hotelarze.pl   hotel.pl
  Turystyka   Hotelarstwo    Gastronomia Dzisiaj:  English  
HOTELARSTWO
Hotel
Marketing i sprzedaż
 
GASTRONOMIA
Gastronomia
Kelnerstwo
Kuchnia
Urządzenia gastronomiczne
 
TURYSTYKA
Turystyka
 
KSIĘGARNIA
Zapraszamy do księgarni
 
Pomoce naukowe-hotelarstwo
Hotelarz online - testy dla hotelarzy
Zadania praktyczne dla hotelarzy
Zadania i testy egzaminacyjne
DLA NAUCZYCIELI
Praktyki, Staże

Pomoce naukowe-gastronomia
Hotelarz online -testy z gastronomii
 
Pomoce naukowe-turystyka
Hotelarz online - testy z turystyki
Zadania praktyczne
Zadania i testy egzaminacyjne  
PRZEPISY PRAWNE
dot. obiektów hotelarskich
dot. ochrony przeciwpożarowej
prawo żywnościowe
 
KONFERENCJE, KONKURSY
Konferencje, szkolenia ...
Relacje z konkursów
 
TARGI
Targi turystyczne
Relacje z targów
 
ORGANIZACJE BRANŻOWE
Organizacje turystyczne
Organizacje kucharzy
 
EKSPERCI
Hotelarstwo
Gastronomia
ARCHIWUM WIADOMOŚCI
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
 

Jeśli pragniesz otrzymywać informacje o nowościach na stronie - podaj swój

 adres e-mail



Zapisz się
Wypisz się


Jeden z zaledwie czterech 7-gwiazdkowych hoteli na świecie The Beijing 7-star Morgan Plaza został oddany gościom tuż przed otwarciem Olimpiady w Pekinie. Goście zatrzymujący się w tym 48-piętrowym hotelu mają do dyspozycji teren o powierzchni prawie 10 ha, gdzie mogą znaleźć centra handlowe, modne apartamenty, najlepszą na świecie restaurację japońską, a nawet świątynię.

Liniowiec marzeń Queen Victoria - powstała w 2007 r., ale zanim to się stało, zbierano opinie osób podróżujących Queen Elizabeth i Queen Mary. To dwie siostry Viktorii - wszystkie należą do eleganckiej linii Cunard. Na statku o długości 294 metrów, szerokości 32 metrów i wysokości 55 metrów, znajduje się m.in.: okazałe lobby z dziełami sztuki, 8 restauracji i barów, kluby nocne, sale klubowe, teatr, kino, kasyno. Jest też SPA, fitness center, baseny i jacuzzi. Wszystko w pięknych, stylowych wnętrzach, które mają zapewnić jak najwyższą jakość wypoczynku. Na wycieczkowcu są atrakcje niespotykane na innych liniowcach, m.in. prywatne loże w trzypiętrowym Royal Court Theatre, pierwsze na świecie pływające muzeum, dwupiętrowa biblioteka z drewnianą boazerią, sześcioma tysiącami wolumenów z całego świata oraz pięknymi spiralnymi schodami, konserwatorium w stylu kolonialnym z fontanną tonącą w zieleni i ruchomym szklanym dachem, trasa do joggingu czy sekretna wiktoriańska alkowa. Na pokład liniowiec zabiera 2 tys. pasażerów. Oddaje im do dyspozycji ponad 1000 kabin. O ich komfort dba załoga licząca 900 osób. Najtańszy bilet na rejs kosztuje niecałe 1000 euro, najdroższy, np. dookoła świata, kosztuje ok. 8 tys. euro.

Podstawowym wskaźnikiem w hotelarstwie są zrealizowane, dzienne obroty każdego wybudowanego pokoju. RevPar jest otrzymywany z iloczynu współczynnika wynajmu pokoi (frekwencja = liczba sprzedanych pokojonocy / liczba pokoi x 100 %) i średniej ceny za pokój (ADR).
uwaga: RevPAR nie bierze pod uwagę dochodów z innych usług hotelu, takich jak restauracje, spa, przystanie, kasyna itp. Przykład:

- średnia frekwencja : 50,76%
- średnia cena w złotych za dobę
  hotelową: 237,83 zł,
- wskaźnik REVPAR wynosi: 120,73zł
 

Punkt rentowności działalności hotelarskiej (Lmin) - jest to minimalna liczba miejsc noclegowych lub pokoi jaką należy sprzedać, aby zapewnić pokrycie kosztów
Lmin = Ks/(c-kz)
Ks-całkowite koszty stałe; c-cena pokoju lub miejsca noclegowego; kz -jednostkowe koszty zmienne przypadające na jedno miejsce noclegowe lub pokój

Hotspot - to otwarty i dostępny publicznie punkt dostępu, umożliwiający dostęp do Internetu za pomocą sieci bezprzewodowej (WiFi). Hotspoty najczęściej instalowane są hotelach, restauracjach, centrach handlowych, na lotniskach, dworcach, szpitalach i uczelniach. Dzięki nim posiadacze przenośnych komputerów wyposażonych w kartę sieciową standardu 802.11 mogą podłączyć się do Internetu. Czasami usługa taka jest bezpłatna.

