hotelarze.pl   hotel.pl
  Turystyka   Hotelarstwo    Gastronomia Dzisiaj:  English  
HOTELARSTWO
Hotel
Marketing i sprzedaż
 
GASTRONOMIA
Gastronomia
Kelnerstwo
Kuchnia
Urządzenia gastronomiczne
 
TURYSTYKA
Turystyka
 
KSIĘGARNIA
Zapraszamy do księgarni
 
Pomoce naukowe-hotelarstwo
Hotelarz online - testy dla hotelarzy
Zadania praktyczne dla hotelarzy
Zadania i testy egzaminacyjne
DLA NAUCZYCIELI
Praktyki, Staże

Pomoce naukowe-gastronomia
Hotelarz online -testy z gastronomii
 
Pomoce naukowe-turystyka
Hotelarz online - testy z turystyki
Zadania praktyczne
Zadania i testy egzaminacyjne  
PRZEPISY PRAWNE
dot. obiektów hotelarskich
dot. ochrony przeciwpożarowej
prawo żywnościowe
 
KONFERENCJE, KONKURSY
Konferencje, szkolenia ...
Relacje z konkursów
 
TARGI
Targi turystyczne
Relacje z targów
 
ORGANIZACJE BRANŻOWE
Organizacje turystyczne
Organizacje kucharzy
 
EKSPERCI
Hotelarstwo
Gastronomia
ARCHIWUM WIADOMOŚCI
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
 

Jeśli pragniesz otrzymywać informacje o nowościach na stronie - podaj swój

 adres e-mail



Zapisz się
Wypisz się


Jeden z zaledwie czterech 7-gwiazdkowych hoteli na świecie The Beijing 7-star Morgan Plaza został oddany gościom tuż przed otwarciem Olimpiady w Pekinie. Goście zatrzymujący się w tym 48-piętrowym hotelu mają do dyspozycji teren o powierzchni prawie 10 ha, gdzie mogą znaleźć centra handlowe, modne apartamenty, najlepszą na świecie restaurację japońską, a nawet świątynię.

Liniowiec marzeń Queen Victoria - powstała w 2007 r., ale zanim to się stało, zbierano opinie osób podróżujących Queen Elizabeth i Queen Mary. To dwie siostry Viktorii - wszystkie należą do eleganckiej linii Cunard. Na statku o długości 294 metrów, szerokości 32 metrów i wysokości 55 metrów, znajduje się m.in.: okazałe lobby z dziełami sztuki, 8 restauracji i barów, kluby nocne, sale klubowe, teatr, kino, kasyno. Jest też SPA, fitness center, baseny i jacuzzi. Wszystko w pięknych, stylowych wnętrzach, które mają zapewnić jak najwyższą jakość wypoczynku. Na wycieczkowcu są atrakcje niespotykane na innych liniowcach, m.in. prywatne loże w trzypiętrowym Royal Court Theatre, pierwsze na świecie pływające muzeum, dwupiętrowa biblioteka z drewnianą boazerią, sześcioma tysiącami wolumenów z całego świata oraz pięknymi spiralnymi schodami, konserwatorium w stylu kolonialnym z fontanną tonącą w zieleni i ruchomym szklanym dachem, trasa do joggingu czy sekretna wiktoriańska alkowa. Na pokład liniowiec zabiera 2 tys. pasażerów. Oddaje im do dyspozycji ponad 1000 kabin. O ich komfort dba załoga licząca 900 osób. Najtańszy bilet na rejs kosztuje niecałe 1000 euro, najdroższy, np. dookoła świata, kosztuje ok. 8 tys. euro.

Podstawowym wskaźnikiem w hotelarstwie są zrealizowane, dzienne obroty każdego wybudowanego pokoju. RevPar jest otrzymywany z iloczynu współczynnika wynajmu pokoi (frekwencja = liczba sprzedanych pokojonocy / liczba pokoi x 100 %) i średniej ceny za pokój (ADR).
uwaga: RevPAR nie bierze pod uwagę dochodów z innych usług hotelu, takich jak restauracje, spa, przystanie, kasyna itp. Przykład:

- średnia frekwencja : 50,76%
- średnia cena w złotych za dobę
  hotelową: 237,83 zł,
- wskaźnik REVPAR wynosi: 120,73zł
 

Punkt rentowności działalności hotelarskiej (Lmin) - jest to minimalna liczba miejsc noclegowych lub pokoi jaką należy sprzedać, aby zapewnić pokrycie kosztów
Lmin = Ks/(c-kz)
Ks-całkowite koszty stałe; c-cena pokoju lub miejsca noclegowego; kz -jednostkowe koszty zmienne przypadające na jedno miejsce noclegowe lub pokój

Hotspot - to otwarty i dostępny publicznie punkt dostępu, umożliwiający dostęp do Internetu za pomocą sieci bezprzewodowej (WiFi). Hotspoty najczęściej instalowane są hotelach, restauracjach, centrach handlowych, na lotniskach, dworcach, szpitalach i uczelniach. Dzięki nim posiadacze przenośnych komputerów wyposażonych w kartę sieciową standardu 802.11 mogą podłączyć się do Internetu. Czasami usługa taka jest bezpłatna.

Marketing - najważniejszy cel:  dotarcie z właściwym komunikatem do właściwych osób za najniższą cenę.

