hotelarze.pl   hotel.pl
  Turystyka   Hotelarstwo    Gastronomia Dzisiaj:  English  
HOTELARSTWO
Hotel
Marketing i sprzedaż
 
GASTRONOMIA
Gastronomia
Kelnerstwo
Kuchnia
Urządzenia gastronomiczne
 
TURYSTYKA
Turystyka
 
KSIĘGARNIA
Zapraszamy do księgarni
 
Pomoce naukowe-hotelarstwo
Hotelarz online - testy dla hotelarzy
Zadania praktyczne dla hotelarzy
Zadania i testy egzaminacyjne
DLA NAUCZYCIELI
Praktyki, Staże

Pomoce naukowe-gastronomia
Hotelarz online -testy z gastronomii
 
Pomoce naukowe-turystyka
Hotelarz online - testy z turystyki
Zadania praktyczne
Zadania i testy egzaminacyjne  
PRZEPISY PRAWNE
dot. obiektów hotelarskich
dot. ochrony przeciwpożarowej
prawo żywnościowe
 
KONFERENCJE, KONKURSY
Konferencje, szkolenia ...
Relacje z konkursów
 
TARGI
Targi turystyczne
Relacje z targów
 
ORGANIZACJE BRANŻOWE
Organizacje turystyczne
Organizacje kucharzy
 
EKSPERCI
Hotelarstwo
Gastronomia
ARCHIWUM WIADOMOŚCI
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
 

Jeśli pragniesz otrzymywać informacje o nowościach na stronie - podaj swój

 adres e-mail



Zapisz się
Wypisz się


Jeden z zaledwie czterech 7-gwiazdkowych hoteli na świecie The Beijing 7-star Morgan Plaza został oddany gościom tuż przed otwarciem Olimpiady w Pekinie. Goście zatrzymujący się w tym 48-piętrowym hotelu mają do dyspozycji teren o powierzchni prawie 10 ha, gdzie mogą znaleźć centra handlowe, modne apartamenty, najlepszą na świecie restaurację japońską, a nawet świątynię.

Liniowiec marzeń Queen Victoria - powstała w 2007 r., ale zanim to się stało, zbierano opinie osób podróżujących Queen Elizabeth i Queen Mary. To dwie siostry Viktorii - wszystkie należą do eleganckiej linii Cunard. Na statku o długości 294 metrów, szerokości 32 metrów i wysokości 55 metrów, znajduje się m.in.: okazałe lobby z dziełami sztuki, 8 restauracji i barów, kluby nocne, sale klubowe, teatr, kino, kasyno. Jest też SPA, fitness center, baseny i jacuzzi. Wszystko w pięknych, stylowych wnętrzach, które mają zapewnić jak najwyższą jakość wypoczynku. Na wycieczkowcu są atrakcje niespotykane na innych liniowcach, m.in. prywatne loże w trzypiętrowym Royal Court Theatre, pierwsze na świecie pływające muzeum, dwupiętrowa biblioteka z drewnianą boazerią, sześcioma tysiącami wolumenów z całego świata oraz pięknymi spiralnymi schodami, konserwatorium w stylu kolonialnym z fontanną tonącą w zieleni i ruchomym szklanym dachem, trasa do joggingu czy sekretna wiktoriańska alkowa. Na pokład liniowiec zabiera 2 tys. pasażerów. Oddaje im do dyspozycji ponad 1000 kabin. O ich komfort dba załoga licząca 900 osób. Najtańszy bilet na rejs kosztuje niecałe 1000 euro, najdroższy, np. dookoła świata, kosztuje ok. 8 tys. euro.

Podstawowym wskaźnikiem w hotelarstwie są zrealizowane, dzienne obroty każdego wybudowanego pokoju. RevPar jest otrzymywany z iloczynu współczynnika wynajmu pokoi (frekwencja = liczba sprzedanych pokojonocy / liczba pokoi x 100 %) i średniej ceny za pokój (ADR).
uwaga: RevPAR nie bierze pod uwagę dochodów z innych usług hotelu, takich jak restauracje, spa, przystanie, kasyna itp. Przykład:

- średnia frekwencja : 50,76%
- średnia cena w złotych za dobę
  hotelową: 237,83 zł,
- wskaźnik REVPAR wynosi: 120,73zł
 

Punkt rentowności działalności hotelarskiej (Lmin) - jest to minimalna liczba miejsc noclegowych lub pokoi jaką należy sprzedać, aby zapewnić pokrycie kosztów
Lmin = Ks/(c-kz)
Ks-całkowite koszty stałe; c-cena pokoju lub miejsca noclegowego; kz -jednostkowe koszty zmienne przypadające na jedno miejsce noclegowe lub pokój

Hotspot - to otwarty i dostępny publicznie punkt dostępu, umożliwiający dostęp do Internetu za pomocą sieci bezprzewodowej (WiFi). Hotspoty najczęściej instalowane są hotelach, restauracjach, centrach handlowych, na lotniskach, dworcach, szpitalach i uczelniach. Dzięki nim posiadacze przenośnych komputerów wyposażonych w kartę sieciową standardu 802.11 mogą podłączyć się do Internetu. Czasami usługa taka jest bezpłatna.

