hotelarze.pl   hotel.pl
  Turystyka   Hotelarstwo    Gastronomia Dzisiaj:  English  
HOTELARSTWO
Hotel
Marketing i sprzedaż
 
GASTRONOMIA
Gastronomia
Kelnerstwo
Kuchnia
Urządzenia gastronomiczne
 
TURYSTYKA
Turystyka
 
KSIĘGARNIA
Zapraszamy do księgarni
 
Pomoce naukowe-hotelarstwo
Hotelarz online - testy dla hotelarzy
Zadania praktyczne dla hotelarzy
Zadania i testy egzaminacyjne
DLA NAUCZYCIELI
Praktyki, Staże

Pomoce naukowe-gastronomia
Hotelarz online -testy z gastronomii
 
Pomoce naukowe-turystyka
Hotelarz online - testy z turystyki
Zadania praktyczne
Zadania i testy egzaminacyjne  
PRZEPISY PRAWNE
dot. obiektów hotelarskich
dot. ochrony przeciwpożarowej
prawo żywnościowe
 
KONFERENCJE, KONKURSY
Konferencje, szkolenia ...
Relacje z konkursów
 
TARGI
Targi turystyczne
Relacje z targów
 
ORGANIZACJE BRANŻOWE
Organizacje turystyczne
Organizacje kucharzy
 
EKSPERCI
Hotelarstwo
Gastronomia
ARCHIWUM WIADOMOŚCI
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
 

Jeśli pragniesz otrzymywać informacje o nowościach na stronie - podaj swój

 adres e-mail



Zapisz się
Wypisz się


Jeden z zaledwie czterech 7-gwiazdkowych hoteli na świecie The Beijing 7-star Morgan Plaza został oddany gościom tuż przed otwarciem Olimpiady w Pekinie. Goście zatrzymujący się w tym 48-piętrowym hotelu mają do dyspozycji teren o powierzchni prawie 10 ha, gdzie mogą znaleźć centra handlowe, modne apartamenty, najlepszą na świecie restaurację japońską, a nawet świątynię.

Liniowiec marzeń Queen Victoria - powstała w 2007 r., ale zanim to się stało, zbierano opinie osób podróżujących Queen Elizabeth i Queen Mary. To dwie siostry Viktorii - wszystkie należą do eleganckiej linii Cunard. Na statku o długości 294 metrów, szerokości 32 metrów i wysokości 55 metrów, znajduje się m.in.: okazałe lobby z dziełami sztuki, 8 restauracji i barów, kluby nocne, sale klubowe, teatr, kino, kasyno. Jest też SPA, fitness center, baseny i jacuzzi. Wszystko w pięknych, stylowych wnętrzach, które mają zapewnić jak najwyższą jakość wypoczynku. Na wycieczkowcu są atrakcje niespotykane na innych liniowcach, m.in. prywatne loże w trzypiętrowym Royal Court Theatre, pierwsze na świecie pływające muzeum, dwupiętrowa biblioteka z drewnianą boazerią, sześcioma tysiącami wolumenów z całego świata oraz pięknymi spiralnymi schodami, konserwatorium w stylu kolonialnym z fontanną tonącą w zieleni i ruchomym szklanym dachem, trasa do joggingu czy sekretna wiktoriańska alkowa. Na pokład liniowiec zabiera 2 tys. pasażerów. Oddaje im do dyspozycji ponad 1000 kabin. O ich komfort dba załoga licząca 900 osób. Najtańszy bilet na rejs kosztuje niecałe 1000 euro, najdroższy, np. dookoła świata, kosztuje ok. 8 tys. euro.

Podstawowym wskaźnikiem w hotelarstwie są zrealizowane, dzienne obroty każdego wybudowanego pokoju. RevPar jest otrzymywany z iloczynu współczynnika wynajmu pokoi (frekwencja = liczba sprzedanych pokojonocy / liczba pokoi x 100 %) i średniej ceny za pokój (ADR).
uwaga: RevPAR nie bierze pod uwagę dochodów z innych usług hotelu, takich jak restauracje, spa, przystanie, kasyna itp. Przykład:

- średnia frekwencja : 50,76%
- średnia cena w złotych za dobę
  hotelową: 237,83 zł,
- wskaźnik REVPAR wynosi: 120,73zł
 

Punkt rentowności działalności hotelarskiej (Lmin) - jest to minimalna liczba miejsc noclegowych lub pokoi jaką należy sprzedać, aby zapewnić pokrycie kosztów
Lmin = Ks/(c-kz)
Ks-całkowite koszty stałe; c-cena pokoju lub miejsca noclegowego; kz -jednostkowe koszty zmienne przypadające na jedno miejsce noclegowe lub pokój

Hotspot - to otwarty i dostępny publicznie punkt dostępu, umożliwiający dostęp do Internetu za pomocą sieci bezprzewodowej (WiFi). Hotspoty najczęściej instalowane są hotelach, restauracjach, centrach handlowych, na lotniskach, dworcach, szpitalach i uczelniach. Dzięki nim posiadacze przenośnych komputerów wyposażonych w kartę sieciową standardu 802.11 mogą podłączyć się do Internetu. Czasami usługa taka jest bezpłatna.

Marketing - najważniejszy cel:  dotarcie z właściwym komunikatem do właściwych osób za najniższą cenę.

M-Marketing (mobile marketing) - są to wszystkie formy realizacji strategii komunikacyjnych, wynikających z planu marketingowego, przy pomocy telefonu komórkowego i z wykorzystaniem jego możliwości. Do narzędzi M-Marketingu należą SMS-y, MMS-y i EMS-y - wiadomość głosowa, przetworzona elektronicznie. Usługi te zrobiły błyskotliwą karierę i są obecnie najchętniej wykorzystywane, głównie ze względu na swą prostotę i niskie koszty. M-Marketing można zastosować w serwisach informacyjnych, w konkursach konsumenckich czy w głosowaniu w konkursach.

