hotelarze.pl   hotel.pl
  Turystyka   Hotelarstwo    Gastronomia Dzisiaj:  English  
HOTELARSTWO
Hotel
Marketing i sprzedaż
 
GASTRONOMIA
Gastronomia
Kelnerstwo
Kuchnia
Urządzenia gastronomiczne
 
TURYSTYKA
Turystyka
 
KSIĘGARNIA
Zapraszamy do księgarni
 
Pomoce naukowe-hotelarstwo
Hotelarz online - testy dla hotelarzy
Zadania praktyczne dla hotelarzy
Zadania i testy egzaminacyjne
DLA NAUCZYCIELI
Praktyki, Staże

Pomoce naukowe-gastronomia
Hotelarz online -testy z gastronomii
 
Pomoce naukowe-turystyka
Hotelarz online - testy z turystyki
Zadania praktyczne
Zadania i testy egzaminacyjne  
PRZEPISY PRAWNE
dot. obiektów hotelarskich
dot. ochrony przeciwpożarowej
prawo żywnościowe
 
KONFERENCJE, KONKURSY
Konferencje, szkolenia ...
Relacje z konkursów
 
TARGI
Targi turystyczne
Relacje z targów
 
ORGANIZACJE BRANŻOWE
Organizacje turystyczne
Organizacje kucharzy
 
EKSPERCI
Hotelarstwo
Gastronomia
ARCHIWUM WIADOMOŚCI
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
 

Jeśli pragniesz otrzymywać informacje o nowościach na stronie - podaj swój

 adres e-mail



Zapisz się
Wypisz się


Jeden z zaledwie czterech 7-gwiazdkowych hoteli na świecie The Beijing 7-star Morgan Plaza został oddany gościom tuż przed otwarciem Olimpiady w Pekinie. Goście zatrzymujący się w tym 48-piętrowym hotelu mają do dyspozycji teren o powierzchni prawie 10 ha, gdzie mogą znaleźć centra handlowe, modne apartamenty, najlepszą na świecie restaurację japońską, a nawet świątynię.

Liniowiec marzeń Queen Victoria - powstała w 2007 r., ale zanim to się stało, zbierano opinie osób podróżujących Queen Elizabeth i Queen Mary. To dwie siostry Viktorii - wszystkie należą do eleganckiej linii Cunard. Na statku o długości 294 metrów, szerokości 32 metrów i wysokości 55 metrów, znajduje się m.in.: okazałe lobby z dziełami sztuki, 8 restauracji i barów, kluby nocne, sale klubowe, teatr, kino, kasyno. Jest też SPA, fitness center, baseny i jacuzzi. Wszystko w pięknych, stylowych wnętrzach, które mają zapewnić jak najwyższą jakość wypoczynku. Na wycieczkowcu są atrakcje niespotykane na innych liniowcach, m.in. prywatne loże w trzypiętrowym Royal Court Theatre, pierwsze na świecie pływające muzeum, dwupiętrowa biblioteka z drewnianą boazerią, sześcioma tysiącami wolumenów z całego świata oraz pięknymi spiralnymi schodami, konserwatorium w stylu kolonialnym z fontanną tonącą w zieleni i ruchomym szklanym dachem, trasa do joggingu czy sekretna wiktoriańska alkowa. Na pokład liniowiec zabiera 2 tys. pasażerów. Oddaje im do dyspozycji ponad 1000 kabin. O ich komfort dba załoga licząca 900 osób. Najtańszy bilet na rejs kosztuje niecałe 1000 euro, najdroższy, np. dookoła świata, kosztuje ok. 8 tys. euro.

