hotelarze.pl   hotel.pl
  Turystyka   Hotelarstwo    Gastronomia Dzisiaj:  English  
HOTELARSTWO
Hotel
Marketing i sprzedaż
 
GASTRONOMIA
Gastronomia
Kelnerstwo
Kuchnia
Urządzenia gastronomiczne
 
TURYSTYKA
Turystyka
 
KSIĘGARNIA
Zapraszamy do księgarni
 
Pomoce naukowe-hotelarstwo
Hotelarz online - testy dla hotelarzy
Zadania praktyczne dla hotelarzy
Zadania i testy egzaminacyjne
DLA NAUCZYCIELI
Praktyki, Staże

Pomoce naukowe-gastronomia
Hotelarz online -testy z gastronomii
 
Pomoce naukowe-turystyka
Hotelarz online - testy z turystyki
Zadania praktyczne
Zadania i testy egzaminacyjne  
PRZEPISY PRAWNE
dot. obiektów hotelarskich
dot. ochrony przeciwpożarowej
prawo żywnościowe
 
KONFERENCJE, KONKURSY
Konferencje, szkolenia ...
Relacje z konkursów
 
TARGI
Targi turystyczne
Relacje z targów
 
ORGANIZACJE BRANŻOWE
Organizacje turystyczne
Organizacje kucharzy
 
EKSPERCI
Hotelarstwo
Gastronomia
ARCHIWUM WIADOMOŚCI
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
 

Jeśli pragniesz otrzymywać informacje o nowościach na stronie - podaj swój

 adres e-mail



Zapisz się
Wypisz się


Jeden z zaledwie czterech 7-gwiazdkowych hoteli na świecie The Beijing 7-star Morgan Plaza został oddany gościom tuż przed otwarciem Olimpiady w Pekinie. Goście zatrzymujący się w tym 48-piętrowym hotelu mają do dyspozycji teren o powierzchni prawie 10 ha, gdzie mogą znaleźć centra handlowe, modne apartamenty, najlepszą na świecie restaurację japońską, a nawet świątynię.

Liniowiec marzeń Queen Victoria - powstała w 2007 r., ale zanim to się stało, zbierano opinie osób podróżujących Queen Elizabeth i Queen Mary. To dwie siostry Viktorii - wszystkie należą do eleganckiej linii Cunard. Na statku o długości 294 metrów, szerokości 32 metrów i wysokości 55 metrów, znajduje się m.in.: okazałe lobby z dziełami sztuki, 8 restauracji i barów, kluby nocne, sale klubowe, teatr, kino, kasyno. Jest też SPA, fitness center, baseny i jacuzzi. Wszystko w pięknych, stylowych wnętrzach, które mają zapewnić jak najwyższą jakość wypoczynku. Na wycieczkowcu są atrakcje niespotykane na innych liniowcach, m.in. prywatne loże w trzypiętrowym Royal Court Theatre, pierwsze na świecie pływające muzeum, dwupiętrowa biblioteka z drewnianą boazerią, sześcioma tysiącami wolumenów z całego świata oraz pięknymi spiralnymi schodami, konserwatorium w stylu kolonialnym z fontanną tonącą w zieleni i ruchomym szklanym dachem, trasa do joggingu czy sekretna wiktoriańska alkowa. Na pokład liniowiec zabiera 2 tys. pasażerów. Oddaje im do dyspozycji ponad 1000 kabin. O ich komfort dba załoga licząca 900 osób. Najtańszy bilet na rejs kosztuje niecałe 1000 euro, najdroższy, np. dookoła świata, kosztuje ok. 8 tys. euro.

Podstawowym wskaźnikiem w hotelarstwie są zrealizowane, dzienne obroty każdego wybudowanego pokoju. RevPar jest otrzymywany z iloczynu współczynnika wynajmu pokoi (frekwencja = liczba sprzedanych pokojonocy / liczba pokoi x 100 %) i średniej ceny za pokój (ADR).
uwaga: RevPAR nie bierze pod uwagę dochodów z innych usług hotelu, takich jak restauracje, spa, przystanie, kasyna itp. Przykład:

- średnia frekwencja : 50,76%
- średnia cena w złotych za dobę
  hotelową: 237,83 zł,
- wskaźnik REVPAR wynosi: 120,73zł
 

