hotelarze.pl   hotel.pl
  Turystyka   Hotelarstwo    Gastronomia Dzisiaj:  English  
HOTELARSTWO
Hotel
Marketing i sprzedaż
 
GASTRONOMIA
Gastronomia
Kelnerstwo
Kuchnia
Urządzenia gastronomiczne
 
TURYSTYKA
Turystyka
 
KSIĘGARNIA
Zapraszamy do księgarni
 
Pomoce naukowe-hotelarstwo
Hotelarz online - testy dla hotelarzy
Zadania praktyczne dla hotelarzy
Zadania i testy egzaminacyjne
DLA NAUCZYCIELI
Praktyki, Staże

Pomoce naukowe-gastronomia
Hotelarz online -testy z gastronomii
 
Pomoce naukowe-turystyka
Hotelarz online - testy z turystyki
Zadania praktyczne
Zadania i testy egzaminacyjne  
PRZEPISY PRAWNE
dot. obiektów hotelarskich
dot. ochrony przeciwpożarowej
prawo żywnościowe
 
KONFERENCJE, KONKURSY
Konferencje, szkolenia ...
Relacje z konkursów
 
TARGI
Targi turystyczne
Relacje z targów
 
ORGANIZACJE BRANŻOWE
Organizacje turystyczne
Organizacje kucharzy
 
EKSPERCI
Hotelarstwo
Gastronomia
ARCHIWUM WIADOMOŚCI
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
 

Jeśli pragniesz otrzymywać informacje o nowościach na stronie - podaj swój

 adres e-mail



Zapisz się
Wypisz się


Jeden z zaledwie czterech 7-gwiazdkowych hoteli na świecie The Beijing 7-star Morgan Plaza został oddany gościom tuż przed otwarciem Olimpiady w Pekinie. Goście zatrzymujący się w tym 48-piętrowym hotelu mają do dyspozycji teren o powierzchni prawie 10 ha, gdzie mogą znaleźć centra handlowe, modne apartamenty, najlepszą na świecie restaurację japońską, a nawet świątynię.

Liniowiec marzeń Queen Victoria - powstała w 2007 r., ale zanim to się stało, zbierano opinie osób podróżujących Queen Elizabeth i Queen Mary. To dwie siostry Viktorii - wszystkie należą do eleganckiej linii Cunard. Na statku o długości 294 metrów, szerokości 32 metrów i wysokości 55 metrów, znajduje się m.in.: okazałe lobby z dziełami sztuki, 8 restauracji i barów, kluby nocne, sale klubowe, teatr, kino, kasyno. Jest też SPA, fitness center, baseny i jacuzzi. Wszystko w pięknych, stylowych wnętrzach, które mają zapewnić jak najwyższą jakość wypoczynku. Na wycieczkowcu są atrakcje niespotykane na innych liniowcach, m.in. prywatne loże w trzypiętrowym Royal Court Theatre, pierwsze na świecie pływające muzeum, dwupiętrowa biblioteka z drewnianą boazerią, sześcioma tysiącami wolumenów z całego świata oraz pięknymi spiralnymi schodami, konserwatorium w stylu kolonialnym z fontanną tonącą w zieleni i ruchomym szklanym dachem, trasa do joggingu czy sekretna wiktoriańska alkowa. Na pokład liniowiec zabiera 2 tys. pasażerów. Oddaje im do dyspozycji ponad 1000 kabin. O ich komfort dba załoga licząca 900 osób. Najtańszy bilet na rejs kosztuje niecałe 1000 euro, najdroższy, np. dookoła świata, kosztuje ok. 8 tys. euro.

