hotelarze.pl   hotel.pl
  Turystyka   Hotelarstwo    Gastronomia Dzisiaj:  English  
HOTELARSTWO
Hotel
Marketing i sprzedaż
 
GASTRONOMIA
Gastronomia
Kelnerstwo
Kuchnia
Urządzenia gastronomiczne
 
TURYSTYKA
Turystyka
 
KSIĘGARNIA
Zapraszamy do księgarni
 
Pomoce naukowe-hotelarstwo
Hotelarz online - testy dla hotelarzy
Zadania praktyczne dla hotelarzy
Zadania i testy egzaminacyjne
DLA NAUCZYCIELI
Praktyki, Staże

Pomoce naukowe-gastronomia
Hotelarz online -testy z gastronomii
 
Pomoce naukowe-turystyka
Hotelarz online - testy z turystyki
Zadania praktyczne
Zadania i testy egzaminacyjne  
PRZEPISY PRAWNE
dot. obiektów hotelarskich
dot. ochrony przeciwpożarowej
prawo żywnościowe
 
KONFERENCJE, KONKURSY
Konferencje, szkolenia ...
Relacje z konkursów
 
TARGI
Targi turystyczne
Relacje z targów
 
ORGANIZACJE BRANŻOWE
Organizacje turystyczne
Organizacje kucharzy
 
EKSPERCI
Hotelarstwo
Gastronomia
ARCHIWUM WIADOMOŚCI
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
 

Jeśli pragniesz otrzymywać informacje o nowościach na stronie - podaj swój

 adres e-mail



Zapisz się
Wypisz się


Jeden z zaledwie czterech 7-gwiazdkowych hoteli na świecie The Beijing 7-star Morgan Plaza został oddany gościom tuż przed otwarciem Olimpiady w Pekinie. Goście zatrzymujący się w tym 48-piętrowym hotelu mają do dyspozycji teren o powierzchni prawie 10 ha, gdzie mogą znaleźć centra handlowe, modne apartamenty, najlepszą na świecie restaurację japońską, a nawet świątynię.

Liniowiec marzeń Queen Victoria - powstała w 2007 r., ale zanim to się stało, zbierano opinie osób podróżujących Queen Elizabeth i Queen Mary. To dwie siostry Viktorii - wszystkie należą do eleganckiej linii Cunard. Na statku o długości 294 metrów, szerokości 32 metrów i wysokości 55 metrów, znajduje się m.in.: okazałe lobby z dziełami sztuki, 8 restauracji i barów, kluby nocne, sale klubowe, teatr, kino, kasyno. Jest też SPA, fitness center, baseny i jacuzzi. Wszystko w pięknych, stylowych wnętrzach, które mają zapewnić jak najwyższą jakość wypoczynku. Na wycieczkowcu są atrakcje niespotykane na innych liniowcach, m.in. prywatne loże w trzypiętrowym Royal Court Theatre, pierwsze na świecie pływające muzeum, dwupiętrowa biblioteka z drewnianą boazerią, sześcioma tysiącami wolumenów z całego świata oraz pięknymi spiralnymi schodami, konserwatorium w stylu kolonialnym z fontanną tonącą w zieleni i ruchomym szklanym dachem, trasa do joggingu czy sekretna wiktoriańska alkowa. Na pokład liniowiec zabiera 2 tys. pasażerów. Oddaje im do dyspozycji ponad 1000 kabin. O ich komfort dba załoga licząca 900 osób. Najtańszy bilet na rejs kosztuje niecałe 1000 euro, najdroższy, np. dookoła świata, kosztuje ok. 8 tys. euro.

Podstawowym wskaźnikiem w hotelarstwie są zrealizowane, dzienne obroty każdego wybudowanego pokoju. RevPar jest otrzymywany z iloczynu współczynnika wynajmu pokoi (frekwencja = liczba sprzedanych pokojonocy / liczba pokoi x 100 %) i średniej ceny za pokój (ADR).
uwaga: RevPAR nie bierze pod uwagę dochodów z innych usług hotelu, takich jak restauracje, spa, przystanie, kasyna itp. Przykład:

- średnia frekwencja : 50,76%
- średnia cena w złotych za dobę
  hotelową: 237,83 zł,
- wskaźnik REVPAR wynosi: 120,73zł
 

Punkt rentowności działalności hotelarskiej (Lmin) - jest to minimalna liczba miejsc noclegowych lub pokoi jaką należy sprzedać, aby zapewnić pokrycie kosztów
Lmin = Ks/(c-kz)
Ks-całkowite koszty stałe; c-cena pokoju lub miejsca noclegowego; kz -jednostkowe koszty zmienne przypadające na jedno miejsce noclegowe lub pokój

Hotspot - to otwarty i dostępny publicznie punkt dostępu, umożliwiający dostęp do Internetu za pomocą sieci bezprzewodowej (WiFi). Hotspoty najczęściej instalowane są hotelach, restauracjach, centrach handlowych, na lotniskach, dworcach, szpitalach i uczelniach. Dzięki nim posiadacze przenośnych komputerów wyposażonych w kartę sieciową standardu 802.11 mogą podłączyć się do Internetu. Czasami usługa taka jest bezpłatna.

