hotelarze.pl   hotel.pl
  Turystyka   Hotelarstwo    Gastronomia Dzisiaj:  English  
HOTELARSTWO
Hotel
Marketing i sprzedaż
 
GASTRONOMIA
Gastronomia
Kelnerstwo
Kuchnia
Urządzenia gastronomiczne
 
TURYSTYKA
Turystyka
 
KSIĘGARNIA
Zapraszamy do księgarni
 
Pomoce naukowe-hotelarstwo
Hotelarz online - testy dla hotelarzy
Zadania praktyczne dla hotelarzy
Zadania i testy egzaminacyjne
DLA NAUCZYCIELI
Praktyki, Staże

Pomoce naukowe-gastronomia
Hotelarz online -testy z gastronomii
 
Pomoce naukowe-turystyka
Hotelarz online - testy z turystyki
Zadania praktyczne
Zadania i testy egzaminacyjne  
PRZEPISY PRAWNE
dot. obiektów hotelarskich
dot. ochrony przeciwpożarowej
prawo żywnościowe
 
KONFERENCJE, KONKURSY
Konferencje, szkolenia ...
Relacje z konkursów
 
TARGI
Targi turystyczne
Relacje z targów
 
ORGANIZACJE BRANŻOWE
Organizacje turystyczne
Organizacje kucharzy
 
EKSPERCI
Hotelarstwo
Gastronomia
ARCHIWUM WIADOMOŚCI
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
 

Jeśli pragniesz otrzymywać informacje o nowościach na stronie - podaj swój

 adres e-mail



Zapisz się
Wypisz się


Jeden z zaledwie czterech 7-gwiazdkowych hoteli na świecie The Beijing 7-star Morgan Plaza został oddany gościom tuż przed otwarciem Olimpiady w Pekinie. Goście zatrzymujący się w tym 48-piętrowym hotelu mają do dyspozycji teren o powierzchni prawie 10 ha, gdzie mogą znaleźć centra handlowe, modne apartamenty, najlepszą na świecie restaurację japońską, a nawet świątynię.

Liniowiec marzeń Queen Victoria - powstała w 2007 r., ale zanim to się stało, zbierano opinie osób podróżujących Queen Elizabeth i Queen Mary. To dwie siostry Viktorii - wszystkie należą do eleganckiej linii Cunard. Na statku o długości 294 metrów, szerokości 32 metrów i wysokości 55 metrów, znajduje się m.in.: okazałe lobby z dziełami sztuki, 8 restauracji i barów, kluby nocne, sale klubowe, teatr, kino, kasyno. Jest też SPA, fitness center, baseny i jacuzzi. Wszystko w pięknych, stylowych wnętrzach, które mają zapewnić jak najwyższą jakość wypoczynku. Na wycieczkowcu są atrakcje niespotykane na innych liniowcach, m.in. prywatne loże w trzypiętrowym Royal Court Theatre, pierwsze na świecie pływające muzeum, dwupiętrowa biblioteka z drewnianą boazerią, sześcioma tysiącami wolumenów z całego świata oraz pięknymi spiralnymi schodami, konserwatorium w stylu kolonialnym z fontanną tonącą w zieleni i ruchomym szklanym dachem, trasa do joggingu czy sekretna wiktoriańska alkowa. Na pokład liniowiec zabiera 2 tys. pasażerów. Oddaje im do dyspozycji ponad 1000 kabin. O ich komfort dba załoga licząca 900 osób. Najtańszy bilet na rejs kosztuje niecałe 1000 euro, najdroższy, np. dookoła świata, kosztuje ok. 8 tys. euro.

Podstawowym wskaźnikiem w hotelarstwie są zrealizowane, dzienne obroty każdego wybudowanego pokoju. RevPar jest otrzymywany z iloczynu współczynnika wynajmu pokoi (frekwencja = liczba sprzedanych pokojonocy / liczba pokoi x 100 %) i średniej ceny za pokój (ADR).
uwaga: RevPAR nie bierze pod uwagę dochodów z innych usług hotelu, takich jak restauracje, spa, przystanie, kasyna itp. Przykład:

- średnia frekwencja : 50,76%
- średnia cena w złotych za dobę
  hotelową: 237,83 zł,
- wskaźnik REVPAR wynosi: 120,73zł
 

Punkt rentowności działalności hotelarskiej (Lmin) - jest to minimalna liczba miejsc noclegowych lub pokoi jaką należy sprzedać, aby zapewnić pokrycie kosztów
Lmin = Ks/(c-kz)
Ks-całkowite koszty stałe; c-cena pokoju lub miejsca noclegowego; kz -jednostkowe koszty zmienne przypadające na jedno miejsce noclegowe lub pokój

Hotspot - to otwarty i dostępny publicznie punkt dostępu, umożliwiający dostęp do Internetu za pomocą sieci bezprzewodowej (WiFi). Hotspoty najczęściej instalowane są hotelach, restauracjach, centrach handlowych, na lotniskach, dworcach, szpitalach i uczelniach. Dzięki nim posiadacze przenośnych komputerów wyposażonych w kartę sieciową standardu 802.11 mogą podłączyć się do Internetu. Czasami usługa taka jest bezpłatna.