Podstawowym wskaźnikiem w hotelarstwie są zrealizowane, dzienne obroty każdego wybudowanego pokoju. RevPar jest otrzymywany z iloczynu współczynnika wynajmu pokoi (frekwencja = liczba sprzedanych pokojonocy / liczba pokoi x 100 %) i średniej ceny za pokój (ADR).
uwaga: RevPAR nie bierze pod uwagę dochodów z innych usług hotelu, takich jak restauracje, spa, przystanie, kasyna itp. Przykład:

- średnia frekwencja : 50,76%
- średnia cena w złotych za dobę
  hotelową: 237,83 zł,
- wskaźnik REVPAR wynosi: 120,73zł
 

Punkt rentowności działalności hotelarskiej (Lmin) - jest to minimalna liczba miejsc noclegowych lub pokoi jaką należy sprzedać, aby zapewnić pokrycie kosztów
Lmin = Ks/(c-kz)
Ks-całkowite koszty stałe; c-cena pokoju lub miejsca noclegowego; kz -jednostkowe koszty zmienne przypadające na jedno miejsce noclegowe lub pokój

Hotspot - to otwarty i dostępny publicznie punkt dostępu, umożliwiający dostęp do Internetu za pomocą sieci bezprzewodowej (WiFi). Hotspoty najczęściej instalowane są hotelach, restauracjach, centrach handlowych, na lotniskach, dworcach, szpitalach i uczelniach. Dzięki nim posiadacze przenośnych komputerów wyposażonych w kartę sieciową standardu 802.11 mogą podłączyć się do Internetu. Czasami usługa taka jest bezpłatna.

Marketing - najważniejszy cel:  dotarcie z właściwym komunikatem do właściwych osób za najniższą cenę.

M-Marketing (mobile marketing) - są to wszystkie formy realizacji strategii komunikacyjnych, wynikających z planu marketingowego, przy pomocy telefonu komórkowego i z wykorzystaniem jego możliwości. Do narzędzi M-Marketingu należą SMS-y, MMS-y i EMS-y - wiadomość głosowa, przetworzona elektronicznie. Usługi te zrobiły błyskotliwą karierę i są obecnie najchętniej wykorzystywane, głównie ze względu na swą prostotę i niskie koszty. M-Marketing można zastosować w serwisach informacyjnych, w konkursach konsumenckich czy w głosowaniu w konkursach.

Event - wydarzenie,  spotkanie (towarzyskie, mecz), zawody.
Event - rozumiemy jako każdą formę wydarzenia typu handlowego albo promocyjnego  o charakterze bardziej masowym, jak np. koncert.
Najważniejsze elementy dobrego eventu to: oryginalność, odwaga pomysłu i spójność projektu z komunikacją marki.

non-event - fiasko

Leszek Gryka poleca na stół wigilijny:

 

KREM WIGILIJNY RYBNO - SZAFRANOWY - 5 porcji

100 g - masło
50 g - cebula
10 szt. - pręciki szafranu
400 g - marchew
100 g - ziemniaki
1000 ml - wywar rybny
100 ml - wino białe -wytrawne
sól, pieprz biały, cayenne,
50 g-  łosoś wędzony - paski
10 g - koperek krojony
1/4 szt.  cytryna
100 ml - kremówka

SPOSÓB WYKONANIA
Marchew i cebulę oraz pokrojone ziemniaki podsmażyć na maśle - zarumienić na złoty kolor. Po kilku minutach dodać przecedzony wywar rybny, pieprz i szafran.
Gotować na małym ogniu do miękkości jarzyn.
Zmiksować ugotowane składniki i doprawić cytryną - dodać wino.
W razie potrzeby można zaciągnąć zasmażką do odpowiedniej gęstości i na końcu zabielić śmietanką.
Pokrojony w paski i skropiony cytryną łosoś wędzony oraz  pokrojoną pietruszkę dodajemy na wierzch zupy serwowanej w bulionówce.
 

ZAKĄSKOWE CIASTKO ZE ŚLEDZIA - 4 porcje

160 g - ser biały tłusty
po 50 g - marchewka, por i seler - pociętych w małą kosteczkę
sok z cytryny
20 g - siekanego szczypiorku
140 g - śledź marynowany
1/2 szt. - ogórek zielony
sól, pieprz,

SPOSÓB WYKONANIA
Poddusić na maśle kostki warzywne, wystudzić i wymieszać z twarogiem.
Przyprawić, dodać sok z cytryny.
Warstwy serka ( około 1 cm wysokości) wyłożyć w okrągłych pierścieniach - dla nadania im okrągłego kształtu .
Pokrojonego w paski lub w kostkę śledzia ułożyć na warstwie warzyw z twarogiem - powstanie cylindryczna , dwukolorowa warstwa.
Śledzia można wymieszać z pokrojonymi w kostkę pomidorami bez pestek i skórki !
Pierścień zdjąć i obłożyć dekoracyjnie warstwę serka pokrojonym w cienkie plasterki ogórkiem.
Warstwę śledzia udekorować różyczką z majonezu, posypać joulienne ze skórki cytryny i dodać zielony listek pietruszki .
Dookoła polać zielonym sosem ze zmiksowanych świeżych ziół, octu winnego, soli, pieprzu i oleju.