Marketing - najważniejszy cel:  dotarcie z właściwym komunikatem do właściwych osób za najniższą cenę.

M-Marketing (mobile marketing) - są to wszystkie formy realizacji strategii komunikacyjnych, wynikających z planu marketingowego, przy pomocy telefonu komórkowego i z wykorzystaniem jego możliwości. Do narzędzi M-Marketingu należą SMS-y, MMS-y i EMS-y - wiadomość głosowa, przetworzona elektronicznie. Usługi te zrobiły błyskotliwą karierę i są obecnie najchętniej wykorzystywane, głównie ze względu na swą prostotę i niskie koszty. M-Marketing można zastosować w serwisach informacyjnych, w konkursach konsumenckich czy w głosowaniu w konkursach.

Event - wydarzenie,  spotkanie (towarzyskie, mecz), zawody.
Event - rozumiemy jako każdą formę wydarzenia typu handlowego albo promocyjnego  o charakterze bardziej masowym, jak np. koncert.
Najważniejsze elementy dobrego eventu to: oryginalność, odwaga pomysłu i spójność projektu z komunikacją marki.

non-event - fiasko

EKSPERT

organizacji i zarządzania gastronomią

Jan Marek MOŁONIEWICZ
 
tel. 0698 894 474
e-mail: janmoloniewicz@wp.pl

 

Notka biograficzna

Wykształcenie
Wyższe menedżerskie (MBA), CESEM – Hiszpania

Doświadczenie zawodowe
Wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu dystrybucją i gastronomią w Europie zachodniej i Polsce w międzynarodowych korporacjach:

  • Auchan (Hiszpania)
  • Leroy Merlin (Hiszpania)
  • CEPSA (koncern naftowy Hiszpania)
  • Pepsico - Pizza Hut, KFC i Taco Bell (Hiszpania i Polska),
  • Compass Group – Eurest (Polska)

Od roku cateringowa działalność doradcza MoJa Consulting

Doradztwo gastronomiczne
Prowadzi działalność doradczą w dziedzinie zarządzania gastronomią otwartą (bary, restauracje, kawiarnie, fast food, food courts) oraz żywienia zbiorowego, głównie w segmencie B2B (restauracje w centrach biurowych, żywienie pracowników przemysłu, catering w szkołach, itp.) w następującym zakresie:

  • Otwieranie placówek gastronomicznych (wybór optymalnej lokalizacji, koncepcje marketingowe, budżetowanie, organizacja otwarcia)
  • Zwiększanie sprzedaży i poprawa rentowności istniejącej restauracji (marketing, systemy kontrolne, ograniczanie kosztów, zarządzanie personelem, zapobieganie kradzieży wewnętrznej)
  • Poprawa jakości usług (obsługa, oferta, atrakcyjność restauracji)
  • Zarządzanie restauracją oraz siecią restauracji (procedury, zarządzanie personelem, zaopatrzeniem, controlling,)
  • Szacowanie zyskowności istniejących restauracji dla potrzeb negocjacji kontraktowych
  • Pomoc dla zarządców budynków biurowych, komercyjnych i przemysłowych w relacjach z operatorami gastronomii (przetargi, kontrakty, negocjacje, poprawa rentowności i jakości, zmiana operatora)


Działalność dydaktyczna

  • Pomysłodawca i wykładowca studiów podyplomowych „Nowoczesna organizacja i zarządzanie w gastronomii” na SGGW  w Warszawie
  • Wykłada zarządzanie w WSPiZ im. Leona Koźmińskiego na studiach licencjackich BBA i MBA
  • Wykłada „Strategic HRM” (Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi) na studiach MA Bradford University
  • Prowadzi prelekcje biznesowe, między innymi:
    - Wyższa Szkoła Biznesu (przy PAN) “Zarządzanie zmianą” - wykład dla studentów MBA
    - IZMA-ESSEC - Wykład autorski “Systemy motywacyjne”, studia MBA
    - Prelekcja: “Trendy na polskim rynku cateringowym” na międzynarodowej konferencji z okazji 25-lecia
      Wydziału Żywienia Człowieka i Konsumpcji SGGW.
  • Pisze artykuły na temat gastronomii w prasie branżowej i portalach gastronomicznych.

[hotelarze.pl]

Hotelarz online - pierwsze w internecie testy dla każdego hotelarza.

Copyright © 2000-2008 Hotelarze.pl | Dodaj do Ulubionych | Redakcja | e-mail: redakcja@hotelarze.pl