Marketing - najważniejszy cel:  dotarcie z właściwym komunikatem do właściwych osób za najniższą cenę.

M-Marketing (mobile marketing) - są to wszystkie formy realizacji strategii komunikacyjnych, wynikających z planu marketingowego, przy pomocy telefonu komórkowego i z wykorzystaniem jego możliwości. Do narzędzi M-Marketingu należą SMS-y, MMS-y i EMS-y - wiadomość głosowa, przetworzona elektronicznie. Usługi te zrobiły błyskotliwą karierę i są obecnie najchętniej wykorzystywane, głównie ze względu na swą prostotę i niskie koszty. M-Marketing można zastosować w serwisach informacyjnych, w konkursach konsumenckich czy w głosowaniu w konkursach.

Event - wydarzenie,  spotkanie (towarzyskie, mecz), zawody.
Event - rozumiemy jako każdą formę wydarzenia typu handlowego albo promocyjnego  o charakterze bardziej masowym, jak np. koncert.
Najważniejsze elementy dobrego eventu to: oryginalność, odwaga pomysłu i spójność projektu z komunikacją marki.

non-event - fiasko

SONDA

Czy Twoim zdaniem, wymagania kwalifikacji zawodowych hotelarzy powinny być regulowane ustawą ?

Sonda przeprowadzona w okresie 27.06.2004 - 17.04.2005.

Wszystkim dziękuję za aktywny udział w sondzie. Jednak szczególne podziękowania kieruję do osób, które wyraziły swoją opinię nt. prawnego uregulowania zawodu hotelarza.

Pozostaję z nadzieją, że w niedalekiej przyszłości także niezależne opinie będą brane pod uwagę przy opracowywaniu dokumentów powszechnie obowiązujących.
Jolanta Frydel

Wyniki sondy:

tak - (408) 58%
nie - (271) 38%
nie mam zdania - (29) 4%
Łącznie oddano 708 głosów

Komentarze do sondy: (zachowana oryginalna treść wpisu)

Hotelarz - Słupsk [30/03/2005]
W czym tu problem? Jezeli posiadasz wymagane kwalifikacje, a do tego cechy wzorowego hotelarza - rynek jest Twoj! Praca bedzie szukac Ciebie, a nie Ty jej!! Jezeli nie spelniasz warunkow, pora sie przekwalifikowac i zwolnic miejsce lepszym, a nie siac defe

Hotelarz - Słupsk  [30/03/2005]
Przeciez samo spelnianie wymogow ustawowych to dopiero 1 etap! Zakwalifikowani do 2, musza posiadac PREDYSPOZYCJE psychofizyczne, ktore ostatecznie ocenia pracodwca podczas rozmowy kwalifikacyjnej! Wygrywaja FACHOWCY!!

wojek  [29/03/2005]
niektórzy z szanownych dyskutantów nie zauważyli że komunizm upadł. ukończenie szkoły kierunkowej nie gwarantuje pracy,tak jak nie ma już nakazów pracy , a może należałoby do tego wrócić? pozdrawiam

Hotelarz ze Słupska  [15/03/2005]
Chyba, ze hotel dysponuje salonem fryzjerskim:)

Hotelarz ze Słupska [15/03/2005]
Oczywiście.Po to istnieje szkolnictwo kierunkowe,zeby kształcić specjalistów. Wiadomo,bywają lepsi i gorsi. Ale to pracodawca wybiera! Nie widze powodu,dla ktorego "fryzjer" mialby odbierac mi potencjalne stanowisko pracy w hotelu.

wojek [07/02/2005]
Sz.Pan Piasta raczy żartować porównując zawody (kierowca lekarz,architekt) w których można spowodować zagrożenie życia,z recepcjonistą czy też pokojową. Podwójna rezerwacja czy też źle złożony ręcznik nie zagrażają życiu!!! Kucharz nawet po szkole też moż

MiSieK - DOLICEPLAZA  [25/01/2005]
To jest sprawa właściciela, czy personel wykwalifikowany, czy nie, bo np jest to interes rodzinny i trudno wymagać,żeby np. babcia która cudownie gotuje była po gastronomi!! Powinien być wolny wybór w tej kwestii.

