hotelarze.pl   hotel.pl
  Turystyka   Hotelarstwo    Gastronomia Dzisiaj:  English  
HOTELARSTWO
Hotel
Marketing i sprzedaż
 
GASTRONOMIA
Gastronomia
Kelnerstwo
Kuchnia
Urządzenia gastronomiczne
 
TURYSTYKA
Turystyka
 
KSIĘGARNIA
Zapraszamy do księgarni
 
Pomoce naukowe-hotelarstwo
Hotelarz online - testy dla hotelarzy
Zadania praktyczne dla hotelarzy
Zadania i testy egzaminacyjne
DLA NAUCZYCIELI
Praktyki, Staże

Pomoce naukowe-gastronomia
Hotelarz online -testy z gastronomii
 
Pomoce naukowe-turystyka
Hotelarz online - testy z turystyki
Zadania praktyczne
Zadania i testy egzaminacyjne  
PRZEPISY PRAWNE
dot. obiektów hotelarskich
dot. ochrony przeciwpożarowej
prawo żywnościowe
 
KONFERENCJE, KONKURSY
Konferencje, szkolenia ...
Relacje z konkursów
 
TARGI
Targi turystyczne
Relacje z targów
 
ORGANIZACJE BRANŻOWE
Organizacje turystyczne
Organizacje kucharzy
 
EKSPERCI
Hotelarstwo
Gastronomia
ARCHIWUM WIADOMOŚCI
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
 

Jeśli pragniesz otrzymywać informacje o nowościach na stronie - podaj swój

 adres e-mail



Zapisz się
Wypisz się


Jeden z zaledwie czterech 7-gwiazdkowych hoteli na świecie The Beijing 7-star Morgan Plaza został oddany gościom tuż przed otwarciem Olimpiady w Pekinie. Goście zatrzymujący się w tym 48-piętrowym hotelu mają do dyspozycji teren o powierzchni prawie 10 ha, gdzie mogą znaleźć centra handlowe, modne apartamenty, najlepszą na świecie restaurację japońską, a nawet świątynię.

Liniowiec marzeń Queen Victoria - powstała w 2007 r., ale zanim to się stało, zbierano opinie osób podróżujących Queen Elizabeth i Queen Mary. To dwie siostry Viktorii - wszystkie należą do eleganckiej linii Cunard. Na statku o długości 294 metrów, szerokości 32 metrów i wysokości 55 metrów, znajduje się m.in.: okazałe lobby z dziełami sztuki, 8 restauracji i barów, kluby nocne, sale klubowe, teatr, kino, kasyno. Jest też SPA, fitness center, baseny i jacuzzi. Wszystko w pięknych, stylowych wnętrzach, które mają zapewnić jak najwyższą jakość wypoczynku. Na wycieczkowcu są atrakcje niespotykane na innych liniowcach, m.in. prywatne loże w trzypiętrowym Royal Court Theatre, pierwsze na świecie pływające muzeum, dwupiętrowa biblioteka z drewnianą boazerią, sześcioma tysiącami wolumenów z całego świata oraz pięknymi spiralnymi schodami, konserwatorium w stylu kolonialnym z fontanną tonącą w zieleni i ruchomym szklanym dachem, trasa do joggingu czy sekretna wiktoriańska alkowa. Na pokład liniowiec zabiera 2 tys. pasażerów. Oddaje im do dyspozycji ponad 1000 kabin. O ich komfort dba załoga licząca 900 osób. Najtańszy bilet na rejs kosztuje niecałe 1000 euro, najdroższy, np. dookoła świata, kosztuje ok. 8 tys. euro.

Podstawowym wskaźnikiem w hotelarstwie są zrealizowane, dzienne obroty każdego wybudowanego pokoju. RevPar jest otrzymywany z iloczynu współczynnika wynajmu pokoi (frekwencja = liczba sprzedanych pokojonocy / liczba pokoi x 100 %) i średniej ceny za pokój (ADR).
uwaga: RevPAR nie bierze pod uwagę dochodów z innych usług hotelu, takich jak restauracje, spa, przystanie, kasyna itp. Przykład:

- średnia frekwencja : 50,76%
- średnia cena w złotych za dobę
  hotelową: 237,83 zł,
- wskaźnik REVPAR wynosi: 120,73zł
 

Punkt rentowności działalności hotelarskiej (Lmin) - jest to minimalna liczba miejsc noclegowych lub pokoi jaką należy sprzedać, aby zapewnić pokrycie kosztów
Lmin = Ks/(c-kz)
Ks-całkowite koszty stałe; c-cena pokoju lub miejsca noclegowego; kz -jednostkowe koszty zmienne przypadające na jedno miejsce noclegowe lub pokój

Hotspot - to otwarty i dostępny publicznie punkt dostępu, umożliwiający dostęp do Internetu za pomocą sieci bezprzewodowej (WiFi). Hotspoty najczęściej instalowane są hotelach, restauracjach, centrach handlowych, na lotniskach, dworcach, szpitalach i uczelniach. Dzięki nim posiadacze przenośnych komputerów wyposażonych w kartę sieciową standardu 802.11 mogą podłączyć się do Internetu. Czasami usługa taka jest bezpłatna.

Marketing - najważniejszy cel:  dotarcie z właściwym komunikatem do właściwych osób za najniższą cenę.