Podstawowym wskaźnikiem w hotelarstwie są zrealizowane, dzienne obroty każdego wybudowanego pokoju. RevPar jest otrzymywany z iloczynu współczynnika wynajmu pokoi (frekwencja = liczba sprzedanych pokojonocy / liczba pokoi x 100 %) i średniej ceny za pokój (ADR).
uwaga: RevPAR nie bierze pod uwagę dochodów z innych usług hotelu, takich jak restauracje, spa, przystanie, kasyna itp. Przykład:

- średnia frekwencja : 50,76%
- średnia cena w złotych za dobę
  hotelową: 237,83 zł,
- wskaźnik REVPAR wynosi: 120,73zł
 

Punkt rentowności działalności hotelarskiej (Lmin) - jest to minimalna liczba miejsc noclegowych lub pokoi jaką należy sprzedać, aby zapewnić pokrycie kosztów
Lmin = Ks/(c-kz)
Ks-całkowite koszty stałe; c-cena pokoju lub miejsca noclegowego; kz -jednostkowe koszty zmienne przypadające na jedno miejsce noclegowe lub pokój

Hotspot - to otwarty i dostępny publicznie punkt dostępu, umożliwiający dostęp do Internetu za pomocą sieci bezprzewodowej (WiFi). Hotspoty najczęściej instalowane są hotelach, restauracjach, centrach handlowych, na lotniskach, dworcach, szpitalach i uczelniach. Dzięki nim posiadacze przenośnych komputerów wyposażonych w kartę sieciową standardu 802.11 mogą podłączyć się do Internetu. Czasami usługa taka jest bezpłatna.

Marketing - najważniejszy cel:  dotarcie z właściwym komunikatem do właściwych osób za najniższą cenę.

M-Marketing (mobile marketing) - są to wszystkie formy realizacji strategii komunikacyjnych, wynikających z planu marketingowego, przy pomocy telefonu komórkowego i z wykorzystaniem jego możliwości. Do narzędzi M-Marketingu należą SMS-y, MMS-y i EMS-y - wiadomość głosowa, przetworzona elektronicznie. Usługi te zrobiły błyskotliwą karierę i są obecnie najchętniej wykorzystywane, głównie ze względu na swą prostotę i niskie koszty. M-Marketing można zastosować w serwisach informacyjnych, w konkursach konsumenckich czy w głosowaniu w konkursach.

Event - wydarzenie,  spotkanie (towarzyskie, mecz), zawody.
Event - rozumiemy jako każdą formę wydarzenia typu handlowego albo promocyjnego  o charakterze bardziej masowym, jak np. koncert.
Najważniejsze elementy dobrego eventu to: oryginalność, odwaga pomysłu i spójność projektu z komunikacją marki.

non-event - fiasko

HOTELARSTWO

Kryteria oceny prawdziwego SPA

Oferta ośrodków nazywających się SPA jest dzisiaj przebogata. Jak poruszać się w owym gąszczu propozycji? Podpowiadamy, na jakie elementy warto zwrócić uwagę, by zainwestowany czas i pieniądze przeznaczyć na pobyt w profesjonalnym SPA.
Skrót SPA wywodzi się z języka łacińskiego. Sanus Per Aquam to nic innego jak zdrowie przez wodę.
To właśnie wiara w dobroczynną moc wody stanowi podstawę całej filozofii zdrowia, relaksu i pielęgnacji w ośrodkach SPA.

Na czym konkretnie polega owo dobroczynne działanie?
Zdrowie zależy od wymiany energetycznej w organizmie, a sama wymiana zależy od jakości wody.
Zadaniem prawdziwego SPA jest wyprowadzanie z komórek szkodliwych produktów przemiany materii (toksyn), a na ich miejsce wprowadzenie substancji odżywczych z wody pozakomórkowej.

