hotelarze.pl   hotel.pl
  Turystyka   Hotelarstwo    Gastronomia Dzisiaj:  English  
HOTELARSTWO
Hotel
Marketing i sprzedaż
 
GASTRONOMIA
Gastronomia
Kelnerstwo
Kuchnia
Urządzenia gastronomiczne
 
TURYSTYKA
Turystyka
 
KSIĘGARNIA
Zapraszamy do księgarni
 
Pomoce naukowe-hotelarstwo
Hotelarz online - testy dla hotelarzy
Zadania praktyczne dla hotelarzy
Zadania i testy egzaminacyjne
DLA NAUCZYCIELI
Praktyki, Staże

Pomoce naukowe-gastronomia
Hotelarz online -testy z gastronomii
 
Pomoce naukowe-turystyka
Hotelarz online - testy z turystyki
Zadania praktyczne
Zadania i testy egzaminacyjne  
PRZEPISY PRAWNE
dot. obiektów hotelarskich
dot. ochrony przeciwpożarowej
prawo żywnościowe
 
KONFERENCJE, KONKURSY
Konferencje, szkolenia ...
Relacje z konkursów
 
TARGI
Targi turystyczne
Relacje z targów
 
ORGANIZACJE BRANŻOWE
Organizacje turystyczne
Organizacje kucharzy
 
EKSPERCI
Hotelarstwo
Gastronomia
ARCHIWUM WIADOMOŚCI
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
 

Jeśli pragniesz otrzymywać informacje o nowościach na stronie - podaj swój

 adres e-mail



Zapisz się
Wypisz się


Jeden z zaledwie czterech 7-gwiazdkowych hoteli na świecie The Beijing 7-star Morgan Plaza został oddany gościom tuż przed otwarciem Olimpiady w Pekinie. Goście zatrzymujący się w tym 48-piętrowym hotelu mają do dyspozycji teren o powierzchni prawie 10 ha, gdzie mogą znaleźć centra handlowe, modne apartamenty, najlepszą na świecie restaurację japońską, a nawet świątynię.

Liniowiec marzeń Queen Victoria - powstała w 2007 r., ale zanim to się stało, zbierano opinie osób podróżujących Queen Elizabeth i Queen Mary. To dwie siostry Viktorii - wszystkie należą do eleganckiej linii Cunard. Na statku o długości 294 metrów, szerokości 32 metrów i wysokości 55 metrów, znajduje się m.in.: okazałe lobby z dziełami sztuki, 8 restauracji i barów, kluby nocne, sale klubowe, teatr, kino, kasyno. Jest też SPA, fitness center, baseny i jacuzzi. Wszystko w pięknych, stylowych wnętrzach, które mają zapewnić jak najwyższą jakość wypoczynku. Na wycieczkowcu są atrakcje niespotykane na innych liniowcach, m.in. prywatne loże w trzypiętrowym Royal Court Theatre, pierwsze na świecie pływające muzeum, dwupiętrowa biblioteka z drewnianą boazerią, sześcioma tysiącami wolumenów z całego świata oraz pięknymi spiralnymi schodami, konserwatorium w stylu kolonialnym z fontanną tonącą w zieleni i ruchomym szklanym dachem, trasa do joggingu czy sekretna wiktoriańska alkowa. Na pokład liniowiec zabiera 2 tys. pasażerów. Oddaje im do dyspozycji ponad 1000 kabin. O ich komfort dba załoga licząca 900 osób. Najtańszy bilet na rejs kosztuje niecałe 1000 euro, najdroższy, np. dookoła świata, kosztuje ok. 8 tys. euro.

Podstawowym wskaźnikiem w hotelarstwie są zrealizowane, dzienne obroty każdego wybudowanego pokoju. RevPar jest otrzymywany z iloczynu współczynnika wynajmu pokoi (frekwencja = liczba sprzedanych pokojonocy / liczba pokoi x 100 %) i średniej ceny za pokój (ADR).
uwaga: RevPAR nie bierze pod uwagę dochodów z innych usług hotelu, takich jak restauracje, spa, przystanie, kasyna itp. Przykład:

- średnia frekwencja : 50,76%
- średnia cena w złotych za dobę
  hotelową: 237,83 zł,
- wskaźnik REVPAR wynosi: 120,73zł
 

Punkt rentowności działalności hotelarskiej (Lmin) - jest to minimalna liczba miejsc noclegowych lub pokoi jaką należy sprzedać, aby zapewnić pokrycie kosztów
Lmin = Ks/(c-kz)
Ks-całkowite koszty stałe; c-cena pokoju lub miejsca noclegowego; kz -jednostkowe koszty zmienne przypadające na jedno miejsce noclegowe lub pokój

Hotspot - to otwarty i dostępny publicznie punkt dostępu, umożliwiający dostęp do Internetu za pomocą sieci bezprzewodowej (WiFi). Hotspoty najczęściej instalowane są hotelach, restauracjach, centrach handlowych, na lotniskach, dworcach, szpitalach i uczelniach. Dzięki nim posiadacze przenośnych komputerów wyposażonych w kartę sieciową standardu 802.11 mogą podłączyć się do Internetu. Czasami usługa taka jest bezpłatna.

Marketing - najważniejszy cel:  dotarcie z właściwym komunikatem do właściwych osób za najniższą cenę.