M-Marketing (mobile marketing) - są to wszystkie formy realizacji strategii komunikacyjnych, wynikających z planu marketingowego, przy pomocy telefonu komórkowego i z wykorzystaniem jego możliwości. Do narzędzi M-Marketingu należą SMS-y, MMS-y i EMS-y - wiadomość głosowa, przetworzona elektronicznie. Usługi te zrobiły błyskotliwą karierę i są obecnie najchętniej wykorzystywane, głównie ze względu na swą prostotę i niskie koszty. M-Marketing można zastosować w serwisach informacyjnych, w konkursach konsumenckich czy w głosowaniu w konkursach.

Event - wydarzenie,  spotkanie (towarzyskie, mecz), zawody.
Event - rozumiemy jako każdą formę wydarzenia typu handlowego albo promocyjnego  o charakterze bardziej masowym, jak np. koncert.
Najważniejsze elementy dobrego eventu to: oryginalność, odwaga pomysłu i spójność projektu z komunikacją marki.

non-event - fiasko

HOTELARSTWO

W hotelu… asymetryczna wanna "Rosa" firmy RAVAK

Wanna czy prysznic? Oto jest pytanie, które stawiał sobie niejeden właściciel hotelu, motelu czy pensjonatu. Rzucając odpowiedź bez zastanowienia, wymknie się: - „Kabina prysznicowa będzie bardziej funkcjonalna!”. Jednak co z miłośnikami parujących kąpieli?

- Utarło się, że wanna, aby zapewnić właściwy sobie komfort, powinna zajmować przynajmniej połowę łazienki - zauważa Justyna Zuzanna Szpejnowska, niezależny architekt wnętrz z firmy StudioZ - Nie jest to prawdą. Obecnie bowiem dostępne są wanny asymetryczne, które - mimo zdecydowanie mniejszych gabarytów - są nie mniej praktyczne.

Najlepszym na to dowodem jest wanna o wdzięcznym imieniu „Rosa” z kolekcji firmy Ravak. Najmniejszy model mierzy
jedyne 140 cm długości, a oferuje więcej miejsca do leżenia niż klasyczna, 170 cm wanna prostokątna. Jak to możliwe? Sekret tkwi właśnie w asymetrii, której zastosowanie pozwoliło zaoszczędzić w łazience aż 30 - jakże potrzebnych! - centymetrów.
Zaletą modelu „Rosa” firmy Ravak jest również to, że jeśli ktoś zapragnie zostać posiadaczem zarówno wanny, jak i prysznica, to jest to również do wykonania. Wówczas wystarczy zdecydować się na zakup jednego z dedykowanych parawanów wannowych. Dzięki temu na tej samej przestrzeni połączymy komfort kąpieli w wannie z funkcjonalnością kabiny prysznicowej.

- Dlatego firma Ravak – mówi ekspert ze StudioZ – postanowiła podsunąć nie tylko właścicielom hoteli, moteli czy pensjonatów, ale także architektom, kilka pomysłów na to, jak zagospodarować przestrzeń niewielkiej łazienki.
Wystarczy pamiętać o kilku zasadach i… poznać parę sztuczek. To naprawdę proste! - zapewnia.

Człowiek, aby swobodnie się obrócić, potrzebuje ok. 80 cm miejsca wokół siebie. Jest to minimum, umożliwiające choćby swobodne wytarcie się po kąpieli. Co możemy zrobić, aby uzyskać więcej przestrzeni?

Oszukać oko

- Jednak to dopiero początek – kontynuuje Szpejnowska. - Zastosowanie kilku tricków może nie wpłynie na ergonomię łazienki, ale za to nada jej wrażenia przestrzeni. Należy zawsze zwracać uwagę na odpowiednio dobrane kolory, kształt i fakturę materiałów, użytych do wykończenia ścian, podłóg i sufitu. Z palety barw wybieramy wyłącznie odcienie jasne, choć niekoniecznie białe. Przestrzeni nadają też kolory kojarzące się z wodą – chłodne odcienie niebieskiego, błękitu oraz delikatnego fioletu. Pamiętajmy przy tym, by w jednym pomieszczeniu nie stosować więcej niż trzech barw. Dzięki czemu unikniemy wrażenia chaosu.

Dodatkowo prostą i bardzo skuteczną sztuczką jest zastosowanie takich samym materiałów zarówno na ścianach, jak i na suficie oraz/lub podłodze.
Dodatkowo wrażeniu przestrzeni i luksusu sprzyjają też duże lustra umieszczone na ścianach. Jednym z najważniejszych elementów jest jednak właściwe oświetlenie – bardzo jasne, docierające do każdego zakamarka. Idealną sytuację mają Ci, którym do łazienki wpadają promienie słoneczne – najbardziej korzystne nie tylko dla przestrzeni, ale i dla oka gości hotelowych. Jeśli nie mamy takiej możliwości, zadbajmy o to, by nasze źródło światła miało chociaż barwę zbliżoną do światła dziennego.



Cena asymetrycznej wanny BE HAPPY: od 1305 zł brutto (w zależności od rozmawiaru.)
Cena asymetrycznej wanny Avocado: od 1475 zł brutto (w zależności od rozmiaru).
RAVAK POLSKA S.A.
05-825 Grodzisk Maz.
Kałęczyn ul. Radziejowicka 124
www.ravak.pl

[dodano - 09.11.2009]

Hotelarz online - pierwsze w internecie testy dla każdego hotelarza.

Copyright © 2000-2008 Hotelarze.pl | Dodaj do Ulubionych | Redakcja | e-mail: redakcja@hotelarze.pl