Dlaczego jest to tak ważne?
Człowiek składa się z wielu milionów komórek, a cały organizm zawiera 70-80% wody. Woda to nie tylko płyn, ale również informacja i energia. Niezdrowa komórka nie jest w stanie przekazać informacji komórkom sąsiednim, co powoduje ich uszkodzenie. W ten sposób tworzą się grupy (wyspy) niesterowalnych komórek, nazywanych również wyrodzonymi. Żyją one własnym życiem i (co potwierdzają badania) są znacznie silniejsze i bardziej agresywne.
Zatem prawdziwe SPA powinno zająć się oczyszczaniem, odnową i pielęgnacją już na poziomie komórkowym! Znajdująca się w Kowarach Jelenia Struga SPA RESORT dla swoich gości wykonuje około 20 tyś zabiegów rocznie. 97% z nich stanowią zabiegi lecznicze, czyli właśnie te, które pozytywnie oddziałują na komórkę.
O profesjonalnym i autentycznym SPA można mówić analizując każdy pretendujący do tego miana ośrodek, pod kątem takich czynników jak: woda, powietrze, energia i edukacja.

Woda - czysta i żywa
Pierwszym i najważniejszym kryterium profesjonalnego SPA jest woda. Ta dostępna w ośrodku musi być o klasy wyższa od tej, którą większość z nas na co dzień konsumuje. Obiekty w mieście, korzystające z wody wodociągowej, nie spełniają tego kryterium. Mają wodę czystą jedynie pod względem chemicznym, niestety nadal wprowadza ona wibracje trucizn do naszego organizmu.
Marek Jankowski, właściciel znajdującej się w Kowarach Jeleniej Strugi SPA Resort: Gość będąc w naszym SPA ma stały dostęp do dwóch skarbów Jeleniej Strugi: żywej źródlanej wody z górskiego potoku oraz skarbu kowarskich sztolni „Potencjałki” – wody posiadającej znakomite właściwości bioenergetyczne połączone z radoczynnością oddziałującą na układ wydzielania wewnętrznego, co uważane jest za czynnik odmładzający i regenerujący. Kuchnia Jeleniej Strugi opiera się na górskiej wodzie źródlanej. Ta sama woda wypływa ze wszystkich kranów ośrodka, napełnia basen, znajduję się w saunie fińskiej oraz łaźni parowej pozytywnie energetyzując organizmy naszych Gości. Natomiast Potencjałka serwowana jest do posiłków oraz używana przy wykonywaniu luksusowych zabiegów SPA.

Powietrze jak kryształ
Drugim kryterium jest czyste powietrze. W procesie oddychania wchłaniamy je przez pęcherzyki płucne. Jeśli jest zanieczyszczone - szkodliwe substancje (w tym metale ciężkie) trafiają do krwi i są roznoszone do wszystkich komórek, uszkadzając ich strukturę.
Powietrze to duży problem ośrodków znajdujących się w miastach ponieważ po zabiegach oczyszczających organizm wchłania zanieczyszczenia jak gąbka! Dlatego właśnie, tak ważne jest, aby SPA znajdowało się w miejscu, gdzie powietrze jest krystalicznie czyste.
Jelenia Struga położona w samym sercu karkonoskiego lasu również ten egzamin zdaje celująco.

Zastrzyk dobrej energii
Kolejnym kryterium jest poziom dobrej energii. Pobyt w SPA ma energetyzować organizm poprzez wyciszenie, relaksację i odprężenie. Odpowiednio dobrane zabiegi i rytuały, jak również atmosfera spokoju i ciszy, wszystko to ma przełożyć się na uporządkowanie drgań energii komórkowej.
Pobyt w Jeleniej Strudze SPA RESORT zaczyna się zawsze od spotkania z terapeutą, który staje się przewodnikiem po ścieżce zabiegów dostosowanych do indywidualnych potrzeb Gościa.

Zdrowotna edukacja
Równie ważnym kryterium do spełnienia przez profesjonalne SPA jest edukacja gości. Powinni oni otrzymać konkretne informacje: jak postępować - nie tylko podczas pobytu, ale i po wyjeździe ze SPA. To pozwoli im jak najdłużej utrzymać organizm w doskonałej formie.
Edukacji służyć powinien już sam pobyt w SPA i królująca w nim przemyślana filozofia.
To bardzo ważne! Skoro chcemy w odpowiedni sposób oddziaływać na komórkę, musi zostać opracowany odpowiedni system jej traktowania. W Jeleniej Strudze jest to filozofia CUD . Jedność Ciała, Umysłu i Ducha w trzech krokach: oczyszczania, odnowy i pielęgnacji to kwintesencja holistycznego podejścia do organizmu. Dlaczego właśnie w trzech krokach”? Cyfra „trzy” według Platona jest cyfrą doskonałą, dzięki której można opisać świat. Świat oraz organizm ludzki.