M-Marketing (mobile marketing) - są to wszystkie formy realizacji strategii komunikacyjnych, wynikających z planu marketingowego, przy pomocy telefonu komórkowego i z wykorzystaniem jego możliwości. Do narzędzi M-Marketingu należą SMS-y, MMS-y i EMS-y - wiadomość głosowa, przetworzona elektronicznie. Usługi te zrobiły błyskotliwą karierę i są obecnie najchętniej wykorzystywane, głównie ze względu na swą prostotę i niskie koszty. M-Marketing można zastosować w serwisach informacyjnych, w konkursach konsumenckich czy w głosowaniu w konkursach.

Event - wydarzenie,  spotkanie (towarzyskie, mecz), zawody.
Event - rozumiemy jako każdą formę wydarzenia typu handlowego albo promocyjnego  o charakterze bardziej masowym, jak np. koncert.
Najważniejsze elementy dobrego eventu to: oryginalność, odwaga pomysłu i spójność projektu z komunikacją marki.

non-event - fiasko

KSIĄŻKA KUCHARSKA Leszka GRYKI

 

PODSTAWY GRILOWANIA

Początkowa temperatura grila powinna wynosić ok. 220-250°C aby zciąć powierzchnię, następnie temperatura potrzebna do wykończenia to 150 -200°C. Węgiel powinien być rozżarzony na całej powierzchni, z lekkim nalotem popiołu ( w żadnym wypadku nie powinien być czarny).

TEMPERATURA GRILOWANIA ZALEŻY OD GRUBOŚCI MIĘSA
Im grubsze mięso tym niższa temperatura.


Cel marynowania mięs przed grilowaniem
- olej użyty do marynowania zapobiega spaleniu przypraw
- olej powoduje szybsze przenikanie aromatu do mięsa
- tłuszcz powoduje zwiększenie ujędrnienia mięsa
- dobrym sposobem marynowania drobiu jest jego moczenie w mleku
  z dodatkiem ziół

Stopnie usmażenia :
1° BLEU -        mięso jest gąbczaste, surowe w środku - 60°
2° SAGNANT - mięso jest bardzo elastyczne, krwiste - 66°
3° A POINT -    mięso jest lekko elastyczne, czerwony pasek
                       przez środek mięsa - 71°
4° BIEN CUIT - mięso jest zwarte, całkowicie usmażone o
                       jednolitym kolorze - 77°


Mięso czerwone - podajemy usmażone wg 3° stopnia usmażenia
Mięso białe - podajemy wg 4° stopnia usmażenia
 

CZAS OBRÓBKI TERMICZNEJ WYBRANYCH PRODUKTÓW PRZEZNACZONYCH DO GRILOWANIA


Steki z wołowiny o grubości od 2,5 cm dobrze wysmażone – 5 minut na 1 stronie i 6 minut na drugiej stronie, grubsze od 9 minut na jednej stronie do 10 minut na drugiej stronie.
Przy smażeniu steki należy przewrócić tylko raz, w przeciwnym wypadku mięso utraci dużo soków i będzie niesmaczne (ugotowane).

Mięso mielone smażymy do 5 minut na jednej stronie.

Ryby i owoce morza:
Filet z ryby (np. z łososia) wagi około 200 g smażymy od 10 do 12 minut

Cała ryba o wadze 500 g (np. pstrąg) od 10 do 15 minut
Cała ryba o wadze mniejszej niż 500 g od 10 do 12 minut

Homar w całości w skorupie około 20 minut.

Krewetki w skorupach, pieczemy w folii, zamarynowane wcześniej w maśle, czosnku i soku cytrynowym. Na 500 g krewetek około 200 g masła (zalecany czosnek w proszku).

Ziemniaki w folii (powinny być mączne z dużą zawartością skrobi) w zależności od wielkości pieczemy przez około 45 do 60 minut.


Warzywa pieczone w folii :

Fasolka zielona
Kwiaty brokuła
Marchew o grubości 1 cm
Kwiaty kalafiora
Grzyby
Dynia w 2 cm kawałkach
Cukinia w 1 cm


około 200 g
około 100 g
około 100 g
około 200 g
około 200 g
30 – 35 minut
15 do 18 minut
15 do minut
20 – 25 minut
  8 – 10 minut
  6 – 10 minut
  6 – 10 minut
Kukurydzę (pieczemy w całości zawsze nie obraną, posypaną solą i pieprzem i nasmarowaną masłem lub margaryną i zawiniętą w folię) 25 – 30 minut


Jeżeli mamy termometr do mierzenia temperatury wewnętrznej, to podaję temperatury dla poszczególnych produktów :

Drób
Indyk - kawałki – pierś 77°, mięso ciemne (uda) 82°,
indyk w całości z kośćmi – 82 - 85°

Kurczak - w całości z kośćmi 82°, bez kości 74°

Młode kaczki – w całości dobrze upieczone 82° - 85°

Wieprzowina
szynka gotowana – 54 – 60°,
wieprzowina dobrze upieczona 85°

Jagnięcina
Dobrze upieczona 71°

Wołowina
Średnio upieczona 71°
Dobrze upieczona 77°

[hotelarze.pl - 19.08.2004] 

 
 

powrót - książka kucharska

 

Hotelarz online - pierwsze w internecie testy dla każdego hotelarza.

Copyright © 2000-2008 Hotelarze.pl | Dodaj do Ulubionych | Redakcja | e-mail: redakcja@hotelarze.pl