hotelarze.pl   hotel.pl
  Turystyka   Hotelarstwo    Gastronomia Dzisiaj:  English  
HOTELARSTWO
Hotel
Marketing i sprzedaż
 
GASTRONOMIA
Gastronomia
Kelnerstwo
Kuchnia
Urządzenia gastronomiczne
 
TURYSTYKA
Turystyka
 
KSIĘGARNIA
Zapraszamy do księgarni
 
Pomoce naukowe-hotelarstwo
Hotelarz online - testy dla hotelarzy
Zadania praktyczne dla hotelarzy
Zadania i testy egzaminacyjne
DLA NAUCZYCIELI
Praktyki, Staże

Pomoce naukowe-gastronomia
Hotelarz online -testy z gastronomii
 
Pomoce naukowe-turystyka
Hotelarz online - testy z turystyki
Zadania praktyczne
Zadania i testy egzaminacyjne  
PRZEPISY PRAWNE
dot. obiektów hotelarskich
dot. ochrony przeciwpożarowej
prawo żywnościowe
 
KONFERENCJE, KONKURSY
Konferencje, szkolenia ...
Relacje z konkursów
 
TARGI
Targi turystyczne
Relacje z targów
 
ORGANIZACJE BRANŻOWE
Organizacje turystyczne
Organizacje kucharzy
 
EKSPERCI
Hotelarstwo
Gastronomia
ARCHIWUM WIADOMOŚCI
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
 

Jeśli pragniesz otrzymywać informacje o nowościach na stronie - podaj swój

 adres e-mail



Zapisz się
Wypisz się


Jeden z zaledwie czterech 7-gwiazdkowych hoteli na świecie The Beijing 7-star Morgan Plaza został oddany gościom tuż przed otwarciem Olimpiady w Pekinie. Goście zatrzymujący się w tym 48-piętrowym hotelu mają do dyspozycji teren o powierzchni prawie 10 ha, gdzie mogą znaleźć centra handlowe, modne apartamenty, najlepszą na świecie restaurację japońską, a nawet świątynię.

Liniowiec marzeń Queen Victoria - powstała w 2007 r., ale zanim to się stało, zbierano opinie osób podróżujących Queen Elizabeth i Queen Mary. To dwie siostry Viktorii - wszystkie należą do eleganckiej linii Cunard. Na statku o długości 294 metrów, szerokości 32 metrów i wysokości 55 metrów, znajduje się m.in.: okazałe lobby z dziełami sztuki, 8 restauracji i barów, kluby nocne, sale klubowe, teatr, kino, kasyno. Jest też SPA, fitness center, baseny i jacuzzi. Wszystko w pięknych, stylowych wnętrzach, które mają zapewnić jak najwyższą jakość wypoczynku. Na wycieczkowcu są atrakcje niespotykane na innych liniowcach, m.in. prywatne loże w trzypiętrowym Royal Court Theatre, pierwsze na świecie pływające muzeum, dwupiętrowa biblioteka z drewnianą boazerią, sześcioma tysiącami wolumenów z całego świata oraz pięknymi spiralnymi schodami, konserwatorium w stylu kolonialnym z fontanną tonącą w zieleni i ruchomym szklanym dachem, trasa do joggingu czy sekretna wiktoriańska alkowa. Na pokład liniowiec zabiera 2 tys. pasażerów. Oddaje im do dyspozycji ponad 1000 kabin. O ich komfort dba załoga licząca 900 osób. Najtańszy bilet na rejs kosztuje niecałe 1000 euro, najdroższy, np. dookoła świata, kosztuje ok. 8 tys. euro.

Podstawowym wskaźnikiem w hotelarstwie są zrealizowane, dzienne obroty każdego wybudowanego pokoju. RevPar jest otrzymywany z iloczynu współczynnika wynajmu pokoi (frekwencja = liczba sprzedanych pokojonocy / liczba pokoi x 100 %) i średniej ceny za pokój (ADR).
uwaga: RevPAR nie bierze pod uwagę dochodów z innych usług hotelu, takich jak restauracje, spa, przystanie, kasyna itp. Przykład:

- średnia frekwencja : 50,76%
- średnia cena w złotych za dobę
  hotelową: 237,83 zł,
- wskaźnik REVPAR wynosi: 120,73zł
 

Punkt rentowności działalności hotelarskiej (Lmin) - jest to minimalna liczba miejsc noclegowych lub pokoi jaką należy sprzedać, aby zapewnić pokrycie kosztów
Lmin = Ks/(c-kz)
Ks-całkowite koszty stałe; c-cena pokoju lub miejsca noclegowego; kz -jednostkowe koszty zmienne przypadające na jedno miejsce noclegowe lub pokój

Hotspot - to otwarty i dostępny publicznie punkt dostępu, umożliwiający dostęp do Internetu za pomocą sieci bezprzewodowej (WiFi). Hotspoty najczęściej instalowane są hotelach, restauracjach, centrach handlowych, na lotniskach, dworcach, szpitalach i uczelniach. Dzięki nim posiadacze przenośnych komputerów wyposażonych w kartę sieciową standardu 802.11 mogą podłączyć się do Internetu. Czasami usługa taka jest bezpłatna.