M-Marketing (mobile marketing) - są to wszystkie formy realizacji strategii komunikacyjnych, wynikających z planu marketingowego, przy pomocy telefonu komórkowego i z wykorzystaniem jego możliwości. Do narzędzi M-Marketingu należą SMS-y, MMS-y i EMS-y - wiadomość głosowa, przetworzona elektronicznie. Usługi te zrobiły błyskotliwą karierę i są obecnie najchętniej wykorzystywane, głównie ze względu na swą prostotę i niskie koszty. M-Marketing można zastosować w serwisach informacyjnych, w konkursach konsumenckich czy w głosowaniu w konkursach.

Event - wydarzenie,  spotkanie (towarzyskie, mecz), zawody.
Event - rozumiemy jako każdą formę wydarzenia typu handlowego albo promocyjnego  o charakterze bardziej masowym, jak np. koncert.
Najważniejsze elementy dobrego eventu to: oryginalność, odwaga pomysłu i spójność projektu z komunikacją marki.

non-event - fiasko

HOTELARSTWO

Ogrodnik na etacie hotelu
czy profesjonalna firma projektująca ogrody?

Sylwia OPARKA

Gustownie utrzymany ogród wokół hotelu, to nie tylko element wizerunku obiektu ale także propozycja spędzenia wolnego czasu na powietrzu. W zakresie różnorodności oferowanych w hotelach usług warto pomyśleć o placach zabaw dla dzieci, grillach, oczkach wodnych, altankach czy też profesjonalnie utrzymanych ogrodach ze ścieżkami spacerowymi. Hotelarze nie często decydują się na wydanie kilkudziesięciu tysięcy złotych na projekt i pielęgnację ogrodów wokół hotelu. Jednakże kwota ta może ulec zmniejszeniu w zależności od potrzeb w tym zakresie, a następnie doboru właściwych usług.

Na pewno zaprojektowanie i wykonanie ogrodu będzie się kształtować w kwocie około 8.000 zł, samo zaprojektowanie ogrodu, to około 1.500, miesięczny abonament na pielęgnację ogrodu (konserwacja terenu, czyszczenie, napowietrzanie czasami nawadnianie trawników) czy też dbałość o rośliny doniczkowe to około 500 zł, np. koszt projektu ogrodu w firmie Sunny Garden waha się w granicach 800–5000 zł. Jeśli właściciel hotelu posiada własny pomysł na zagospodarowanie ogrodu jego koszty będą mniejsze ale warto aby skorzystał z fachowego wsparcia osób, które znają się na gatunkach roślin, typach gleby (dobór gatunków drzew i krzewów zależy od warunków, w jakich przyjdzie im rosnąć - zanieczyszczenie powietrza, rodzaj podłoża, nawodnienie oraz kierunku świata) czy wymaganiach budowlanych niektórych urządzeń rekreacyjnych, np. typu fontanna. Oczywiście profesjonalna firma projektująca ogrody zaoferuje hotelarzowi kompleksowe usługi czyli nie tylko projekt i rewitalizacja ale też doradztwo w zakresie prawa budowlanego czy koniecznych formalności, takich jak np. zezwolenie konserwatora przyrody na wycinkę jeśli ogród ma znajdować się w strefie ochrony krajobrazu.

Nie zawsze jednak cena będzie tak łatwa do określenia. Związana jest ona ze zleceniami hotelarza typu prace remontowe, hydrauliczne, pomoc i doradztwo w zakresie przyłączy elektrycznych czy tez budowlanych oraz z powierzchnią terenu do zagospodarowania. Często firmy współpracują z brukarzami, murarzami, elektrykami, stolarzami, ślusarzami, ogrodnikami, instalatorami systemów nawadniania i są to dodatkowe koszty przy realizacji zamówienia. Dlatego też dobrze jest wiedzieć w jaki sposób ma być zagospodarowana przestrzeń wokół hotelu, zanim rozpoczniemy negocjacje. Dzięki dobrym programom do projektowania ogrodów, możemy zwizualizować wymarzoną kompozycję ogrodową, a następnie rozpocząć rozmowy. W zależności od kwoty przeznaczonej na teren wokół hotelu można zakupić kilkudziesięcioletnie drzewa (drogie w zakupie i wymagającej specjalistycznej pielęgnacji) lub tańsze rośliny, łatwe i niedrogie w utrzymaniu.. Wykonanie ogrodu to kwestia indywidualnych ambicji hotelarza, warto jednak zainteresować się programami unijnymi, dzięki którym można zrewitalizować zieleń w ramach współpracy z beneficjentem lokalnym.

Goście, którzy przyjeżdżają do hotelu będą spędzać swój wolny czas w ogrodzie, dlatego też dobry projekt ogrodu powinien również znacząco podnosić atrakcyjność obiektu, jak również wyrażać dobry smak i gust gospodarzy. Osoba, która ma zaprojektować ogród powinna wiedzieć dużo o roślinach: w jakich warunkach powinny być uprawiane, jakiej gleby potrzebują itp., zwrócić uwagę na nasłonecznienie – tam gdzie ono jest zlokalizować strefę wypoczynku, alternatywne miejsce planując w cieniu, zaplanować media, oświetlenie ogrodu i ostatecznie połączyć go z otoczeniem, hotelem, gdzie będzie stanowił spójną kompozycję, w której wszystkie elementy utworzą estetyczny układ.

Ogród jest jak wnętrze, musi posiadać swój styl, swoje ramy, nie jest on jedynie zielenią. Ogród idealny, to taki, który wraz z hotelem i jego otoczeniem stanowi dla gościa artystyczną, ale przede wszystkim funkcjonalną, kompozycję.

<

<

<

[dodano: 11.02.2010]

Hotelarz online - pierwsze w internecie testy dla każdego hotelarza.

Copyright © 2000-2008 Hotelarze.pl | Dodaj do Ulubionych | Redakcja | e-mail: redakcja@hotelarze.pl