W oparciu o filozofię CUD zbudowana została cała oferta zabiegowa w Jeleniej Strudze.
Zanim Goście zdecydują się na konkretne zabiegi, pracujący w resorcie terapeuci zalecają wykonanie bezinwazyjnej, komputerowej diagnostyki. Wskaże ona, które preparaty zanieczyszczają nasz organizm, a które nie. Na podstawie badania są dobierane takie zabiegi aby osiągnąć jak najlepszy efekt oczyszczenia organizmu.

W samej ofercie znajduje się 99 zabiegów SPA i Wellness podzielonych (według filozofii CUD) na trzy etapy: oczyszczania, odnowy i pielęgnacji.
Przykładowo, w ramach kolejnych etapów, goście mogą zdecydować się na
Oczyszczanie:
 • Detoksykacja Organizmu – oczyszczanie organizmu z toksyn przez stopy
 • Czarna Kropla Hamamu – podróż przez orientalny rytuał kąpieli
 • Krioterapia (w jednoosobowej kapsule, minus 160 st. C) z aktywnością ruchową
Odnowa:
 • Masaż Watsu w źródlanej, górskiej wodzie basenu
 • Oddech Jeleniej Strugi – zabieg dotleniający z wykorzystaniem unikalnej wody Potencjałki
 • STR (Skojarzona Terapia Radonowa) - inhalacje radonowe w podziemnej sztolni połączone z ćwiczeniami w ciepłej
   wodzie basenu
Pielęgnacja:
 • Perły Kawioru – zabieg kawiorowy z wykorzystaniem unikalnej wody Potencjałki
 • Trzy Światy dla dwojga
 • Kosmiczna głębia dla niego.

Wellness – jest pojęciem znacznie szerszym niż SPA - wywodzi się z definicji, której autorem jest dr. Halbert Dunn. Jako pierwszy wyraził on przekonanie, że ciało, umysł oraz duch powinny pozostawać we wzajemnej równowadze. Dziś to styl życia mający zapewnić dobre samopoczucie, poprzez zaspokojenie potrzeb zarówno fizycznych, jak i emocjonalnych oraz intelektualnych. To również poczucie odpowiedzialności za własne zdrowie, sztuka dobrego i spełnionego życia.

W Jeleniej Strudze całe menu zabiegów podzielone zostało na aktywności SPA i Wellness – do tych ostatnich należą m. in: Nordic Walking, jazda konna, wachlarz aktywności fitness, Oddechowa Relaksacja, czy zjazd Saniami Rogatymi.

Uważamy, że w Polsce powinien nastąpić proces certyfikacji SPA. Potwierdzeniem profesjonalizmu Jeleniej Strugi są uzyskane certyfikaty: jakości, bezpieczeństwa naszych Gości i ochrony środowiska.
Spełniając wymienione wyżej kryteria, Jelenia Struga SPA RESORT jest nie tylko profesjonalnym SPA, ale jest czymś więcej! Jak mawia właściciel JS - Marek Jankowski- Jelenia Struga jest CUDną wyspą Karkonoszy dla przyjaciół magicznych miejsc, gdzie wszyscy darują sobie porcję zdrowia i dobroczynnego wpływu na organizm, a jednocześnie zaznają ciepłej, domowej, polskiej gościnności.”


[źródło:www.idcg.pl]

[hotelarze.pl - 18.03.2008]

Hotelarz online - pierwsze w internecie testy dla każdego hotelarza.

Copyright © 2000-2008 Hotelarze.pl | Dodaj do Ulubionych | Redakcja | e-mail: redakcja@hotelarze.pl