Punkt rentowności działalności hotelarskiej (Lmin) - jest to minimalna liczba miejsc noclegowych lub pokoi jaką należy sprzedać, aby zapewnić pokrycie kosztów
Lmin = Ks/(c-kz)
Ks-całkowite koszty stałe; c-cena pokoju lub miejsca noclegowego; kz -jednostkowe koszty zmienne przypadające na jedno miejsce noclegowe lub pokój

Hotspot - to otwarty i dostępny publicznie punkt dostępu, umożliwiający dostęp do Internetu za pomocą sieci bezprzewodowej (WiFi). Hotspoty najczęściej instalowane są hotelach, restauracjach, centrach handlowych, na lotniskach, dworcach, szpitalach i uczelniach. Dzięki nim posiadacze przenośnych komputerów wyposażonych w kartę sieciową standardu 802.11 mogą podłączyć się do Internetu. Czasami usługa taka jest bezpłatna.

Marketing - najważniejszy cel:  dotarcie z właściwym komunikatem do właściwych osób za najniższą cenę.

M-Marketing (mobile marketing) - są to wszystkie formy realizacji strategii komunikacyjnych, wynikających z planu marketingowego, przy pomocy telefonu komórkowego i z wykorzystaniem jego możliwości. Do narzędzi M-Marketingu należą SMS-y, MMS-y i EMS-y - wiadomość głosowa, przetworzona elektronicznie. Usługi te zrobiły błyskotliwą karierę i są obecnie najchętniej wykorzystywane, głównie ze względu na swą prostotę i niskie koszty. M-Marketing można zastosować w serwisach informacyjnych, w konkursach konsumenckich czy w głosowaniu w konkursach.

Event - wydarzenie,  spotkanie (towarzyskie, mecz), zawody.
Event - rozumiemy jako każdą formę wydarzenia typu handlowego albo promocyjnego  o charakterze bardziej masowym, jak np. koncert.
Najważniejsze elementy dobrego eventu to: oryginalność, odwaga pomysłu i spójność projektu z komunikacją marki.

non-event - fiasko

HOTELARSTWO

VIP w hotelu - biznes czy kłopot ???

Piotr LEDWORUCH

Dyrektor Hotelu Prezydent***** Wellness & SPA

Większość hotelarzy uważa że Vip-y to świetny biznes i dobra reklama. Tylko wtajemniczeni wiedzą, że może to za sobą pociągnąć wydatki na remont pokoju, zmianę wykładziny, naprawę jacuzzi czy połamane łóżko. Są to przypadki sporadyczne i większość klientów o statusie Vip daje nam mnóstwo satysfakcji z pracy sprawiając że hotele tętnią życiem.

Trzy fundamentalne zasady przyjęcia VIP-a to bezpieczeństwo, dyskrecja i pełen profesjonalizm. Pozostałe reguły ustalamy w zależności czy są to „celebrities”, „rekiny” biznesu, czy też wysokiej rangi politycy. Zawsze obowiązują nas podstawowe zasady savoir vivru. W przypadku polityków i urzędników najwyższego szczebla dodatkowo musimy stosować się do protokołu dyplomatycznego.

Procedury Protokołu Dyplomatycznego zawierają podstawowe zadania, mające na celu wprowadzenie ładu na towarzyszącym VIP-om przyjęciach i spotkaniach określając jednocześnie osoby odpowiedzialne za ich realizację.
Wiedza o tych zasadach, a przede wszystkim dobre maniery są nie tylko podstawą dobrego biznesu ale inwestycją we własną karierę.
Przestrzeganie zasad etyki połączone ze znajomością etykiety budzi zaufanie gościa i przekonanie o naszej wiarygodności – a w konkluzji, że z nami można i warto robić interesy!
Musimy doceniać istotę „pierwszego wrażenia” i reguły zachowania zasad: pierwszeństwa, starszeństwa, prawej strony, wzajemności, dostosowania i hierarchii miejsc.