Marketing - najważniejszy cel:  dotarcie z właściwym komunikatem do właściwych osób za najniższą cenę.

M-Marketing (mobile marketing) - są to wszystkie formy realizacji strategii komunikacyjnych, wynikających z planu marketingowego, przy pomocy telefonu komórkowego i z wykorzystaniem jego możliwości. Do narzędzi M-Marketingu należą SMS-y, MMS-y i EMS-y - wiadomość głosowa, przetworzona elektronicznie. Usługi te zrobiły błyskotliwą karierę i są obecnie najchętniej wykorzystywane, głównie ze względu na swą prostotę i niskie koszty. M-Marketing można zastosować w serwisach informacyjnych, w konkursach konsumenckich czy w głosowaniu w konkursach.

Event - wydarzenie,  spotkanie (towarzyskie, mecz), zawody.
Event - rozumiemy jako każdą formę wydarzenia typu handlowego albo promocyjnego  o charakterze bardziej masowym, jak np. koncert.
Najważniejsze elementy dobrego eventu to: oryginalność, odwaga pomysłu i spójność projektu z komunikacją marki.

non-event - fiasko

KONKURSY

VI  Olimpiada Młodych Barmanów

Finał  - 17 marca 2007 r. Warszawa

W dniu 17 marca 2007 r. w hotelu Jan III Sobieski w Warszawie odbył się finał VI Olimpiady Młodych Barmanów.

Organizator i główny sponsor:

Bacardi-Martini Polska Sp. z o.o.

oraz:
Hotel Jan III Sobieski
Komisja Gastronomiczna PZH

Nagrodą główną Olimpiady jest  udział w 42. edycji międzynarodowego konkursu barmańskiego Bacardi-Martini Grand Prix, który odbędzie się w lipcu br. we Włoszech.

 

Każda z Olimpiad Młodych Barmanów jest unikatowa. Wręcz niemożliwe jest, aby uczestnicy, niezależnie od rezultatu,  szybko zapomnieli o tej przygodzie.

Tradycyjnie Olimpiadę rozpoczyna test pisemny. Test jak test, zawiera pytania bardzo zróżnicowane. Były bardzo proste ale i też zaskakujące. Jak przy każdym egzaminie adrenalina dała się trochę we znaki. Jednak wszyscy uczestnicy zgodnie podkreślali, że była to najmniej stresująca część Olimpiady.

Druga część finału sprawdzała umiejętność przyrządzania napoi mieszanych. Każdy z zawodników stanął przed liczną widownią i twarzą w "twarz" z komisją techniczną. Jak tu teraz zapanować nad językiem tak, aby wypowiedź i to w j.angielskim była zrozumiała, a nie przekształciła się w nieskładny bełkot. Po przeżyciu omówienia przygotowania drinka w języku angielskim nadchodził dla wielu kolejny egzamin. Próba natychmiastowego opanowania bicia serca i trzęsących się rąk tak, aby być w stanie przyrządzić drinki. Najlepsi mieli stalowe nerwy, zawodowo przyrządzali drinki.
W oczekiwaniu na swoją kolejność część z uczestników nerwowo przemierzała korytarze hotelu, a bardziej odporni przyglądali się zmaganiom rywali. Zgodnie z zasadami Olimpiady zawodnicy najpierw przygotowywali wylosowany przez siebie napój w dwóch porcjach, a następnie własny drink w trzech porcjach.

Jurorami w Komisji technicznej byli: Andrzej Milczarek, Dariusz Ciborowski, Mikołaj Nowak, Jacek Krawczyk, Arkadiusz Krawczyk.

O godz. 21 nadeszła najprzyjemniejsza część Olimpiady - uroczysta Gala. Najpierw zostały wręczone dyplomy z podziękowaniem dla nauczycieli  oraz dla uczestników a następnie ogłoszone zostały wyniki.
Zwyciężczynią VI Olimpiady Młodych Barmanów została Barbara Janda.

Test pisemny

Fotogaleria

Organizatorzy Olimpiady:
Maja Żabierek
Piotr Chojnowski
Krzysztof Dubrow
Piotr Lorens
I miejsce
Barbara Janda
Zespół Szkół Gospodarczych w Rzeszowie
 
I miejsce
Barbara Janda
Zespół Szkół Gospodarczych w Rzeszowie
II miejsce
Mikołaj Borowski
Zespół Szkół Gastronomicznych w Poznaniu
III miejsce
Tomasz Jastrzemski
Zespół Szkół Gastronomiczno-Hotelarskich w Wiśle

Zapraszamy do udziału w Olimpiadzie
w przyszłym roku.

Warto poświęcić czas na wielotygodniowe przygotowania !

[hotelarze.pl - 19.03.2007]


Fatal error: Call to undefined function komentarze() in /home/users/hotelarze/public_html/hotelarze/konkursy/barmani-2007.php on line 13