Marketing - najważniejszy cel:  dotarcie z właściwym komunikatem do właściwych osób za najniższą cenę.

M-Marketing (mobile marketing) - są to wszystkie formy realizacji strategii komunikacyjnych, wynikających z planu marketingowego, przy pomocy telefonu komórkowego i z wykorzystaniem jego możliwości. Do narzędzi M-Marketingu należą SMS-y, MMS-y i EMS-y - wiadomość głosowa, przetworzona elektronicznie. Usługi te zrobiły błyskotliwą karierę i są obecnie najchętniej wykorzystywane, głównie ze względu na swą prostotę i niskie koszty. M-Marketing można zastosować w serwisach informacyjnych, w konkursach konsumenckich czy w głosowaniu w konkursach.

Event - wydarzenie,  spotkanie (towarzyskie, mecz), zawody.
Event - rozumiemy jako każdą formę wydarzenia typu handlowego albo promocyjnego  o charakterze bardziej masowym, jak np. koncert.
Najważniejsze elementy dobrego eventu to: oryginalność, odwaga pomysłu i spójność projektu z komunikacją marki.

non-event - fiasko

HOTELARSTWO

25 lat Hotelu Warsaw Marriott

Otwarcie na pokolenie Y – z takimi planami wchodzi Jubilat w kolejne ćwierćwiecze działalności.
Nowa generacja podróżujących nie chce zamykać się w pokojach, woli bycie w tłumie, w otwartej przestrzeni holów, gdzie może łączyć pracę z rozrywką.
To do tego pokolenia hotel dostosuje wystrój, usługi, nowe technologie.

Marriott już dla nich uruchomił dwie aplikacje na smartfony: Great room activation dla organizatorów konferencji w hotelu (organizator konferencji już nie musi opuszczać sali czy przerywać prelekcji, gdyż komunikuje się z personelem hotelu przez aplikację) oraz aplikację Check-in, która pozwala zameldować się i wymeldować bez konieczności czekania w recepcji. Marriott jest pierwszą siecią hotelową na świecie stosującą to rozwiązanie.

Hotel także zakończył pierwszy etap remontu, oddając do użytku dziesięć górnych pięter (31-40), a w grudniu rozpoczyna drugi etap odnawiania (piętra od 21 do 30). - zmieniany jest całkowicie wystrój wnętrz pokojów wraz z meblami.
Dziś coraz częściej zaglądają do hotelu ludzie bez krawatów, z różnych zakątków świata i to dla nich hotelowe lobby na co dzień tętni życiem np. w czwartki można posłuchać muzyki na żywo w wykonaniu kubańskiego zespołu.

Marriott jest chętnie odwiedzanym hotelem przez światowych polityków i biznesmenów. Zatrzymało się w nim wiele słynnych osób, m.in. Michael Jackson czy prezydenci USA Barack Obama i  Bill Clinton.
O hotelu głośno było w czerwcu br., gdy któryś z gości siłowni nagrał telefonem prezydenta Baracka Obamę a filmik umieścił w sieci.

Prezentacja Hotelu Warsaw Marriott  z okazji 25-lecia została przygotowana  z duchem czasu, w ciekawej formie - interaktywnej infografiki. TUTAJ się z nią zapoznasz.


# # #

Marriott International jest wiodącą globalną siecią hotelową z siedzibą w Bethesanda w Maryland, USA, w której posiadaniu jest ponad 4 000 nieruchomości i ponad 690 000 pokoi w 78 krajach i terytoriach na całym świecie.
W 2013 roku Marriott International zadeklarował przychody sięgające prawie 13 bilionów dolarów.
Firma zarządza 18 hotelowymi brandami, w tym: Marriott Hotels, The Ritz-Carlton, JW Marriott, Bulgari, EDITION, Renaissance, Gaylord Hotels, Autograph Collection, AC Hotels by Marriott, Moxy (planowane otwarcie w 2014), Courtyard, Fairfield Inn & Suites, SpringHill Suites, Residence Inn, TownePlace Suites, Protea Hotels, Marriott Executive Apartments oraz Marriott Vacation Club.
Marriott jest największym pracodawcą na globalnym rynku hotelowym, cenionym za wysoki poziom etyki biznesowej. W dedykowanych gościom programach lojalnościowych Marriott Rewards® oraz The Ritz-Carlton Rewards® łącznie uczestniczy ponad 45 milionów osób. Więcej informacji na stronie www.marriott.com oraz www.marriottnewscenter.com.

[dodano:23.10.2014]

Hotelarz online - pierwsze w internecie testy dla każdego hotelarza.

Copyright © 2000-2008 Hotelarze.pl | Dodaj do Ulubionych | Redakcja | e-mail: redakcja@hotelarze.pl