Szczególnie ważne są tytuły i tytułowanie. Warto zapamiętać że podstawą rozwoju w tzw. życiu publicznym są umiejętności komunikacji w codziennym życiu urzędowym: komunikacja niewerbalna, zachowanie strefy prywatności, formy pozdrawiania, powitania, pożegnania, uścisk dłoni, autoprezentacja a zwłaszcza (!) aktywne słuchanie .
Możemy przytAczać różne przykłady kultury i obyczajowości Czasami stajemy przed dylematem, czy pozwolić „Vipovi” zgasić cygaro na naszym jedwabnym krawacie? A może warto (?) takiego Vip-a wyrzucić z hotelu, ponieważ straty mogą być większe niż zyski. Może zaryzykować i liczyć na to że odwiedzą nas jego znajomi, przyjaciele i dzięki tzw. poczcie pantoflowej będziemy ulubionym hotelem dla „wyższych sfer”.
W takich sytuacjach raczej trzymajmy się sztywno zasad i zaufajmy regulaminowi hotelowemu oraz procedurom które podobnie jak w przypadku Protokołu Dyplomatycznego mają wprowadzić ład w obiekcie. Nie bójmy się stawić czoła takim wyzwaniom. Nie traćmy zimnej krwi i ze spokojem prowadźmy rozstrzygniecie sporu, zgodnie z procedurą. Pamiętajmy że biznes lubi spokój, a zwłaszcza perfekcjonizm.

Zachowanie klasy, rangi i dyplomacji pomaga przy każdej rozmowie, zarówno oficjalnej jak i nieoficjalnej. Dlatego w każdej sytuacji bezwzględnie należy starannie przestrzegać doboru tytułów i słów. Zasada tolerancji (łac. tolerare = znosić, wytrzymywać) jest jednym z podstawowych warunków osiągnięcia sukcesu , nie mówiąc o tym, że dowodzi kultury osobistej. Oznacza cierpliwość i wyrozumiałość dla odmienności co jest szczególnie ważne podczas spotkań osób z obszarów czy kręgów bardzo odmiennych kulturowo i mentalnościowo.
Podstawy etykiety określa „savoir vivre” rozpoczynając od kolejności powitań, zachowań przy biesiadnym stole, na pożegnaniach i podziękowaniach kończąc. Przykładowo niedopuszczalne jest całowanie w rękę kobiet przy powitaniu w hotelu i w zwykłych stosunkach służbowych, gdyż stawia to ją w dwuznacznej sytuacji, obniżając jej rolę, równość i wartość jako partnera w rozmowie. Wprowadza to niepotrzebne zamieszanie (a „z rozpędu” można pocałować w rękę … podwładnego!). Tego typu gest zdarza się tylko w Polsce (i czasami w krajach byłego Związku Radzieckiego) lecz stanowczo należy tego unikać zwłaszcza, jeśli towarzyszy temu podniesienie „na siłę” dłoni kobiety ku własnym ustom, bez skłonu głowy. Taki gest w krajach zachodnich budzi w najlepszym przypadku zdziwienie, w gorszym – podejrzenie o molestowanie seksualne. Na Dalekim Wschodzie czy w państwach arabskich jest to absolutnie niedopuszczalne i może grozić nawet śmiercią.

Jeśli przyjmujemy VIP-a i zachowaliśmy już wszystkie konwenanse, wszystko odbyło się zgodnie procedurami, zadbaliśmy o jego bezpieczeństwo i dyskrecję nie możemy zapomnieć o naszym wyglądzie zewnętrznym i kondycji. Doświadczony negocjator musi dbać o swój stan fizyczny i psychiczny, szczególnie przed ważnymi rozmowami. Rozwiązywania potencjalnych sporów w koszulce polo, z oczami podkrążonymi po nieprzespanej nocy na starcie stawia nas na przegranej pozycji.

Następną często niedocenianą dziedziną, ściśle łączącą się z dyplomacją, jest sztuka komunikowania się. Tu należy zrobić bardzo wiele, także w świecie biznesu. Często nie wiemy jak podczas spotkań i rozmów wybrnąć z faux pas. Brak przygotowania i znajomości tematu jest nie do ukrycia! Panta rei! Czasu nie cofniemy. Musimy ze spokojem przeprosić za pomyłkę zrobić sprostowanie i wrócić do kontynuacji tematu-rozmowy z pełnym zaangażowaniem. Błędów nie popełnia tylko ten kto nic nie robi! Potrzeba wielu lat doświadczeń i treningu aby retoryka, erystyka, protokół dyplomatyczny oraz techniki przełamywania stresu, poznawania partnera (bez jego wiedzy) stały się dla nas chlebem powszednim.

Jeśli przebrniemy przez te wszystkie zawiłości bez strat, możemy ocenić czy wizyta VIP-a była dla nas biznesem czy kłopotem.

[hotelarze.pl - 16.02.2010]

Hotelarz online - pierwsze w internecie testy dla każdego hotelarza.

Copyright © 2000-2008 Hotelarze.pl | Dodaj do Ulubionych | Redakcja | e-mail: redakcja@hotelarze.pl