej miała miejsce Inauguracja Sezonu
Żeglarskiego, której towarzyszyły prezentacje artystyczne szczecińskich
instytucji, prezentacje laureatów Szczecińskiego Programu Edukacji Wodnej i
Żeglarskiej - "Z wiatrem w żaglach", obecne były również kluby i szkółki
żeglarskie.
Przez szczecińskie ulice przeszła Żeglarska Parada Bosmanów kończąc swą trasę na
nabrzeżu Odry. Przy dźwiękach orkiestry dętej Bosmani, Żeglarze, mieszkańcy
Szczecina przemaszerowali z Jasnych Błoni w kierunku Wałów Chrobrego, by tam
otworzyć sezon żeglarski i wziąść udział w Pikniku nad Odrą.
Przez cały czas pikniku trwał festyn rodzinny, pełen kolorowych stoisk z
zabawkami, pamiątkami i wyrobami artystycznymi. Stoiska oferujące wyroby
rzemieślnicze były doskonałą okazją do nabycia niecodziennych, często jedynych w
swoim rodzaju pięknych przedmiotów.
Nie zabrakło też atrakcji dla najmłodszych, oferowanych przez wesołe miasteczko,
stoiska z barwnymi balonami, zabawkami i słodkimi przysmakami.
Na scenie zlokalizowanej tuż pod Wałami Chrobrego można było zobaczyć m.in.
pokazy tańca, występy folklorystyczne oraz posłuchać muzyki szanty i wziąć
udział w licznych konkursach o tematyce morskiej.
[hotelarze.pl -
15.05.2006] |
|