Event - wydarzenie,  spotkanie (towarzyskie, mecz), zawody.
Event - rozumiemy jako każdą formę wydarzenia typu handlowego albo promocyjnego  o charakterze bardziej masowym, jak np. koncert.
Najważniejsze elementy dobrego eventu to: oryginalność, odwaga pomysłu i spójność projektu z komunikacją marki.

non-event - fiasko

HOTELARSTWO

Wspólne normy dla hoteli w Wlk.Brytanii

Wytyczne dla hoteli w zakresie rezerwacji, cen i bilingu

VisitBritain, VisitScotland, Wales Tourist Board, AA, RAC opracowały wspólne standardy wymagań dla hoteli, aby podnieść normy jakościowe usług, tak jak tego oczekują goście. Na wprowadzenie zmian i dostosowanie obiektu do danej kategorii obiekty mają 2 lata, począwszy od stycznia 2006 r.

Opracowane i wdrażane przez obiekty normy są oparte na dotychczas obowiązujących i uzupełnione o obszerny wachlarz potrzeb i oczekiwań gościa. Nowe standardy koncentrują się na podstawowej jakości, czystości, ciepłym powitaniu oraz podstawowym komforcie.

Poniżej wytyczne dla hoteli w zakresie rezerwacji, cen i bilingu.

Wszystkie hotele, bez względu na kategorię, powinny udostępnić łatwiejszą i skuteczniejszą usługę rezerwowania, która obejmuje, co następuje:

  • Przyszłym gościom powinno się wyraźnie powiedzieć jakie usługi są wliczone w cenę (nocleg, posiłki i zakąski, dodatkowe usługi, obsługa, podatki i inne opłaty).

  • Pozostałe informacje, które mogą mieć wpływ na decyzję gości: polityka palenia, trwające prace remontowe, zaplanowane wydarzeniach itp. Zgodnie z przyjęta polityką w hotelu, że niektóre udogodnienia powinny być zgłaszane w momencie rezerwacji, np. spa, obiad - te też powinny zostać wspomniane podczas rezerwacji.

  • Ostrzeżenie, jeżeli restauracja ma zostać zamknięta albo prawdopodobnie nie będzie wolnych miejsc.

  • Pełne szczegóły procesu anulowania rezerwacji w hotelu (jeśli takowe hotel ma), w tym informacje o naliczeniu opłaty za odwołanie albo zmianę terminu rezerwacji.

  • Informacja o przedpłatach, zawierająca szczegóły o wysokości kwoty zwracanej przy anulowaniu rezerwacji.

  • Jasne wytłumaczenie opłaty za dodatkowe usługi albo udogodnienia zawierające okresy odwołania rezerwacji.

  • Informacja o niedopuszczalnych w hotelu typach płatności:  czeki podróżne, karty kredytowe, itp.

  • Informacja i pełne szczegóły o opłatach za akceptację kart kredytowych.

  • Komunikacja z przyszłymi gośćmi - słowna lub pisemna - powinna być szybka, skuteczna, profesjonalna i pomocna.

Dobre pierwsze wrażenie jest bardzo ważne dla każdego hotelu. Dlatego:

  • Cena uzgodniona w dniu rezerwacji nie może być wyższa.

  • Wszystkie uzgodnione ceny muszą zawierać określone usługi, podatki i inne opłaty.

  • Każdy powinien zostać poinformowany, o miejscach i ograniczeniach w parkowaniu samochodu.

  • Przyszli goście muszą mieć pewność, że ich rezerwacja została zarejestrowana dokładnie.

  • Jako minimum, imię, adres i / albo numer kontaktowy, jeśli zarejestrował się w czasie rezerwowania.

  • Wszystkie rezerwacje powinny odbywać się w przyjaznym i grzecznym tonie, nawet kiedy w hotelu nie ma działu rezerwacji.

  • Dostarczyć każdemu gościowi drukowane albo jasno napisane szczegóły płatności i jej detale, w tym VAT powinien być wyraźnie wyszczególniony.

Szczegółowe wymagania:

Hotel 3-gwiazdkowy
•  Możliwość dokonania szybkiej i efektywnej rezerwacji podczas dnia i wieczora.
•  Gościowi przedkłada się rachunek główny, który zawiera wyspecyfikowane z detalami pozycje usług z których
   skorzystał. Gość płaci przy wyjeździe.
•  Konta gości powinny być aktualizowane o dane wychodzące w celu zminimalizowania opóźnienień podczas odprawy
   (check-out)

Hotel4-gwiazdkowy
•  Możliwość dokonania szybkiej i efektywnej rezerwacji podczas dnia do 23.00.
•  Potwierdzenie rezerwacji dostarczyć na prośbę.

Hotel 5-gwiazdkowy
•  Możliwość dokonania szybkiej i efektywnej rezerwacji przez 24 godziny.
•  Każdą rezerwację potwierdzić listem, faksem, emailem albo wiadomością tekstową.
•  Rachunek wyjaśnić i dobrze przedstawić, wręczyć najlepiej w kopercie albo w folderze.

źródło: VisitBritain
 

[red. hotelarze.pl - 11.01.2006]

Hotelarz online - pierwsze w internecie testy dla każdego hotelarza.

Copyright © 2000-2008 Hotelarze.pl | Dodaj do Ulubionych | Redakcja | e-mail: redakcja@hotelarze.pl