hotelarz  [02/01/2005]
Tak moim zdaniem powinne być regulowane, to tak samo jak z lekarzami niedługo możemy doczekać się iż hydraulik będzie nas leczyć a dentysta obsługiwac w restauracji. Chyba coś jest nie tak. Pracuje w hotelu i wiem jak wygląda praca pracowników którzy mają

J.T.  [24/12/2004]
Pracodawca we własnym interesie zatrudni najbardziej kompetentnego pracownika, jeżeli zatrudnia kogoś bez wykształcenia hotelarskiego to na pewno jest jakiś powód, może ci po szkole nie są wcale tacy dobrzy? Do tego kogo ma zatrudniać właściciel hotelu (

agnes [16/12/2004]
Wypowiedź pana Piasty - nic dodać, nic ująć. Zgadzam się też z tymi, którzy twierdzą, że predyspozycje są ważniejsze od kwalifikacji ale szkoły hotelarskie opuszczają co roku tłumy absolwentów. Czemu pracodawcy nie mieliby wybrać tych z kwalifikacjami i

wojek  [16/11/2004]
pozdrowienia dla wszystkich komunistów.wszystko powinno być uregulowane,nawet ilość majtek na jedną d... RYNEK!!! RYNEK!!! TYLKO RYNEK!!!niezadowolony klient po prostu nie wróci!,i jest to tylko zmartwienie właściciela który zainwestował swoje pieniądze

Jacek Piasta  [09/11/2004]
Grycku, niech więc autobus pełen ludzi prowadzi kto chce i jak chce, niech budynki projektują przypadkowi ludzie a operację w szpitalu, niech przeprowadzi ktoś kto akurat przechodził obok i ma na to ochotę. Niech żyje wolność i wolny rynek, prawda? Zni

aneta  [09/11/2004]
obserwuję w pracy(hotel) ludzi na stanowiskach recepcjonistów,inspektora pięter,kierowników gastronomii,recpecji i jestem przerażona, młody personel niedoświadczony,z wykształceniem hotelarskim,popełniają błędy które są karygodne w hotelarstwie.Jestem po s

magda k  [12/10/2004]
moim zdanie powinny wejsc przepisy ustawowe dotyczace tego iz w hotelu powinni pracowac tylko ludzie z wyksztalceniem hotelarskim gdyz ci ludzie sa lepiej przyg do prawidlowej ogslugi klienta

V I K I ***  [12/10/2004]
uwazam ze w hotelach powinni pracowac wylacznie osoby wyksztalcone w tym kierunku gdyz beda lepiej przygotowani do swojej pracy i po szkolach hotelarskich znajda prace a tak obojetnie kto moze zajac ich przyszle stanowisko i osoby niekompetentne bez tego

Kryształek  [06/10/2004]
jestem w szkole turystyczno-hotelarskiej i wkurza mnie że na moim stanowisku pracy jest zatrudniona osoba bez kwalifikacji ale ze znajomościami, których ja nie mam...

Jacek Piasta  [03/10/2004]
Jeżeli nie ustawą, to innym, powszechie honorowanym aktem prawnym. Ale określeniem wymagań kwalifikacji powinnna się zająć organizacja będąca reprezentantem środowiska polskich hotelarzy. Albo, niech różne organizacje branżowe wypracują wspólne stanowisko

Grycek  [19/07/2004]
kwalifikacje, koncesje, talony itp. to komuna powielana przez UE. Znieść ograniczenia a rynek sam wszystko wyrówna na wysokim poziomie.

* * *

09.09.2005 | Projekt Strategii Rozwoju Turystyki na lata 2007-2013. Dokument rządowy przyjęty przez Radę Ministrów w dniu 21 czerwca 2005 r.

Działanie V.2.3 - Wprowadzenie systemów kwalifikacji zawodowych
173. Kluczowym elementem w procesie przygotowania profesjonalnych kadr dla turystyki jest opracowanie zintegrowanego systemu kwalifikacji zawodowych w usługach turystycznych. Zdobycie wiedzy potwierdzałoby uzyskanie certyfikatu uznanego na arenie międzynarodowej. Działanie przewiduje wprowadzenie systemu dla poszczególnych sekcji m.in. hoteli, restauracji, biur podróży, pilotów i przewodników.
Okres realizacji: 2007-2010.
Podmiot odpowiedzialny - Minister właściwy ds. turystyki oraz instytucje współpracujące.
[źródło: MGIP]

 [hotelarze.pl - 17.04.2005]

Hotelarz online - pierwsze w internecie testy dla każdego hotelarza.

Copyright © 2000-2008 Hotelarze.pl | Dodaj do Ulubionych | Redakcja | e-mail: redakcja@hotelarze.pl