ŁOSOŚ PIECZONY W POKRYWIE SUFLETU ZE SZCZUPAKA - 8 porcji

2 kg -  łosoś  filet
150 g - masło
250 ml - wywar rybny (fumet de poisson)
250 ml - wino białe wytrawne - Riesling
4 szt. -  szalotki
250 ml - kremówka
1/2 szt. - cytryna
sól, pieprz biały

Farsz sufletowy

250 g - filet ze szczupaka
250 ml - kremówka
2 szt. - jaja całe
2 szt. - żółtka
2 szt. - białka ubite
sól, pieprz, gałka muszkatołowa

SPOSÓB WYKONANIA
Pokroić łososia na 8 porcji .
Filet szczupaka zmielić a następnie zmiksować z 2 jajami i 2 żółtkami - doprawić solą, pieprzem i gałką dodając stopniowo śmietankę kremową. Zmiksowaną masę wymieszać delikatnie z ubitymi białkami.
Porcje łososia doprawić, skropić cytryną, nałożyć zmiksowaną masę na każdą porcję - nadać podłużny kształt.
Ułożyć łososia na blasze wysmarowanej masłem, podlać winem i wywarem rybnym.
Porcje ryb z sufletem posypać pokrojoną szalotką ( cebulką).
Piec w 180°C przez 15-20 minut.
Rybę wyjąć a powstały wywar lekko odparować - dodać śmietanki i zamieszać z masłem i dodać sok z cytryny.
Polać sosem dookoła porcji ryby.
Podawać z ciastem francuskim i knelem z pomidorów concassee.

SANDACZ PIECZONY W SOLI

2 kg - sandacz (karp do wyboru)
600 g  - boczek wędzony gotowany
przyprawy - sok z cytryny, sól, pieprz, majeranek, szczypiorek

Ciasto solne

1500 g grubej soli (morskiej)
4 szt. - białka
50 g - mąka ziemniaczana
odrobina wody
+ zioła, pieprz itd.

SPOSÓB WYKONANIA
Sandacza wyfiletować i ponacinać ukośnie skórę, doprawić, posypać miąższ pokrojonym szczypiorkiem i złożyć razem miąższem do środka na kształt ryby - można miąższ posmarować białkiem wymieszanym ze szczypiorkiem!
Otoczyć rybę plastrami gotowanego boczku wędzonego.
Sól wymieszać z mączką ziemniaczaną, białkami i wodą – wyrobić ciasto elastyczne ale nie mokre!
W kamionkowej brytfannie rozłożyć część masy soli na folii alu, położyć przyprawioną rybę na warstwie soli, obłożyć wierzch pozostałą częścią soli – uformować na kształt ryby.
Wykałaczką rysować ozdobne wzory na wierzchu
Piekarnik rozgrzać do 225-250°C - pieczemy 20-25 minut
Rybę po upieczeniu zostawić na kilka minut, ostrym nożem z piłeczką - odciąć wierzchnią warstwę skorupy solnej i zdjąć
Podawać w naczyniu w którym piekliśmy rybę i z sosem ogórkowym w sosjerce.

Sos ogórkowy

250 g - ogórki kiszone
200 ml - kremówka
7 g - masło
koperek

Ogórki obrać i pokroić w kostkę, podsmażyć delikatnie na maśle, podlać kremówką i dodać posiekany koperek.
 

[hotelarze.pl - 03.12.2005]

SMACZNEGO
 
 

 

 




Hotelarz online - pierwsze w internecie testy dla każdego hotelarza.

Copyright © 2000-2008 Hotelarze.pl | Dodaj do Ulubionych | Redakcja | e-mail: redakcja@hotelarze.pl