Marketing - najważniejszy cel:  dotarcie z właściwym komunikatem do właściwych osób za najniższą cenę.

M-Marketing (mobile marketing) - są to wszystkie formy realizacji strategii komunikacyjnych, wynikających z planu marketingowego, przy pomocy telefonu komórkowego i z wykorzystaniem jego możliwości. Do narzędzi M-Marketingu należą SMS-y, MMS-y i EMS-y - wiadomość głosowa, przetworzona elektronicznie. Usługi te zrobiły błyskotliwą karierę i są obecnie najchętniej wykorzystywane, głównie ze względu na swą prostotę i niskie koszty. M-Marketing można zastosować w serwisach informacyjnych, w konkursach konsumenckich czy w głosowaniu w konkursach.

Event - wydarzenie,  spotkanie (towarzyskie, mecz), zawody.
Event - rozumiemy jako każdą formę wydarzenia typu handlowego albo promocyjnego  o charakterze bardziej masowym, jak np. koncert.
Najważniejsze elementy dobrego eventu to: oryginalność, odwaga pomysłu i spójność projektu z komunikacją marki.

non-event - fiasko

EKSPERT

dydaktyki wiedzy o hotelarstwie i turystyce

Sylwia OPARKA
 
 e-mail: SylwiaOparka@hotelarze.pl

 

  Notka biograficzna

Wykształcenie
Absolwentka Akademii Ekonomicznej w Jeleniej Górze ze specjalizacją: turystyka i hotelarstwo.
Absolwentka Instytutu Psychologii Uniwersytetu Wrocławskiego ze specjalizacją psychologia zarządzania.

Doświadczenie zawodowe (wybrane)
Blisko 6 lat nauczyciel przedmiotów zawodowych: hotelarstwo i przesiębiorczość w Regionalnej Szkole Turystycznej w Polacy Zdroju.
Wykładowca na kierunku: hotelarstwo i turystyka w Wyższej Szkole Zarządzania "Edukacja" w Kłodzku
Wykładowca Wyższej Szkołu Handlowej we Wrocławiu na kierunku hotelarstwo i turystyka

Szkolenia
Realizowane na zlecenie właścicieli obiektów hotelowych, w zakresie jakości i efektywności pracy - dla pracowników komórek sprzedaży oraz recepcji.

Publikacje i artykuły
2001 – wydanie pierwszej części skryptu do hotelarstwa pt. „ Organizacja i technika pracy w hotelarstwie”.
2003 – publikacji drugiej części skryptu z hotelarstwa pt. „Organizacja i technika pracy w hotelarstwie”,
2003 – wznowienie I części, poprawionej, która ukazała się w sprzedaży w ramach „Biblioteczki Hotelarza” należącej do Polskiego Zrzeszenia Hoteli,
2004 – wydanie ćwiczeń do zajęć praktycznych dla szkół hotelarskich, w których wprowadzone nowe pomysły związane z aktywnymi metodami pracy
2005 – wznowienie I części skryptu „ Organizacja i technika pracy w hotelarstwie” oraz „ Zeszytu do zajęć praktycznych”

Opublikowane książki otrzymały pozytywne recenzje autorytetów z branży hotelarskiej i są obecnie wykorzystywane jako podręczniki do hotelarstwa przez wiele szkół w całej Polsce.

2005 - Artykuł „Rozwój turystyki w pasie przygranicznych miast i gmin należących do Euroregionu Glacensis”, Zeszyty Naukowe WSZ Edukacji.
2005 - Artykuł „Struktura rodzajowa bazy noclegowej w miejscowościach uzdrowiskowych Dolnego Śląska”, Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Turystyki i Rekreacji w Warszawie.
Publikacja artykułów w miesięczniku „Rynek Turystyczny” i „Rynek Podróży” m.in. na temat standardów w procedurze check in i check out w hotelach,  standardów pracy służb piętrowych oraz pracowników recepcji.

Wyróżnienia i nagrody
2001 - Nagroda Starostwa Powiatowego w Kłodzku z okazji Dnia Edukacji Narodowej za zaangażowanie w pracę dydaktyczną i wychowawczą.
2002 - Nagroda Starostwa Powiatowego w Kłodzku za wydanie skryptu do hotelarstwa „Organizacja i technika pracy w hotelarstwie” cz.I
2002 - Gratulacje i podziękowanie Polskiego Zrzeszenia Hoteli za przygotowanie i doprowadzenie do finału konkursu hotelarskiego im. L.Wellmanna uczennic Regionalnej Szkoły Turystycznej.
2003 - Odznaka „ Za zasługi na rzecz turystyki” - honorowe wyróżnienie resortowe przyznawane przez Departament Turystyki Ministerstwa Gospodarki.

[hotelarze.pl - 11.09.2006, 03.04.2006]

Hotelarz online - pierwsze w internecie testy dla każdego hotelarza.

Copyright © 2000-2008 Hotelarze.pl | Dodaj do Ulubionych | Redakcja | e-mail: redakcja@hotelarze.pl